
Til foreninger
DanskHåndbold ønsker at understøtte håndboldforeningers drift og udvikling. Det gør vi gennem information, inspiration og værktøjer her på siden. Vi tilbyder også support og sparring fra vores foreningskonsulenter. Det kan være i enkeltsager eller til længere udviklingsforløb. Det er gratis for medlemsforeninger og kan tilpasses efter jeres behov og tid.
Foreningens drift
Klubber og foreninger må ikke ansætte personer med en plettet børneattest uden Udelukkelsesnævnets tilladelse. DIF, DGI og Firmaidrætten står bag Udelukkelsesnævnet, som består af bestyrelsesrepræsentanter fra alle tre organisationer.
Heldigvis er det de færreste foreninger, som oplever, at en ansøger har en plettet børneattest. Men hvad stiller man op, hvis det sker? Og hvordan håndterer man det som klub, hvis man bliver opmærksom, at en allerede ansat træner er blevet dømt for en seksualkrænkelse?
Et eksempel kunne være en ung træner, som har haft et kæresteforhold med en mindreårig udøver eller en frivillig, som er blevet dømt for ulovlig billed- og videodeling af en ekskæreste mv.
I disse – heldigvis sjældne – tilfælde skal jeres klubber og foreninger kontakte Udelukkelsesnævnet for seksuelle krænkelser.
Det handler også om forebyggelse og åbenhed over for hinanden, hvis man skal undgå seksuelle krænkelser af børn. I pjecen "det uhørte overgreb" får du råd og informationer, hvis din forening ønsker at indføre en politik eller leveregler på området.
Børneattest
En del forebyggelsen er også at indhente børneattester (som er lovpligtigt), når der tilknyttes nye trænere, instruktører, ledere mv., som skal have direkte og vedvarende kontakt med børn under 15 år. En børneattest indeholder oplysninger om en eller flere af følgende typer straffelovsovertrædelser:
- Incest, samleje eller anden kønslig omgang med børn under 15 år
- Udbredelse eller besiddelse af børnepornografi
- Blufærdighedskrænkelse over for børn under 15 år
Bestyrelsesmedlemmer, udvalgsmedlemmer, kantinepersonale og andre, som ikke har direkte kontakt med børn under 15 år i det daglige idrætsarbejde, er ikke omfattet af loven om børneattester.
Hvordan indhenter foreningen børneattester?
Børneattest indhentes digitalt via politiets hjemmeside. På hjemmesiden kan man også finde svar på de mest almindelige spørgsmål om børneattester. Hent vores guide til, hvordan I indhenter en børneattest her.
Hvis foreningen modtager en plettet børneattest
Udelukkelsesnævnet bliver automatisk underrettet af politiet, hvis en forening modtager en plettet børneattest. Foreningen vil herefter blive kontaktet af nævnet, som kan give råd og vejledning omkring reglerne på området.
I nogle tilfælde vil en plettet børneattest ikke være en forhindring for at kunne være frivillig, men vedkommende vil skulle have nævnets tilladelse , inden ansættelse kan finde sted.
DIF, DGI og Firmaidrætten har et etableret et fælles nævn, som bla. skal hjælpe klubber og foreninger med at foretage denne vanskelige vurdering og samtidig sikre, at personer med en plettet børneattest får en ensartet og fair behandling.
Sådan behandler udelukkelsesnævnet en ansøgning
En ansøger med en plettet børneattest vil typisk skulle indsende en begrundet ansøgning samt relevante bilag (børneattest og domsudskrift) til nævnet. Det vil ofte være hensigtsmæssigt, at ansøgeren i forvejen har haft en dialog med foreningen og har foreningens støtte, inden ansøgningen indsendes til nævnet.
Nævnet tager på baggrund af ansøgningen fra den dømte, sagens omstændigheder og evt. foreningens indstilling konkret stilling til hver enkelt sag. Nævnets afgørelse kan enten være tilladelse, betinget tilladelse eller afslag - alt afhængig af de faktiske forhold. I de såkaldte ”billeddelings-sager” vil nævnet lægge særligt vægt på relationen mellem den dømte og ofret.
Da indholdet af dokumenterne har en følsom karakter, bør man inden man indsender en ansøgning kontakte juridisk konsulent, Anders Young Rasmussen på ayr@dif.dk eller telefon 2042780 med henblik på nærmere aftale.
December betyder medlemsregistrering i de danske håndboldklubber. Men hvad er et medlem egentligt?
For at kunne registrere et medlem skal personen:
- Have været medlem i minimum 3 måneder i det samme kalenderår.
- Have adgang til/deltagelse i foreningens aktiviteter.
- Have demokratiske rettigheder i foreningen (kan begrænses i forhold til alder, men skal stadig tælles med som medlemmer).
Udover de klassiske håndboldspillere skal I også huske at tælle Håndboldfitness og Five-a-side Håndboldspillere, Trille Trolle medlemmer og forældre som er meldt ind i klubben, æresmedlemmer, bestyrelsesmedlemmer og trænere med frikontingent med.
Undgår dobbeltarbejde med integration mellem Holdsport og HåndOffice
DanskHåndbold og Holdsport har et samarbejde om at automatisere dataoverførsler mellem deres IT-systemer.
Alle håndboldklubber, der benytter Holdsport vil automatisk være omfattet af tilbuddet. Det betyder, at når I fremover ændrer personoplysninger i HåndOffice eller i Håndboldpas, så ændres oplysningerne også automatisk i Holdsport.
Sådan fungerer det
Langt de fleste personoplysninger bliver automatisk synkroniseret uden, I opdager det. Første gang skal nogle af profilerne dog evt. manuelt synkroniseres, da alle oplysningerne i Holdsport og Håndoffice ikke er helt ens. Holdsport har dog gjort synkroniseringen meget let at arbejde med.
Løsningen gælder primært personlige oplysninger, så ændringer i klubtilhørsforhold skal fx stadig godkendes af en administrator.
Løsningen minder i store træk om den nuværende webnøgle, som mange bruger til at overføre data fra medlemssystem til HåndOffice. Denne løsning er bare meget smartere, og der er fuldstændig styr på GDPR.
Vi håber, at I hermed vil opleve en meget lettere medlemsadministration.
Spar 50% på Holdsport
Lige nu tilbyder Holdsport at give 50% rabat på deres Pro abonnement til alle håndboldklubber, der ikke bruger Holdsport. Alle håndboldklubber, der allerede benytter Holdsport vil automatisk være omfattet af tilbuddet.
Hør mere om tilbuddet hos Holdsport ved at kontakte Zak Staudinger på zak@holdsport.dk eller 5376 0222.
DanskHåndbolds abonnement omfatter patientbefordring for samtlige medlemmer af håndboldforeningerne i Danmark, når de kommer til skade under håndboldspil i foreningen.
Patientbefordring indeholder kørsel af Falck fra skadesstedet og til behandling, samt kørsel af Falck fra behandling og tilbage til skadesstedet eller hjem.
Ved brug af Falck-abonnementet er det vigtigt at oplyse abonnementsnummer 17843798
De store landsdækkende idrætsorganisationer har indgået en fælles forsikringsaftale med Tryg Danmark, som dækker en række forhold for foreningernes frivillige trænere, ledere og andre, der udfører et aftalt arbejde for foreningen.
Moms
DGI og DIF har sammen udgivet en ny elektronisk vejledning om moms i forhold til idrætsforeninger. Den er ajourført og er en sammenskrivning af de to tidligere momshæfter, hvor det ene vejledte om momsfritagelsesreglen (som langt de fleste foreninger gør brug af), og det andet vejledte de foreninger, der har valgt at være momsregistreret.
Se vejledningen: Momsmæssige forhold for idrætsforeninger.
Skat
Det er vigtigt, at foreningerne har styr på skattereglerne, når de foretager udbetalinger til fx lønnede trænere eller ulønnede trænere og ledere.
Se vejledningen: Skat - skattemæssige forhold for idrætsforeninger’
Du kan også læse mere på SKAT’s hjemmeside her.
Oversigt over skattesatser omtalt i Skattevejledningen.
Ud over at det er vigtigt at kende skattereglerne, når der udbetales skattefri godtgørelser, så er det også vigtigt, at dokumentationen for sådanne udbetalinger er i orden. Benyt eventuelt skemaet ’Skattefri godtgørelser mv.’, som er lige til at downloade og bruge.
PDF'er om skattemæssige forhold i idrætsforeninger
Foreningsudvikling
Din forening kan bl.a. få rådgivning, faglig sparring og hjælp fra vores foreningskonsulenter. Det kan være lige fra en uformel telefonsamtale til et foreningsbesøg eller et længere foreningsudviklingsforløb. Det koster ikke andet end tiden det tager.
Vores foreningskonsulenter hjælper jer godt på vej og vejleder undervejs, så I kommer godt i mål med jeres indsatsområder og tiltag. Udviklingsområder kan eksempelvis være:
- Formål og værdier i foreningen
- Årsplaner og overblik over opgaver i foreningen
- Rekruttering af medlemmer, trænere og frivillige
- Det gode klubmiljø for børn, unge og/eller voksne
- Foreningsworkshop, hvor vi lærer dig at gøre brug af principperne fra Rigtig, sjov håndbold i din forening.
Foreningsudvikling
På en foreningsworkshop kan I arbejde med DanskHåndbolds vidensgrundlag "Rigtig, sjov håndbold".
Vi har alle forskellige opfattelser og måder at gøre tingene på, når vi enten står på banen, på sidelinjen eller i bestyrelseslokalet og Dansk Håndbold Forbund mener derfor at det er vigtigt at skabe dialog i foreningerne, så det er muligt at arbejde ud fra en fælles forståelse af formålet og værdierne for, hvordan god håndbold for børn og unge skal bedrives og skabes.
Hvis I ønsker at øge antallet af børnespillere i foreningen, så anbefaler vi, at I afholder Håndboldkaravanen eller Håndboldens dag.
Hvis I ønsker at øge antallet af seniorspillere i foreningen, kan I med fordel søge inspiration i projektet, Håndbold i studiebyen.
Vi har samlet materialer og vejledninger om indretning af et medlemskab og tilhørende kontingent.
Download:
Et godt klubmiljø er mere end god træning og fede kampe. Det sociale liv i klubben er mindst lige så vigtigt for medlemmers lyst til at gå til håndbold. Derfor er det vigtigt, at I også har fokus på det gode klubmiljø. Her er der inspiration til forskellige sociale arrangementer, som blev udarbejdet under Klub-Building og er derfor i et tidligere design. Hvad er Klub-Events, og hvorfor skal man lave dem?
Download: Introduktionen til klubevents
Events på banen
Familiedag Få inspiration til at arrangere en familiedag, hvor hele familien kan mødes i hallen og være aktive sammen.
Grå guld-cup Få inspiration til at samle børn og bedsteforældre til en sjov dag, som også kan generere overskud til klubben.
Klubdag for forældre og børn Få inspiration til at samle klubbens børnespillere og deres forældre til en dag i hallen med sjove fællesoplevelser.
Mens vi venter-håndbold Få inspiration til hygge og sjove aktiviteter på tværs af aldersgrupper til et 'Mens vi venter'-arrangement om formiddagen den 24. december.
Events uden for banen
Et brag i hallen Få inspiration til arrangere et hjemmestævne med ekstra meget liv på lægterne og aktiviteter ved siden af håndboldkampene.
Klubfesten Få inspiration til at holde fest, som skaber sammenhold uden for banen.
Klubspisning Få inspiration til at arrangere fællesspisning, som skaber sammenhold uden for banen.
Nytårstaffel Få inspiration til at holde nytårstaffel, hvor I viser klubbens frivillige, at I sætter pris på deres arbejde.
Her kan du få inspiration til forskellige værktøjer indenfor fem konkrete emner.
Få styr på driften Få hjælp til at udarbejdet en årsplan og opgavekort.
Kommunikation Bliv inspireret til, hvordan I kan arbejde med kommunikation og synlighed i klubben.
Økonomi Bliv inspireret til, hvordan I kan styrke klubbens økonomi og gøre arbejder med økonomi nemmere.
Frivillighed Hæftet tager jer trin for trin igennem arbejdet med en frivillighedsstrategi. Hæftet indeholder forskellige værktøjer til arbejdet.
Gør tro til viden med en 'Håndboldspilleren i Centrum' undersøgelse til alle medlemmer og frivillige i håndboldklubben. Undersøgelsen tager temperaturen på medlemmernes tilfredshed indenfor en lang række områder i klubben: fx træning, faciliteter, klubliv, kommunikation, mv.
Selve undersøgelsen foretages elektronisk og resultaterne vises efterfølgende i et Dashboard på computeren og kan downloades.
Med de interessante resultater i hænderne på klubbens ledelse er man meget klogere på medlemmernes tilfredshed og hvor der er behov for udvikling.
Sådan kommer I i gang med Håndboldspilleren i Centrum - trin for trin:
-
Jeres klub laver en aftale med jeres lokale foreningskonsulent om at være en del af Håndboldspilleren i centrum, herunder hvornår spørgeskema skal udsendes.
-
I tilmelder jeres klub via linket: www.players1st.dk
-
I giver besked til jeres medlemmer om, at spørgeskemaet er på vej, og at der er en forventning om at alle medlemmer udfylder det - også for deres egen interesse. Overvej om I eventuelt vil udlodde en præmie.
-
I systemet uploader I en liste (fx Excel liste fra HåndOffice) med mailadresser og medlemsnavne.
-
Alle klubbens medlemmer modtager en mail med et link til spørgeskemaet, som er 100% anonym.
-
Medlemmerne udfylder spørgeskemaet.
-
Jeres bestyrelse/ledelse kan nu følge med i medlemmernes tilfredshed med klubben.
-
I samarbejde med jeres foreningskonsulent planlægges det videre forløb.
I på denne side kan de læse mere om DanskHåndbolds anbefalinger til at skabe gode rammer for unge spillere i efterskoleårene. Du kan både får råd til arbejdet med de unge, som er afsted og de unge der bliver tilbage i klubben. Klik her
Holdfællesskab
Et holdfællesskab er en sammenlægning af hold fra to forskellige klubber. Det kan fx være to U15-hold i to naboklubber, hvor begge hold ikke har nok spillere til at stille med et hold i turneringen. Her er der således mulighed for at ansøge om et holdfællesskab på tværs af klubberne, og efter godkendelse af holdfællesskabet, kan der tilmeldes et fælles hold i turneringen. Indgås et holdfællesskab på årgange fra U19 og nedefter tilknyttes en lokal konsulent processen.
- at fastholde flest mulige længst muligt i håndbolden.
- at fastholde spillerne i deres egen årgang, så de kan blive på det alderstrin, de hører til og ikke tvinges til at rykke til årgangen over eller under.
- at sikre lokale tilbud til spillerne, så der ikke bliver længere til træning og kamp end allerhøjst nødvendigt.
- at spillerne fastholdes på lokale hold, hvor de givetvis får mere spilletid og større ansvar end hvis de rykker til en ny og måske større klub på et højere niveau.
- at fastholde spillernes sociale flader, så de ikke tvinges ud i klubskifte samtidig med f.eks. skoleskift, så mange sociale flader ændres på samme tid.
- at sikre de bedste udviklingsmuligheder for flest mulige.
- Holdfællesskab for alle hold på en årgang
- Holdfællesskab for enkelte hold på en årgang.
For U13-U19 kan der ansøges om holdfællesskab på lavererangerende hold (fx 2. eller 3. hold), uden det påvirker 1. holdet. Denne ændring gælder ikke for hold, der spiller på kortbane, da det vurderes at spiludvikling og medlemsrekruttering her er bedre værktøjer til at løse udfordringer. - Det er muligt at ansøge om holdfællesskab for alle hold og årgange i klubben. Her kan et klubfællesskab også benyttes. Forskellen er, at et klubfællesskab uden videre forlænges fra sæson til sæson, men et holdfællesskab skal genansøges.
- Kontakt gerne din lokale konsulent for sparring inden du ansøger. Kontaktinfo findes nedenfor.
- Der ansøges om at blive et holdfællesskab via HåndOffice.
Link: HåndOffice - Der udarbejdes en hensigtserklæring mellem klubberne forud for godkendelse af holdfællesskabet.
Download: Hensigtserklæringen - I løbet af det første år skal der udarbejdes en samarbejdsaftale med udgangspunkt i hensigtserklæringen. Samarbejdsaftalen danner basis for en eventuel forlængelse af holdfællesskabet.
Download: Samarbejdsaftale
- Kontakt gerne din lokale konsulent for sparring inden du ansøger. Kontaktinfo findes nedenfor.
- Der ansøges om at blive et holdfællesskab via HåndOffice.
Link: HåndOffice
Søg midler
Idrætsforeninger kan søge økonomisk støtte i DIF og DGI’s foreningspulje, som hvert år uddeler ca. 44 mio. kr. Puljen har som mål at støtte hverdagens fællesskaber i idrætsforeningerne og skabe rum til udvikling.
OBS: DIF og DGI's foreningspulje er lukket for ansøgninger i kategorien op til 30.000 kr. Denne del af puljen genåbner 1. februar 2024.
Ansøgninger fra 30.001 til 300.000 kr. behandles efter faste frister for ansøgning (31/3, 31/7 og 31/10) og besvares inden for seks uger efter fristen for ansøgning.
Læs mere om beløb, frister og svartider i retningslinjerne for puljen, åbnes HER
Jeres forening kan søge om tilskud til etablering af en kortbane. Opstregning af halgulvet og fastgørelse af mål.
Søg DanskHåndbolds Kortbanepulje, der dækker udgifter op til kr. 4.500
Få overblikket over, hvilke muligheder du har til at søge støtte til jeres forening og hvordan det søges. Du kan læse mere om udvalgte puljer med forskellige formål samt beskrivelser af lånemuligheder, hvordan kommunen kan støtte samt link til legathåndbogen
Kommunerne kan støtte foreningerne på flere måder via folkeoplysningsloven.
Sådan søger du kommunen om støtte
Som folkeoplysende forening har man mulighed for at søge kommunen om støtte, og der er herunder krav til, at kommunen yder hhv. aktivitets- og lokaletilskud til medlemmer under 25 år. Samtidig er der i størstedelen af kommunerne mulighed for at søge om støtte til øvrige aktiviteter som fx uddannelser og kurser, materialer samt diverse udviklingstiltag.
Nedenstående afsnit præsenterer generelle retningslinjer og betragtninger omkring kommunale støttemuligheder ud fra følgende tre overskrifter: aktivitetstilskud, lokaletilskud og øvrige støttemuligheder.
Da Folkeoplysningsloven er en decentral rammestyret lov, opfordres der til, at man orienterer sig om lokale tilskudsmuligheder via den enkelte kommunes hjemmeside.
Aktivitetstilskud
Folkeoplysningsloven forpligter kommunen til at yde tilskud til folkeoplysende aktiviteter for børn og under 25 år. Størrelsen på aktivitetstilskuddet varierer fra kommune til kommune, mens nogle kommuner ydermere har forskellige satser opdelt på aldersgrupper.
Der skal indsendes en ansøgning om aktivitetstilskud direkte til kommunen. Formkrav, skabeloner og kontaktoplysninger kan findes via kommunens hjemmeside.
Vær opmærksom på, at de fleste kommuner har fastsat én eller flere årlige tidsfrister for, hvornår der kan søges om aktivitetstilskud. Det er en god idé at være opmærksom på disse, da ansøgninger, indsendt efter fristens udløb, typisk ikke vil komme i betragtning.
Lokal tilskudsmodel
Kommunalbestyrelsen fastsætter en tilskudsmodel ud fra lokale forhold. Kommunalpolitikerne kan desuden beslutte, at der skal ydes forhøjet tilskud til fx særlige aktivitetsformer og personer med særlige behov.
Kommunalbestyrelsen kan beslutte at yde et fast grundtilskud pr. medlem eller et tilskud på baggrund af kontingentindtægterne. Tilskuddet kan sættes i forhold til den samlede kontingentbetaling. Nogle kommuner yder tilskud til lejrudgifter, kursusudgifter eller til anskaffelse af materialer og rekvisitter. Enkelte kommuner yder direkte tilskud til foreningernes administrationsomkostninger.
Øvrige støttemuligheder
Folkeoplysningsloven foreskriver, at kommunalbestyrelsen skal fastsætte og fordele en årlig beløbsramme til:
1) den folkeoplysende voksenundervisning
2) det frivillige folkeoplysende foreningsarbejde og
3) udviklingsarbejde inden for lovens rammer.
Typen og størrelsen af støttemuligheder ud over aktivitets- og lokaletilskud varierer meget fra kommune til kommune. Eksempler på disse støttemuligheder består i udviklings- og materialepuljer, midler øremærket træneruddannelser og kurser samt transporttilskud. På kommunens hjemmeside kan man læse mere om de lokale støttemuligheder.
Lokaletilskud
Kommunen skal stille egnede, ledige, offentlige lokaler og udendørsanlæg gratis til rådighed for idrætsforeninger.
Folkeoplysningsloven siger, at kommunen skal stille lokaler gratis til rådighed og betale udgifter til el, varme og rengøring. Kommunen kan dog opkræve et gebyr for lokalerne.
Kan kommunen ikke anvise ledige, egnede faciliteter, skal man i stedet yde et tilskud til på mindst 65 procent af driftsudgifterne til lokaler, der ejes eller lejes af foreninger, og som anvendes til aktiviteter for børn og unge under 25 år.
Kommunen giver tilskud til følgende driftsudgifter i foreningens egne lokaler.
- Renter af prioritetsgæld.
- Skatter, afgifter og forsikringer vedrørende ejendommen.
- Udgifter til almindelig vedligeholdelse, opvarmning, belysning, rengøring og eventuelt fornødent tilsyn.
Kommunen giver også disse tilskud til driftsudgifter i lejede lokaler:
- Det aftalte lejebeløb.
- Afholdte udgifter til almindelig vedligeholdelse ifølge lejekontrakten samt til opvarmning, belysning, rengøring og eventuelt fornødent tilsyn
Vær opmærksom på, at kommunen kan beslutte ikke at give tilskud til nye lejemål.
Den præcise formulering af lovens enkelte bestemmelser står naturligvis i folkeoplysningsloven.
Kontakt
Gør drømmen til virkelighed!
Søg i alle landets fonde og puljer, og se hvor I kan få midler.
Med udgangspunkt i jeres formål, vises en rangeret resultatliste.
Jo højere rangering, jo større chance er der for at få en bevilling fra søgemuligheden.
Læs nærmere HER
Støtter aktiviteter, der styrker fællesskaber i lokalområdet. Søg op til 200.000 kr. i støtte fra fondens fokusområde Liv i det lokale.
Støtte bliver typisk givet til ansøgninger fra foreninger, klubber eller lignende.
Støtter fællesskaber, hvor flere er sammen om at lære, lege, udvikle, hjælpe, udfordre, samarbejde og bidrage, for samtidig at vokse og opleve
Sydbank Fonden – en almennyttig fond, som har relativt brede formålsparagraffer med fokus på støtte til kulturelt og folkeligt arbejde – har tilknytning til Sydbank.
Ansøgninger behandles i fondens bestyrelse, der holder møder kvartalsvist. Du kan derfor forvente en sagsbehandlingstid på ca. tre måneder. Ansøgninger under 25.000 kr. kan dog, hvis de falder inden for fondens formål og retningslinjer, bevilges hurtigere.
Sydbank Fonden
Priser og vindere
Årets håndboldforening og Håndboldens hverdagshelt hylder de uundværlige foreningsfolk.
Vil I sætte spot på succeser og gode historier fra jeres arbejde i håndboldforeningen? Så vær klar til at indstille jeres forening til Årets Håndboldforening den 1. september.
Proces for indstilling og uddeling af prisen
Muligheden for at indstille til Årets Håndboldforening er åben fra 1. september til 1. oktober 2022 på denne side. Prisen bliver uddelt i december 2022 af Bredde- og Udviklingsudvalget i Dansk Håndbold Forbund.
Præmie til vinderforeningen
Udover anerkendelsen har vores mangeårige sponsor og leverandør af sportsudstyr TRESS Sport og Leg også valgt at belønne vinderen med et gavekort på 20.000 kr., så foreningen kan fylde lageret med nye overtrækstrøjer, bolde eller andet uundværligt håndboldtilbehør.
Tidligere vindere
- 2022: Vejle Håndbold Klub
- 2021: Vamdrup IF Håndbold
- 2020: Nøvling IF
- 2019: Galten FS
- 2018: Nr. Søby IF
- 2017: Struer Håndbold
- 2016: DHG Odense
- 2015: Billund
- 2014: Fredericia HK
- 2013: Fjerritslev
- 2012: Ry Håndbold
- 2011: HEI
- 2010: Skanderborg
Med den årlige pris som Håndboldens Hverdagshelt hylder Dansk Håndbold Forbund og AutoPartner en frivillig, som gør en forskel i og for håndboldklubber, foreninger og medlemmer.
Det kan både være en person, der altid skaber godt humør, en person, der finder et par timer i sin travle hverdag til at bidrage til foreningslivet, en person, der motiverer og inspirerer eller en person, der bare får dagen til at fungere lidt bedre. Ingen hverdagshelt er for stor eller lille.
AutoPartner udlodder en præmie til vinderen på 20.000 kroner, hvoraf de 10.000 går til vinderen selv og de sidste 10.000 går til klubben. Der er også præmier til 2.-5. pladsen, som vinder et gavekort på 2.500 kr. til nærmeste AutoPartner-værksted til service eller reparation af bilen.
Tidligere vindere:
- 2022: Andreas Alstrup - Todbjerg Mejlby IF
- 2021: Marie Aunsbjerg - KIF
- 2020: Bjarne Petersen - Aarup BK
- 2019: Sven Hjort Jensen - FIF