DanskHåndbold Midt
Vi dækker midten af Jylland.
På denne side finder du information om turneringer, stævner og andre aktiviteter. Samt hvem du skal ringe til, hvis en kamp skal rykkes, I har brug for hjælp i foreningen eller ønsker at vide mere om de mange uddannelsesmuligheder.

Mandag: Kl. 09.00 - 14.00
Tirsdag: Kl. 09.00 - 14.00
Onsdag: Kl. 09.00 - 14.00
Torsdag: Kl. 09.00 - 14.00
Fredag: Kl. 09.00 - 13.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket
Medarbejdere
Foreningskonsulenter
Bestyrelse
Børneudvalg

Medlem
Mette Bille Christiansen
Dommerudvalg
Turneringsudvalg

Medlem
Ole Friis
Medlem
Thomas van Elst
Uddannelsesudvalg
Ungeudvalg
Talentudvalg
Turnering
Tilmeldingen til Niveauspillet forud den kommende sæson for U-19 Liga og 1. division,
U-17 1. division.
For hold i de nævnte rækker er der krav om tilmelding til Niveauspillet, som afvikles i fællesskab for DanskHåndbold SYD, MIDT og NORD, medens DanskHåndbold ØST afvikler deres eget Niveauspil.
Niveauspillet afvikles over disse to weekender:
- Lørdag d. 2. september og søndag d. 3. september
- Lørdag d. 9. september og søndag d. 10. september
- (I begge weekender spiller pigerne om lørdagen, mens drenge spiller om søndagen)
Tilmeldingsfrist: Søndag d. 13. august
I forbindelse med Niveauspillet nedsættes der et seedningsudvalg på vegne af begge køn i de respektive rækker bestående af trænere/ledere med en stor og bred viden om de enkelte deltagende foreninger, hold, trænere og spillere. Det er udvalgets opgave at seede alle tilmeldte hold i de nævnte rækker, og efterfølgende komme med en indstilling til Turneringsudvalget i DanskHåndbold om hvilke hold, der burde være forhåndsudtaget til vinterturneringen, samt hvordan de respektive rækker skal struktureres i både Niveauspillet og den ordinære turnering. Det er dog Turneringsudvalget i DanskHåndbold som træffer de endelige beslutninger herom.
Det er vigtigt at påpege, at hold, der er tilmeldt Niveauspillet, ikke er garanteret en plads i dén respektive række i den ordinære turnering. Det er ligeledes Turneringsudvalget i DanskHåndbold, som på baggrund af indstillingen fra seedningsudvalgene, der afgør hvilke hold der tilbydes en plads i de nævnte rækker. Seedningsudvalgene mødes både før og efter de to Niveauspilsweekender, hvor de slutteligt udarbejder den omtalte indstilling. Ingen resultater fra Niveauspilskampene vil derfor have nogen direkte sportslige konsekvens for et holds deltagelse i den tilmeldte række, da kampresultaterne kun vil indgå som en del af den vurdering, som seedningsudvalgene netop udarbejder.
Hold tilmeldt Niveauspillet, som desværre ikke tilbydes en plads i dén respektive række i den ordinære turnering er dog garanteret en plads i den nærmest underliggende række.
Kontaktpersoner
For både drenge og piger i de to årgange vil der blive tilkoblet én administrativ medarbejder, udvalgt fra de forskellige regionskontorer, som får det overordnet ansvar for kampplanlægningen i de respektive rækker, og som samtidig bliver den primære kontaktperson. Disse personer er:
U-19 drenge:
Edvard Buus, NORD, emp@danskhaandbold.dk, 50757016
U-19 piger:
Lisbeth Sadolin, NORD, lwm@danskhaandbold.dk, 50757018
U-17 drenge:
Peter-Tommas Møss, SYD, ptm@danskhaandbold.dk, 66134311.
U-17 piger:
Jens Henriksen, MIDT, jhi@danskhaandbold.dk, 97473165
TILMELDING AF HOLD
Tilmeldingen til Niveauspillet skal ske via HåndOffice efter de normale procedurer. Grundet en større opdatering af Håndoffice (uge 28) åbnes tilmeldingen først mandag den 17. juli.
Vi opfordrer jer alle om at være realistiske og refleksive, når I tilmelder hold til Niveauspillet. I bedes overveje grundigt, om I har holdet og spillerne, der passer overens med jeres tilmelding. Jo mere bevidste I er om disse forhold når I tilmelder jeres respektive hold, jo færre udtrækninger vil der være og dermed grundlag for en bedre turnering.
- Rækkerne findes under ”DanskHåndbold”, når de skal findes i Håndoffice.
SPILLERLISTER OG TRÆNERLISTER
Ved tilmelding af hold til Niveauspillet skal foreningen samtidig indsende "spiller- og trænerliste" inkl. ”træner-CV”. Dette materiale skal indsendes til de respektive kontaktpersoner, som står anført ovenfor.
- I så fald, at dette materiale ikke indsendes før tilmeldingsfristen, kan dette medføre sportslige konsekvenser for det enkelte hold.
DELTAGERGEBYR
Tilmeldingsgebyr per hold: 450 kroner eksklusivt dommerudgifter, som efterfølgende afregnes solidarisk jf. de faktiske afgifter hertil.
DIVERSE INFORMATIONER
ALDERSGRÆNSER
Vær opmærksom på at de spillere som kan deltage i kvalifikationsspillet, er spillere, som skal opfylde aldersbetingelserne for turneringen 2023-24.
- U19 er spillere, der er født i 2004 og 2005
- U17 er spillere, der er født i 2006 og 2007
SPILLETID
- U19 liga - 2x25 min. (max. 2 kampe pr. dag)
- U19 1. division - 2x20 min. (max. 2 kampe pr. dag)
- U17 1. division - 2x25 min. (max. 2 kampe pr. dag)
HOLDFÆLLESSKABER
Anmeldelse af holdfællesskaber skal ske via HåndOffice, senest 5 dage før tilmeldingsfristen. Hold kan først tilmeldes når ansøgning om holdfællesskab er godkendt af den region hvori foreningen tilhører.
Hvis et holdfællesskab ikke at kvalificere sig til den dertil tilmeldte række, og derfor ønsker ophævelse af holdfællesskabsaftalen, skal en sådan meddelelse sendes skriftligt til regionskontoret lige efter Niveauspillets afslutning.
SPILUDVIKLING, DISPENSATION OG E-CERTIFIKAT
I Niveauspillet er det for en person ikke tilladt at spille på mere end ét hold.
Efterskoler skal selv sørge for at anmode om E-certifikater på de spillere, som er tiltænkt at skulle spille for det tilmeldte hold. Spilleren er ikke spilleberettiget for efterskoleholdet, før denne ansøgning er godkendt af regionskontoret.
Vær opmærksom på, at aldersdispensationer jf. turneringsreglementet ikke kan anvendes i hverken Niveauspillet eller i den ordinære turnering for U-19 Liga eller før ombrydningen i U-17 1. division.
DanskHåndbold Nord, Midt og Syds turneringsudvalg har nu gået tilmeldingerne igennem og efter indstillinger fra seedningsudvalgene, er der lavet indplacering i seedningsgrupper for afvikling af Niveauspil for U-19 Liga og 1. division, U-17 1. division.
DanskHåndbold Nord og Midt har ligeledes lavet indplacering i seedningsgrupper for afvikling af Niveaustævner for U15 1. division.
Niveauspillet vil blive offentliggjort senest onsdag den 23. august.
Seedningsgrupper for U-19 Drenge Liga
Gruppe 1 - Forhåndsudtagende hold
Bjerringbro- Silkeborg Håndbold Ungdom
Fredericia HK
GOG Håndbold
HC Midtjylland
HF Mors
Oure Elite Håndbold
Skanderborg-AGF
Gruppe 2 - Hold, der skal spille Niveauspil
Kolding IF
Aalborg Håndbold
Aarhus HC
Skjern Håndbold
Grindsted GIF, Håndbold
HC Odense Ungdom
Randers Herre Håndbold
Ribe HK
Ry Håndbold
Tvis
Seedningsgrupper for U-19 Drenge 1. Division
Gruppe 1 - Alle hold spiller Niveauspil
Skive fH
HF Mors 2
Viborg Forenede Håndboldklubber
Bjerringbro- Silkeborg Håndbold Ungdom 2
Bjerringbro- Silkeborg Håndbold Ungdom 3
Aalborg Håndbold 2
Elitesport Vendsyssel
TPI-Odense
Oure Elite Håndbold 2
GOG Håndbold 2
TM Tønder Håndbold
Sønderborg Håndbold
Team Esbjerg - SGI Esbjerg
Skjern Håndbold 2
Ikast FS
Aarhus HC 2
Seedningsgrupper for U-19 Pige Liga
Gruppe 1 - Forhåndsudtagende hold
Skanderborg Håndbold
GOG Håndbold
Silkeborg-Voel KFUM
Viborg HK/SIK
Sønderjyske Ungdom
Odense Håndbold Ungdom
Horsens HK
EH Aalborg
Holstebro Håndbold 90
Aarhus United
Gruppe 2 - Hold, der skal spille Niveauspil
Strandby/Elling Håndbold
Ikast Håndbold Ungdom
Team Esbjerg HK
Seedningsgrupper for U-19 Pige 1. Division
Gruppe 1 - Alle hold er Forhåndsudtagende
Fredericis HK
GOG Håndbold 2
Holstebro Håndbold 90 2
Ikast Håndbold Ungdom 2
Odense Håndbold Ungdom
Randers HK
SUS Nyborg
Team Favrskov Håndbold
Thy Håndbold
Viborg HK/SIK 2
Viby/Stautrup
Aarhus Inited 2
Seedningsgrupper for U-17 Drenge 1. Division
Gruppe 1 - Forhåndsudtagende hold
Bjerringbro-Silkeborg Håndbold Ungdom
GOG Håndbold
Mors-Thy-Skyum Håndbold
Skanderborg Håndbold
Vejle Idrætsefterskole
Ouer I.E. HK
Aalborg Håndbold
Skjern Håndbold
Skive fH
Gruppe 2 - Hold, der skal spille Niveauspil
Team Haderslev KFUM
Ikast FS
REHH Ungdom
Team Favrskov Håndbold
Kolding IF
Randers Herre Håndbold
Brabrand/Viby/Stavtrup
Tvis
Oure Elite Håndbold
SINE Håndbold, Løgumkloster
Fredericia HK
Silkeborg-Voel KFUM
Viborg HK
Vejle HK
Sønderborg Håndbold
HC Odense Ungdom
BMI/Odder Alliancen
TM Tønder Håndbold
Torsted HK
HEI/VRI
Seedningsgrupper for U-17 Pige 1. Division
Gruppe 1 - Forhåndsudtagende hold
Skanderborg Håndbold
GOG Håndbold
IH Håndbold Ungdom - Ikast
Silkeborg-Voel KFUM
AGF/Viby/Stautrup
Team Esbjerg HK
Viborg HK
Sønderjyske Ungdom
Oure I.E. HK
Horsens HK
Odense Håndbold Ungdom
Gruppe 2 - Hold, der skal spille Niveauspil
EH Aalborg
Vejle Idrætsefterskole
Randers HK U-17
SINE Håndbold, Løgumkloster
IFS Håndbold Ungdom Ikast
HEI/VRI
Holstebro HH90
Skive fH
Seedningsgrupper for U-15 Drenge 1. Division (DanskHåndbold Nord og Midt)
Gruppe 1 - Forhåndsudtagende hold
Skive fH 1
Skanderborg Håndbold
HEI Skæring
Silkeborg-Voel KFUM
Gruppe 2 - Hold, der skal spille Niveauspil
Løgstør-Farsø
Mejdal-Halgård
Søndermarkens IK
Hjallerup IF
Hørning Håndbold
Skive fH 2
Mors Håndbold Drenge
AGF-Lyseng Håndbold
Seedningsgrupper for U-15 Pige 1. Division (DanskHåndbold Nord og Midt)
Gruppe 1 - Alle hold spiller Niveauspil
Skanderborg Håndbold
Hornbæk Sportsforening
Skive fH
AGF-Lyseng Håndbold
Silkeborg-Voel KFUM
Ikast FS
Strandby-Elling Håndbold
Gødvad GIF
HEI, Skæring
Horsens HK
Vorup FB
Viborg HK
Søndermarkens IK
Aars HK
Aalborg KFUm
Frederikshavn FI
Brønderslev IF
Aalborg HK
Thy Håndbold
Holstebro Håndbold 90
Nibe HK
Mors Håndbold Piger
Tilmeldingen til Niveaustævne forud den kommende sæson for U-15 1. division.
For hold i de nævnte rækker er der krav om tilmelding til Niveaustævne, som afvikles i fællesskab for DanskHåndbold SYD, MIDT og NORD, medens DanskHåndbold ØST afvikler deres eget Niveauspil.
Niveaustævnet afvikles over disse to weekender:
- Lørdag d. 2. september og søndag d. 3. september
- Lørdag d. 9. september og søndag d. 10. september
- (I begge weekender spiller pigerne om lørdagen, mens drenge spiller om søndagen)
Tilmeldingsfrist: Søndag d. 13. august (uge 32).
I forbindelse med Niveaustævnet nedsættes der et seedningsudvalg på vegne af begge køn i de respektive rækker bestående af trænere/ledere med en stor og bred viden om de enkelte deltagende foreninger, hold, trænere og spillere. Det er udvalgets opgave at seede alle tilmeldte hold i de nævnte rækker, og efterfølgende komme med en indstilling til Turneringsudvalget i DanskHåndbold (Nord, Midt og Syd).
Seedningsudvalgene mødes både før og efter de to Niveaustævneweekender, hvor de slutteligt udarbejder den omtalte indstilling. Ingen resultater fra Niveaustævnets kampe vil derfor have nogen direkte sportslige konsekvens for et holds deltagelse i den tilmeldte række, da kampresultaterne kun vil indgå som en del af den vurdering, som seedningsudvalgene netop udarbejder.
Efter 2. runde af Niveaustævnet vil seedningsudvalget komme med deres indstilling i forhold til den kommende sæson. Dette gøres inden der dannes endelige puljer og rækker.
Kontaktpersoner
For både drenge og piger i de to årgange vil der blive tilkoblet én administrativ medarbejder, udvalgt fra de forskellige regionskontorer, som får det overordnet ansvar for kampplanlægningen i de respektive rækker, og som samtidig bliver den primære kontaktperson. Disse personer er:
U-15 piger:
Edvard Buus, NORD, emp@danskhaandbold.dk, 50757016
U-15 drenge:
Jens Henriksen, MIDT, jhi@danskhaandbold.dk, 97473165
TILMELDING AF HOLD
Tilmeldingen til Niveaustævnet skal ske via HåndOffice efter de normale procedurer. Grundet en større opdatering af Håndoffice (uge 28) åbnes tilmeldingen til U-15 1. divisions Niveaustævner først mandag den 17. juli.
Vi opfordrer jer alle om at være realistiske og refleksive, når I tilmelder hold til Niveaustævnet. I bedes overveje grundigt, om I har holdet og spillerne, der passer overens med jeres tilmelding. Jo mere bevidste I er om disse forhold når I tilmelder jeres respektive hold, jo færre udtrækninger vil der være og dermed grundlag for en bedre turnering.
- Rækkerne findes under ”Nord”, når de skal findes i Håndoffice.
SPILLERLISTER OG TRÆNERLISTER
Ved tilmelding af hold til Niveaustævnet skal foreningen samtidig indsende "spiller- og trænerliste" inkl. ”træner-CV”. Dette materiale skal indsendes til de respektive kontaktpersoner, som står anført ovenfor.
- I så fald, at dette materiale ikke indsendes før tilmeldingsfristen, kan dette medføre sportslige konsekvenser for det enkelte hold.
DELTAGERGEBYR
Tilmeldingsgebyr per hold: 450 kroner eksklusivt dommerudgifter, som efterfølgende afregnes solidarisk jf. de faktiske afgifter hertil.
DIVERSE INFORMATIONER
ALDERSGRÆNSER
Vær opmærksom på at de spillere som kan deltage i niveaustævnet, er spillere, som skal opfylde aldersbetingelserne for turneringen 2023-24. Se dog nedenfor vedr. dispensation.
- U15 er spillere, der er født i 2008 og 2009
SPILLETID
- U15 1. division - 2x25 min. (max. 2 kampe pr. dag)
HOLDFÆLLESSKABER
Anmeldelse af holdfællesskaber skal ske via HåndOffice, senest 5 dage før tilmeldingsfristen. Hold kan først tilmeldes når ansøgning om holdfællesskab er godkendt af den region hvori foreningen tilhører.
Hvis et holdfællesskab under Niveaustævnet erfarer, at man ikke ønsker at deltage i 1. division, og derfor ønsker ophævelse af holdfællesskabsaftalen, skal en sådan meddelelse sendes skriftligt til regionskontoret lige efter Niveaustævnets afslutning.
SPILUDVIKLING, DISPENSATION
I Niveaustævnet for U-15 1. division er det for en person ikke tilladt at spille på mere end ét hold.
Vær opmærksom på, at aldersdispensationer jf. turneringsreglementet godt kan anvendes i Niveaustævnet for U-15 1. division.
Hermed har DanskHåndbold Midts Turneringsudvalg fornøjelsen af at invitere til Niveaustævner for alle de ”åbne rækker”.
Formålet med Niveaustævnerne er at skabe den ”gode håndboldkamp”, ved at kampene i den ordinære turnering bliver så jævnbyrdige som overhovedet muligt, og vi derved undgår store niveauforskelle mellem de kampdeltagende hold. Målsætningen er derfor at undgå flest mulige fejlplacerede hold i de åbne rækker.
Det er vigtigt, at I internt i foreningerne er med til at overveje, hvilke rækker jeres respektive hold tilmeldes i. Denne drøftelse burde primært ske mellem foreningsledelsen og de tilknyttede trænere, som selvfølgelig kan tage de enkelte spillere med til råds ved nødvendighed. Et forslag givet af Turneringsudvalget er tilmed, at der udpeges en ”tilmeldingsansvarlig” i foreningen, som sikrer, at der er overensstemmelse mellem holdenes deltagelse i Niveaustævnerne og holdets egentlig tilmelding i den ordinære turnering.
- Alle trænere opfordredes ligeledes til at indgå i dialog med alle andre trænere, når I mødes ved Niveaustævnerne, hvor I sammen kan drøfte de relevante tilmeldingsforhold.
Generelt om Niveaustævnerne:
- Tilmeldingen til Niveaustævne 1 åbnes mandag den 17. juli og foregår via Håndoffice, hvor I skal finde rækkerne under ”Midt” i Håndoffice.
- Der spilles som udgangspunkt i 3 eller 4 holds-puljer med 2 kampe pr. hold
- Der påsættes dommere af regionskontoret til alle kampe.
- Op/nedrykning af spillere:
Det er muligt at rykke op/ned på spillere til Niveaustævnerne uden hensyntagen til de normale op/nedrykningsbestemmelser. Dog er det ikke muligt at spille på to forskellige hold i samme årgang samme dag. - Tilmeldingsgebyret er 300 kroner for alle tilmeldte hold eksklusivt dommerudgifter, som efterfølgende afregnes solidarisk mellem alle hold i rækkerne med samme antal dommere i den respektive årgang.
- DanskHåndbold Midts Turneringsudvalg opfordrer på det kraftigste, at alle hold som tilmeldes vinterturneringen i de nævnte rækker, deltager i mindst ét niveaustævne.
Niveaustævne 1: 02.09 – 03.09 / Tilmeldingsfrist: søndag den 20. august.
- Program offentliggøres onsdag den 23. august.
U-19: 2. div. & A-rækker piger, lørdag 02.09
U-19: 2. div. & A-rækker drenge, søndag 03.09
U-17: 2. div. & A & B-rækker piger, lørdag 02.09
U-17: 2. div. & A & B-rækker drenge, søndag 03.09
U-15: 2. div. & A & B-rækker piger, lørdag 02.09
U-15: 2. div. & A & B-rækker drenge, søndag 03.09
U-13: A, B & C-rækker piger, lørdag 02.09
U-13: A, B & C-rækker drenge, søndag 03.09
Vigtigt!:
Hold der er tilmeldt Niveaustævne 1 overføres automatisk til Niveaustævne 2, medmindre foreningen aktivt kontakter region Midt for at trække holdet ud af Niveaustævnet.
Niveaustævne 2: 16.09 – 17.09 / Tilmeldingsfrist: søndag den 3 .sep.
- Program offentliggøres senest onsdag den 6. september
U-19: 2. div. & A-rækker piger, lørdag 16.09
U-19: 2. div. & A-rækker drenge, søndag 17.09
U-17: 2. div. & A & B-rækker piger, lørdag 16.09
U-17: 2. div. & A & B-rækker drenge, søndag 17.09
U-15: 2. div. & A & B-rækker piger, lørdag 16.09
U-15: 2. div. & A & B-rækker drenge, søndag 17.09
U-13: A, B & C-rækker piger, lørdag 16.09
U-13: A, B & C-rækker drenge, søndag 16.09
U-11: A, B & C-rækker (Kortbane) piger, lørdag 16.09
U-11: A, B & C-rækker (Kortbane) drenge, søndag 17.09
U-9: A, B & C-rækker (Kortbane) piger, lørdag 16.09
U-9: A, B & C-rækker (kortbane) drenge, søndag 17.09
Vigtigt!:
Hold, der er tilmeldt Niveaustævne 2, overføres automatisk til den ordinære vinterturnering i den række, som holdet deltog i til Niveaustævnet, medmindre foreningen aktivt kontakter det respektive forbund for at placere holdet i en anden række.
Spilletid:
- U-17 og U-19: 2x20 min.
- U-15: 2x20 min.
- U-11 og U-13: 2x15 min.
- U-9: 2x13 min.
Ved spørgsmål bedes I rette henvendelse til de turneringsansvarlige på kontoret i Ikast:
- Jens Henriksen, jhi@danskhaandbold.dk, 97 47 31 65
- Rikke Lyngvig, rls@danskhaandbold.dk, 22 10 55 68
HUSK! Tilmeldingen af hold til Niveaustævnerne foregår kun via HåndOffice.
- Rækkerne for Niveaustævnerne skal søges frem under region ”Midt”.
Guide for holdtilmelding:
haandoffice-holdtilmelding.pdf (dhf.dk).
Download: Turneringskalender 2023-24
I forbindelse med den nye struktur som er besluttet gennemføres i Dansk Håndbold fra 1. juli 2023, vil der fra sæson 2023/2024 ikke længere være muligt at afvikle en Jyllandsserie, Fynsserie eller Kvalifikationsrække, som vi kender det i dag.
Disse tre rækker vil til den nye sæson få et ”nyt” fælles navn Danmarksserien. Der er ligeledes igangsat en proces, hvor rækkerne vil blive afviklet ud fra fælles propositioner og retningslinjer uanset hvor i landet man bor.
Hvad får det af konsekvenser?
Sportsligt vil den nye ændring ikke få konsekvenser for de hold, som til den kommende sæson 2023/2024 vil være kvalificeret til at deltage i Fynsserie eller jyllandsserie. Holdene vil automatisk blive overflyttet til Danmarksserien.
Der vil dog være ændringer i forhold til den geografi puljerne vil blive sammensat ud fra, da vi nu har hold fra både Jylland og Fyn at fordele, så nogle foreninger vil komme til at møde nye hold.
Vi har erfaret fra enkelte foreninger, at ændringen kan give udfordringer i forhold til at fastholde spillere på holdet i de respektive foreninger, og således har en bekymring for den nye geografi i puljerne.
Turneringsudvalget har drøftet dette dilemma, og besluttet at der ekstraordinært frem mod den nye sæson gives mulighed for, at man kan frasige sig pladsen i Danmarksserien uden konsekvens, både hvad angår de hold der i dag spiller i rækkerne, og de hold der vil være oprykkere fra serie 1. Det er vigtigt for turneringsudvalget, at den nye geografiske fordeling ikke vil være en belastning for foreninger eller hold, så derfor er denne ændring ekstraordinært besluttet frem mod den nye sæson.
Såfremt man frasiger sig muligheden for pladsen i Danmarksserien, vil man blive indplaceret i de nye serie 1 puljer i den region man er tilhørende. Der vil ikke være konsekvens ved at frasige sig pladsen, hvilket betyder, at man ikke får gebyr for ”trækningen”, og der vil heller ikke være oprykningsforbud for holdet i sæson 2023/2024.
Årgange mv. sæson 2023-2024 |
|||||
Årgange |
Født |
Antal spillere på banen (antal markspillere + 1 målmand) |
Maks antal spil med hver kamp |
Bane-størrelse |
Boldstørrelse |
U-5 Total Mix |
2018 |
3 + 1 = 4 |
6 |
Minibane |
Streetbold ø = 42 |
U-6 Total Mix |
2017 |
3 + 1 = 4 |
6 |
Minibane |
Streetbold ø = 42 |
U-7 Total Mix |
2016 |
3 + 1 = 4 |
6 |
Minibane |
Streetbold ø = 47 |
U-8 Total Piger / Drenge / Mix |
2015 |
3 + 1 = 4 |
6 |
Minibane |
Str. 00 Skum |
U-9 Piger / Drenge |
2014 |
4 + 1 = 5 |
7 |
Kortbane |
Str. 00 Læder |
|
|
|
|
||
U-11 Piger / Drenge |
2012-2013 |
5 + 1 = 6 |
9 |
Kortbane |
Str. 0 Læder |
U-13 Piger / Drenge |
2010-2011 |
6 + 1 = 7 |
10 |
40 x 20 m |
Str. 1 |
U-15 Piger / Drenge |
2008-2009 |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 2 |
U-17 Piger |
2006-2007 |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 2 |
U-17 Drenge |
2006-2007 |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 3 |
U-19 Piger |
2004-2005 |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 2 |
U-19 Drenge |
2004-2005 |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 3 |
Dame Senior |
2003 og tidligere |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 2 |
Herrer Senior |
2003 og tidligere |
6 + 1 = 7 |
12 |
40 x 20 m |
Str. 3 |
Flytning af kamp eller afbud
Flytning af kampe på en forenings begæring kan finde sted såfremt, der i enighed med modstanderforeningen foreligger en udfyldt flytteanmodning hos den administrative turneringsledelse senest kl. 12.00 sidste hverdag før kampdato.
Ingen kamp kan flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde. En flyttet kamp kan tidligst afvikles 72 timer efter anmodning om flytning.
Gebyr for flytning iht. gebyrlisten opkræves efterfølgende foreningen, der har begæret flytningen.
Link: Vejledning om kampflytning (se under HåndOffice for foreninger)
Har I behov for at sende afbud til en kamp, så kontakt kontoret. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage samt fredag og inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så sørger vi efterfølgende for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen. I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen. Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Der opkræves et gebyr for afbud.
Spilletid og dommerbemanding
Kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
1. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
2. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
3. Division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
Serie Region + 1 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
Serie 2 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 1
Serie 3 + 4 kvinder
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-19 kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-17 Pige Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-15 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-13 Pige AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-13 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Piger (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommere: 1
Herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
1. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
2. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommer: 2
3. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer:
Serie Region + 1 + 2 herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
Serie 3 + 4 herrer
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-19 herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-15 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-13 Drenge AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-13 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommer: 1
Tidtager og sekretær ved dommerbord
Dispensation
Alle dispensationer søges igennem HåndOffice.
Link: Find vejledning om dispensationer (se under HåndOffice for foreninger)
Læs mere om dispensationer i Turneringsreglementet §3.4.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Protest
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Læs mere op protester i Turneringsreglementer for øvrige rækker §8.16.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Vigtige datoer DanskHåndbold Midt 2023-2024
Dato | Beskrivelse |
01.06.2023 | Sidste frist for indgåelse af holdfællesskab og klubfællesskab op til og med DS |
21.06.2023 | HO åbner for påsætning af tider til kampe for 2. og 3. div. |
30.06.2023 | Indbydelse til Niveaustævne i U-9 til U-19 i DanskHåndbold Midt udsendes |
01.07.2023 | Offentliggørelse af TU-reglement og Propositioner på hjemmesiden |
13.08.2023 |
Sidste frist for tilmelding af hold til niveaustævnerne i U-19 Liga og 1. div., U-17 1. div. & U-15 1. div. |
20.08.2023 | Sidste frist for tilmelding af hold til niveaustævnerne i U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C |
23.08.2023 | Program for Niveaustævne 1 offentliggøres for U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C |
23.08.2023 | Program for Niveaustævne 1 offentliggøres for U-19 Liga, 1. div., U-17 1. div. og U-15 1. div. |
28.08.2023 | Sidste frist for tilmelding til Santander Cup via foreningens HåndOffice. Hold fra Danmarksserien og opefter er forhåndstilmeldt. |
02.09.2023 | Niveaustævne 1 for Piger: U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C |
02.09.2023 | Niveaustævne 1 for Piger: U-19 Liga, 1. div., U-17 1. div. og U-15 1. div. |
03.09.2023 | Niveaustævne 1 for Drenge: U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C |
03.09.2023 | Niveaustævne 1 for Drenge: U-19 Liga, 1. div., U-17 1. div. og U-15 1. div. |
03.09.2023 | Sidste frist for tilmelding af hold til niveaustævne i U-11 A, B & C, U-9 A & B |
03.09.2023 | Sidste frist for tilmelding af nye hold til 2. niveaustævne. Hold der deltager i Niveaustævne 1 skal ikke tilmelde sig igen. |
07.09.2023 | Program for Niveaustævne 2 offentliggøres for U-19 Liga, 1. div., U-17 1. div. og U-15 1. div. |
07.09.2023 | Program for Niveaustævne 2 offentliggøres for U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C, U-11 A, B & C, U-9 A, B & C |
09.09.2023 | Niveaustævne 2 for Piger: U-19 Liga, 1. div., U-17 1. div. og U-15 1. div. |
10.09.2023 | Niveaustævne 2 for Drenge: U-19 Liga, 1. div., U-17 1. div. og U-15 1. div. |
10.09.2023 | Sidste frist for påsætning af tider på egne hjemmekampe i 2. og 3. div. |
16.09.2023 | Niveaustævne 2 for Piger: U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C, U-11 A, B & C, U-9 A, B & C |
17.09.2023 | Niveaustævne 2 for Drenge: U-19 2. div & A, U-17 2. div, A & B, U-15 2. div., A & B, U-13 A, B & C, U-11 A, B & C, U-9 A, B & C |
17.09.2022 | Sidste frist for tilmelding af hold via HO i de lokale rækker i Midt, som ikke har været med til niveaustævne |
21.09.2023 | Påsætning af tider på egne hjemmekampe åbner kl. 16.00 |
21.09.2023 | HO åbner for justering af spilletider +/- 1 time for 2. og 3. div. |
23.09.2023 | Egne hjemmekampe skal være påført spilletider |
23.-24.09.2023 | Første spillerunde i 2. og 3. div. |
24.09.2023 | Gratis flytteperiode efter aftale med modstanderne starter for de åbne rækker (kan reelt set gøres fra d. 21.09.2023) |
24.09.2023 | HO lukker for justering af spilletider +/- 1 time for kampe i 2. og 3. div. kl. 23.59 |
25.09.2023 | Gratis flytteperiode for de åbne rækker slutter kl. 23.59 |
26.09.2023 | Endelig turneringsplan offentliggøres kl. 16.00 |
30.09-01.10.2023 | Første spillerunde i den lokale turnering |
04-26.10.23 | Opkrævning af turnerings- og holdgebyr for 1. turneringsrunde |
01.12.2023 | Tilmeldingen af nye hold i de åbne rækker åbner |
10.12.2023 | Sidste spilledato inden ombrydningen i de rækker, der ombrydes |
10.12.2023 | Sidste frist for tilmeldingen i HO af nye hold i de åbne rækker efter ombrydningen |
14.12.2023 | HåndOffice åbnes for påsætning af spilletidspunkter i alle rækker (inkl. 2. og 3. div.) kl. 16.00 |
16.12.2023 | Foreningen skal være færdig med at sætte tider på egne hjemmekampe |
17.12.2023 | Gebyrfri flytning i HåndOffice efter aftale med modstanderne åbner |
18.12.2023 | Gebyrfri flytning i HåndOffice efter aftale med modstanderne lukker kl. 23.59 |
19.12.2023 | Kampplanerne er gældende fra kl. 14.00 |
Stævner for U6, U7 og U8 - og indslusningsstævner U9 og U11 i DanskHåndbold Midt
God læselyst.
Mangler du oplysninger om børnehåndboldstævner, så er du altid velkommen til at tage fat i den lokale børneansvarlige på Ikast-kontoret, Lisbeth Aarup Nielsen, LAN@danskhaandbold.dk
Børnestævner i DanskHåndbold Midt
Vi tilbyder stævner for børnehåndboldhold i Lemvig, Struer, Hostebro, Ringkøbing-Skjern, Herning, Ikast-Brande, Silkeborg, Skanderborg, Favrskov, Århus, Odder, Samsø, Horsens og Hedensted Kommuner og alle andre, der har lyst til at spille med os. Vi tilbyder totalhåndboldstævner for U6, U7 og U8. Vi tilbyder kortbaneINDSLUSNINGsstævner for U9 og U11 (KUN helt nye håndboldspillere)
Vi afholder 2 opstartsmøder som optakt til børnestævnesæsonen.
- den 20. september i Ry Hallerne
- den 27. september i Mejrup kultur og fritidscenter
Begge møder vil indeholde inspiration til træning af børn og information om totalstævner og indslusningsstævner i DanskHåndbold Midt.
Totalstævner er for
U6 - tilmeldingsrækker i mix A og mix B
U7 og U8 - tilmeldingsrækker i drenge ABC, piger ABC og
U7 og U8 - tilmeldingsrækker i U7 mix og U8 mix (mix A hold skal spille i drengerækken)
Kortbanestævne for indslusningshold (dvs KUN helt nye spillere)
U9 og U11 drenge og piger
efterår 2023 - totalstævner | |
30.09 | Hørning |
7.10 | Tvis og Rask Mølle |
28.10 | Holstebro, Sørvad, Troldhede, Thorning, Torsted, Tranbjerg, Stjær |
11.11 | Bremdal, Aulum, Ringkøbing, Ejstrupholm, Hadsten, Sabro, Stavtrup |
25.11 | Langhøj, Skave, Tarm, xxx, Voel, Mårslet |
9.12 | Borbjerg, Vildbjerg, Rækker Mølle, Galten, Gødvad og Odder |
forår 2024 - totalstævner | |
20.01 | Lemvig, Idom-Råsted, Hvide Sande, Virklund, Rask Mølle, Skæring |
3.02 | Thyholm, Haderup, Vorgod-Barde, Stensballe, Skanderborg, Skødstrup |
24.02 | Vinderup, Mejdal, Borris, Ry, Nr. Snede, Vejlby-Riskskov |
9.03 | Hinnerup |
16.03 | U6 og U7 medaljestævner Langhøj, Tvis, Skjern, Stilling |
22.-23.03 | KUN U8 medalje- og overnatningsstævner i Mejrup og Galten |
6.04 | Lund og Hammel |
efterår 2023 - kortbanestævner | |
30.09 | Hørning |
7.10 | Tvis og Rask Mølle |
28.10 | Holstebro, Sørvad, Troldhede, Thorning, Torsted |
11.11 | Bremdal, Aulum, Ringkøbing, Ejstrupholm, Hadsten, Stjær |
25.11 | Langhøj, Skave, Tarm, xxx, Voel, Beder/Malling |
9.12 | Borbjerg, Vildbjerg, Rækker Mølle, Galten, Gødvad, Odder |
forår 2024 - kortbanestævner | |
20.01 | Lemvig, Idom-Råsted, Hvide Sande, Virklund, Rask Mølle |
3.02 | Thyholm, Haderup, Vorgod-Barde, Stensballe, Skanderborg, Lystrup |
24.02 | Vinderup, Mejdal, Borris, Ry, Nr. Snede og Vejlby-Riskskov |
9.03 | Stjær |
16.03 | Langhøj, Tvis, Skjern, Stilling |
6.04 | Lund og Hammel |
Så er det muligt at begynde tilmelding til børnestævner i HåndOffice eller på formularer herunder.
Ansvarlig for at værdierne i Totalhåndbold efterleves, og foreningen er forpligtet til at tage en konstruktiv dialog med trænere og forældre, der ikke lever op til værdierne.
Foreningen
- afholder udgiften til halleje. Husk at booke hallen fra kl. 9 - 16.
- sørger for de rigtige bolde er til rådighed til stævnet.
- sørger for 2 sæt overtrækstrøjer i børnestørrelse
- er ansvarlig for at opstille mål og i øvrigt klargøre banerne.
- påsætter banenumre, så de er tydelig placeret
- varetager tidtagningen ved dommerbordet. Er der kampe på flere baner samtidig, starter alle kampe på samme tid.
- står for det praktiske ved stævnet
Der udsendes fra kredskontoret en stævne plan ca. en uge inden stævnet.
Ved holdudeblivelse (eller fejl i stævneplanen) uden afbud, skal stævnearrangøren prøve at finde en modstander i hallen, således kampen kan afvikles
Det er ikke jer som arrangør, der skal varetage vejlederrollen, det er som udgangspunkt, det hold der står som hjemmehold, der skal stille med en vejleder i kampen
Håndboldkaravanen
Karavanen ruller igen i 2023 i Dansk Håndbold Midt og din forening skal med?
Håndboldkaravanen er et sjovt event, der kommer ud på den lokale skole sammen med den lokale håndboldforening. På karavanen vil der være sjov håndboldtræning, forskellige håndboldlege og motoriske udfordringer således børnene bliver nysgerrige på at spille mere håndbold i jeres forening.
Et besøg af håndboldkaravanen hjælper foreninger med at:
- promovere jeres håndboldtilbud og inspirere børnene til at starte på en sjov og sund fritidsaktivitet hos jer.
- give børnene en rigtig god oplevelse med leg, spil og bevægelse
- inspirere lærere til undervisning i håndbold.
- skabe samarbejde mellem håndboldklub og skole.
Håndboldkaravanen er mere end et besøg i skoletiden!
Som en del af håndboldkaravanen skal alle foreninger vælge deres fokuspunkt/er omkring karavanebesøget i skolen.
Fokuspunkterne hjælper, udvikler og styrker din forening og er obligatorisk for alle.
Læs mere om fokuspunkterne nedenfor.
Ønsker du yderligere oplysninger om håndboldkaravanen, skal du kontakte foreningskonsulenterne.
Målgruppen er børn på 0. til og med 4. klassetrin på den/de skoler, der er beliggende i jeres nærområde.
På karavanen kan børnene prøve kræfter med præcisionskast på lærred med Niklas Landin, skyde på fartmåler, gennemføre motorikbane, trylle med bolden og selvfølgelig skal der også spilles totalhåndbold.
Karavanen har ”personale” med rundt på touren. Instruktøren vil være med på besøgene, og have planlagt alle aktiviteterne på dagen. Alle materialer der skal bruges, er ligeledes med i karavanebilen.
- rekrutteringsfoldere, der er tilgængelig på hjemmesiden.
- en håndboldkaravane instruktør, som styrer frivillige, lærere og elever igennem håndboldkaravanens aktiviteter.
- konsulentbistand før, under og efter håndboldkaravane besøget.
- Når foreningen har fået godkendt Karavane-ansøgningen, skal foreningen selv aftale (dato/tid) med skolen om besøg af håndboldkaravanen.
- Foreningen skal være klar til at modtage nye medlemmer. Have trænere, træningstider og evt kamptilbud på plads for de implicerede årgange.
- Foreningen skal tage stilling til hvilket fokus der skal være en del af karavanebesøget. Se næste blok.
- Foreningen skal have en tovholder koordinering med DHF konsulent og skole.
- Foreningen skal stille med frivillige som kan hjælpe afvikling af karavanebesøget på den aftalte dag.
- Foreningen skal, evt i samarbejde med skolen, stille faciliteter til rådighed (håndboldhal)
Fokus 1: Den gode velkomst
Hvordan inkluderer vi bedst muligt de nye medlemmer på holdene? Både socialt og på banen?
Hvordan sikrer vi en træning, der er sjov og udfordrende for alle, uanset niveauforskelle?
De nye forældre – Hvem sikrer at de får de relevante oplysninger om hold, foreningens kultur og kontingentbetaling?
Fokus 2: Optimering af træningsmiljøet
Fokus på det fundament, der skaber den gode børnetræning. Hvad motiverer vores børnespillere? Hvordan imødekommer vi det og sikrer, at der er masser af individuelle øvelser og bevægelse i træningen?
Hvilke hjælpemidler (træningsplaner og app) har DHF som kan bruges?
Fokus 3: Uddannelse af trænere
Viden og sparring om muligheder for brug af børnetræneruddannelse til jeres børnetrænere. Både for at skabe et bedre produkt her og nu, men også sikre en progression i trænerens niveau.
Fokus 4: Implementering af ungtrænere
Hvordan bruger vi bedst vores ungtrænere i vores børnetræning? Hvordan sikrer vi, at børnene får den bedst mulige træning – mens vi samtidig sikrer en udvikling af vores ungtrænere?
Fokus 5: Andet?
Hvis din forening har specifikke ønsker til andet fokus, kan det beskrives i ansøgningen nedenfor. Det kunne være et opfølgende skolestævne efter karavanebesøget eller lignende.
- Skolen får inspirationsmateriale, der indeholder seks lektioner med lege og aktivitetsbeskrivelser. Skolen får dermed inspiration til hvordan de efterfølgende kan få håndbold og bevægelse i idrætstimerne. Inspirationsmaterialet kan endvidere downloads - se mere i boksen til højre.
Inspirationsmaterialet til skoler er et uddrag af Fit First, som er udarbejdet af SDU, DIF og Team Danmark i samarbejde med 10 specialforbund, heriblandt Dansk Håndbold Forbund.
Håndboldversionen med intro, afsnit om forskningen mv. kan downloades her.
- Skolen skal stille min. to undervisere/hjælpere til rådighed pr. modul. De skal varetage de pædagogiske opgaver i forbindelse med børnenes deltagelse.
Håndboldens Dag
Håndboldens Dag giver jeres forening mulighed for at vise alle jeres gode håndboldaktiviteter frem til alle i byen.
Læs mere om Håndboldens Dag 365
Uddannelse
DanskHåndbold tilbyder en lang rækker uddannelser:
Vi har også samlet alle uddannelses og -kursustilbud i en samlet kursuskalender.
Foreningskurser
Hvis I har svært ved at passe de fastlagte uddannelsesdage ind i en travl kalender, så kommer vi gerne til jer. Hvis I i foreningen samler et passende antal deltagere, så afholder vi gerne kurser og hele uddannelsesmoduler hos jer.
Kontakt konsulenten for mere information.
Foreningsinfo
Har du spørgsmål om håndbold-tilbud eller foreningsdrift, så tøv ikke med at kontakte din lokale foreningskonsulent - det er ganske gratis.
Konsulenten har ingen bestemte træffetider, og kan derfor kontaktes når det passer foreningerne.
Dansk Håndbold Midts foreningskonsulenter er:
Anders Fredsgaard
Aarhus, Silkeborg og Favrskov kommune
Thomas Kristian Andersen
Lemvig, Struer, Holstebro, Herning og Ringkøbing-Skjern kommune
Kristian Olsen
Skanderborg, Horsens, Hedensted, Samsø, Odder og Ikast-Brande kommune
Dommerbestilling
Husk at kontakt kontoret i god tid når I ønsker at bestille dommere - gerne i op til 14 dage før kampen(e).
Foreningerne har ret til at bruge egne dommere (gebyrfrit) i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via regionskontoret på samme måde som turneringskampe.
Regionens love
Genvejen til vigtige formularer i DanskHåndbold Midt
Bestilling af dommere:
Bestilling af dommere til alle kampe i DanskHåndbold Midts område skal ske gennem kontoret. Det gælder også DGI-kampe, Jysk Cup, LP-kampe, Elite Cup, træningskampe, Cups og lignende. Dog skal dommere til liga og 1. div. kampe i senior rækkerne bestilles direkte hos DHF.
Da vi i DanskHåndbold Midt har et meget højt sportsligt niveau med mange divisions- og ligahold på både senior- og ungdomsplan, har vi oplevet et øget pres på brugen af vore dommere i forbindelse med afviklingen af træningskampe med videre.
I den forbindelse vil vi gerne opfordre til, at foreningerne bestiller dommere til træningskampe mv. så tidligt som muligt. Påsætningen vil blive prioriteret i den rækkefølge, som bestillingerne modtages. Det betyder, at vi for at kunne dække alle kampe evt. vil bruge dommere fra nabokredsene de dage, hvor vore egne dommere er påsat.
Bestillingen skal dog ske mindst 5 hverdage før for enkeltkampe. Træningsstævner skal bestilles i god tid, og stævner med mere end 5 kampe aftales med kontoret og skal bestilles mindst 14 dage før stævnets start. Ved stævner med mere end 150 kampe skal bestillingen af dommere ske mindst 21 dage før. Dvs. at kampene skal være sendt til kontoret på et specielt Excel-ark på dette tidspunkt.
Foreningerne har dog ret til at bruge egne dommere i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det gælder også i 2-dommerkampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Foreningen er selv ansvarlig for evt. afregning samt forsikringsforhold, hvis den benytter egne dommere.
I alle andre tilfælde skal dommerne bestilles gennem kontoret, som så efterfølgende sørger for opkrævning og afregning af dommerne til den forening, der har bestilt dommerne.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Bemærk at dommerne kun må dømme den bestilte spilletid (f.eks. 2x30 min. eller 2x25 min.)
Aflysning mindre end 24 timer (1 døgn) før kampstart: 500,- kr. (Opkræves hos den forening, der har bestilt dommerne, uanset hvem der er skyld i aflysningen)
Aflysning mellem 1 og 5 dage før kampstart: 300,- kr. (Opkræves hos den forening, der har bestilt dommerne, uanset hvem der er skyld i aflysningen)
For ændring af spilledato, klokkeslæt og spilletid efter bestillingen er afgivet, opkræves et gebyr på 300,- kr. Gebyret opkræves hos den forening, der har bestilt dommerne, uanset hvad årsagen til ændringen er.
Til alle turneringskampe og pokalkampe sørger kredsen for påsætning af dommere, såfremt kampen er fastsat mindst 5 dage før.
Afbud til kamp i DanskHåndbold Midt
Har I behov for at sende afbud til en kamp, bedes I udfylde formularen henunder. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage for kampe den samme dag samt fredag inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så har vi efterfølgende mulighed for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Det er altid god stil, at man selv giver modstanderne besked om, at man ikke møder op til en fastsat kamp. Gerne i så god tid som muligt. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter på jer ude i hallen.
Afbudsgebyret er 1.000,- kr. 1. gang et hold sender afbud i alle de lokale rækker. Ved gentagelse af afbud fra det samme hold i den samme turneringsrunde er afbudsgebyret 2.000 kr.
Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde i de lokale rækker. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Afbud til kampe uden for DanskHåndbold Midts område bedes sendt til den kreds, hvor kampen skal spilles, og skal derfor ikke laves på nedenstående blanket.
Angiv ledige haltider til niveaustævnerne i DanskHåndbold Midt på dette link:
Angiv ønske til ændring af niveau efter niveaustævne på dette link:
Såfremt et hold kun kan deltage i 1 af de 2 niveaustæner, bedes det angives her via dette link: (kun ét hold pr. skema)