DanskHåndbold Nord
Velkommen til DanskHåndbold Nord
Vi dækker det nordlige Jylland, mere specifikt følgende 16 kommuner:
Frederikshavn, Læsø, Hjørring, Brønderslev, Jammerbugt, Aalborg, Mariagerfjord, Rebild, Randers, Viborg, Norddjurs, Syddjurs, Thisted, Skive, Vesthimmerland og Morsø.
På denne side finder du information om turneringer, stævner og andre aktiviteter. Samt hvem du skal ringe til, hvis en kamp skal rykkes, I har brug for hjælp i foreningen eller ønsker at vide mere om de mange uddannelsesmuligheder.
Mandag: Kl. 10.00 - 15.00
Tirsdag: Kl. 10.00 - 15.00
Onsdag: Kl. 10.00 - 15.00
Torsdag: Kl. 10.00 - 15.00
Fredag: Kl. 10.00 - 13.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket
Drejer din henvendelse sig om afbud til kamp - og er kontoret lukket - skal du forholde dig som følger:
Er du fra en forening
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen! I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen.
Adelgade 54, 1. sal
9500 Hobro
76 93 90 00
Herunder finder du seneste referat fra DanskHåndbold Nords bestyrelse:
Referat fra bestyrelsesmøde 20. august 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 13. juni 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 14. maj 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 22. april 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 21. marts 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 27. februar 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 29. januar 2024
Med henvisning til ”Lov for DanskHåndbold Nord” § 9, indkaldes herved til ordinært repræsentantskabsmøde i DanskHåndbold Nord.
Lørdag den 26. april 2025, kl. 10.00 – 12.00 - Lokation følger.
Dagsorden for repræsentantskabsmødet jf. §9.3 i ”Lov for DanskHåndbold Nord”.
Forslag til emner der ønskes optaget på dagsordenen skal jf. Lovenes § 9.4, være regionen i hænde senest 23 dage før afholdelse af repræsentantskabsmødet, hvilket vil sige den 3. april 2025.
Ændringsforslag skal jf. Lovenes §9.6 være regionen i hænde senest én uge før afholdelse af repræsentantskabsmødet, hvilket vil sige den 19. april 2025.
Såvel ønskede emner, som ændringsforslag bedes indsendt til regionschef, Jørn Thomsen på mail: joth@danskhaandbold.dk
Tilmelding til repræsentantskabsmødet skal ske via mail til joth@danskhaandbold.dk senest 12. april 2025. Oplys venligst hvilken forening I repræsenterer, samt antal og navne på deltagere.
Indkaldelse til det ordinære repræsentantskabsmøde bilagt dagsorden, forslag, beretning mv., vil jf. Lovenes § 9.5 blive udsendt senest to uger før mødets afholdelse. Inden for samme frist vil de nævnte dokumenter blive offentliggjort på DanskHåndbold Nords hjemmeside.
Medarbejdere
Bestyrelse
Børneudvalget
Dommerudvalg
Talentudvalg
Turneringsudvalg
Uddannelsesudvalg
Ungeudvalg
Turneringstilmelding
For information om tilmelding, priser og andre gebyrer til turnering kontakt kontoret.
Turneringskalender
Download Turneringskalender som PDF - Download
Vigtige datoer - DanskHåndbold Nord
I det nedenstående er der samlet nogle vigtige datoer for den kommende periode:
I det nedenstående er der samlet nogle vigtige datoer for den kommende periode:
- Mandag den 25. november: Håndoffice åbner for tilmelding af nye hold.
- Torsdag den 5. december: Sidste tilmelding til AA-rækkerne samt til U- 15 1. division A
- Søndag den 8. december kl. 23:59: Sidste tilmelding til 2. turneringshalvdel for alle åbne rækker.
- Søndag den 8. december: Sidste spilledag inden ombrydning – husk at indtaste samtlige resultater!
- Fredag den 13. december kl. 12:00: Håndoffice åbner for påsætning af spilletidspunkter i ALLE rækker – også 2. division for senior samt U-19 Liga.
- Søndag den 15. december kl. 23:59: Samtlige kampe skal have påført spilletidspunkt.
- Mandag den 16. december kl. 00:00: Gebyrfri flytteperiode starter
- Tirsdag den 17. december kl. 23:59: Den gebyrfri flytteperiode slutter.
- Onsdag den 18. december kl. 16:00: Den endelige spilleplan kan trækkes – kampene er gældende!
- Lørdag/Søndag den 11.-12./1 januar: Første spillerunde i 2. turneringshalvdel.
Som udgangspunkt kan I ”kun” tilmelde i den laveste række, men skulle man have specielle ønsker og/eller gode argumenter, må man gerne skrive en separat mail til Regionskontoret.
Ønsker I at afmelde hold, der har deltaget i 1. turneringshalvdel, er fristen for dette ligeledes: Søndag den 8. december.
I forbindelse med den forestående ombrydning vil kontoret bede jer om at indsende eventuelle ønske I måtte have til den kommende sæson – dette kunne f.eks. være, hvornår jeres hal er optaget til anden side eller særlige ønsker til hjemmestævner.
Vi kan ikke love, at vi kan opfylde alle ønsker, men vi kan love, at vi vil gøre vores bedste for at opfylde det meste!
Har I spørgsmål, er I mere end velkommen til at kontakte Regionskontoret.
Turnering 2024/2025 - Planlægning i forbindelse med turneringen før jul
DanskHåndbold Nord har hermed fornøjelsen af at fremsende retningslinjer/tidsplan vedrørende turneringsplanlægningen i 2. division damer og herrer i forbindelse med turneringsplanlægning før jul 2024.
HåndOffice er åbnet for fastlæggelse af tider. Foreningerne kan rette hjemmekampe i henhold til nedenstående:
- der kan frit ændres mellem lørdag/søndag inden for samme weekend uden modstanderaccept.
- kampe på søndage kan flyttes til en hverdagsaften fra tirsdag til fredag i den samme uge uden modstanderaccept
- eksempel: Kamp den 22. september 2024 kan flyttes tilbage mellem tirsdag den 17. september og fredag den 20. september 2024. Kampene skal starte tidligst kl. 19.00 og senest kl. 20.00 (ved dobbeltkampe kl. 18.45 og kl. 20.15).
- foreninger, der har flere haller til rådighed, kan frit vælge hvilken hal, kampen skal afvikles i.
- bemærk - ingen kampe må placeres senere end sidste spilledato
6. april 2025. Dog kan ingen kampe flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde (kun én kamp i sidste uge). - håndOffice er åben i tidsrummet 26. juni 2024 til den 3. september 2024 kl. 23.59 for ovennævnte rækker.
- der skal kun påsættes tider på kampene i 1. halvdel indtil 31. december 2024.
I perioden 19. – 22. september 2021 (hvor øvrige kampe fastlægges) kan foreninger uden modstanderaccept justere på spilletiderne på allerede placerede kampe efter den 22. september 2024. Denne mulighed gives for at få stævner rykket sammen, og for at undgå spildtid. En justering vil kunne foretages plus / minus 1 time (kl.14.00 kan flyttes til tidligst kl. 13.00 og senest kl.15.00).
Turneringen er endelig tirsdag den 24. september 2024 kl. 16.00. For planlagte kampe i 2. halvdel skal der først påsættes tider medio december 2024.
Har I spørgsmål, er I mere end velkommen til at kontakte Regionskontoret.
Cup- & Pokal turneringer
Ungdomsdivisions Cup Vest 2024/2025
Alle hold der i turneringen har Liga, 1. og 2. Division i U-19 & U-17, kan tilmelde sig Ungdomsdivisions Cup Vest. I kan tilmelde alle hold I har i hver aldersgruppe
Sidste frist for rettidig tilmelding er søndag den 6. oktober 2024.
Tilmelding: Tilmelding til Ungdomsdivisions Cup Vest foregår via HåndOffice. Når I søger efter rækkerne, skal I vælge ”DanskHåndbold Midt”.
Datoer: Datoerne for de enkelte runder vil fremgå af hjemmesiden i forbindelse med lodtrækning til 1. runde
Lodtrækning: Der foretages lodtrækning til 1. runde i uge 41.
Informationer: Alle informationer vedrørende Ungdomsdivisions Cup Vest vil løbende blive opdateret på hjemmesiden under hver region. Her vil I også kunne se ændringer i propositionerne for Ungdomsdivisions Cup Vest.
Husk: Førstehold fra den løbende turnering skal være hold 1 i Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kontakt pers:
U17 piger (Jens Henriksen)
U17 drenge (Peter-Tommas Theilmann Møss)
U19 piger (Lisbeth W. Sadolin)
U19 drenge (Edvard M. Buus)
Pris: 400 kr., pr deltagende hold.
Regions Pokal Nord er en pokalturnering for alle U-13 hold samt U-15 divisionshold i regionen og man kan tilmelde alle de hold man har i disse rækker. U-15 hold der spiller A, B og C kan tilmelde sig til Regions Cup Nord, så her er der indledningsvis tale om en opdeling.
Der spilles efter Turneringsreglement for øvrige rækker samt propositioner for Regions Pokal som kan ses på hjemmesiden.
Region Pokal Nord afsluttes med et finalestævne for alle 4 rækker i foråret 2025.
Regions Cup Nord
Der oprettes en Regions Cup Nord, hvor de tabene hold fra 1. og 2. runde i Regions Pokal Nord (gælder udelukkende U-13) overføres til. Som beskrevet ovenfor er det denne række U-15 A, B og C hold skal tilmelde sig.
Regions Cup Nord afsluttes ligeledes med et finalestævne i foråret 2025.
Regions Pokal Nord - Reglement
- Der kan tilmeldes flere hold i samme årgang.
- Spillerne må kun anvendes på ét hold i egen årgang og er ”låst” på dette hold efter 1. kamp.
- Almindelig spiludvikling i ældre årgang må anvendes.
- Hold med dispensation i den ordinær turnering kan frit deltage i både Regions Pokal Nord samt i Regions Cup Nord.
- En række kan aflyses, hvis der kun er 6 tilmeldte hold i regionen.
Se i øvrigt propositioner for Regions Pokal Nord på hjemmesiden, under propositioner for Regions Pokal Nord.
Spilletider:
- U-13 drenge / piger: 2 x 20 min.
- U-15 drenge / piger: 2 x 25 min.
Der påsættes 1 dommer i alle indledende kampe for U-13.
Der påsættes 2 dommere i alle slutkampe for U-13 (Final 4 samt evt. kvartfinale)
Der påsættes 2 dommere i samtlige U-15 kampe – i Regions Cup Nord dog kun 1 enkelt dommer.
Der påsættes 2 dommere i alle slutspilskampe for U-15 i Regions Cup Nord.
Tilmelding:
Tilmelding foregår via HaandOffice senest søndag den 20. oktober 2024.
Spilleterminer:
Runderne bliver offentliggjort sammen med lodtrækningen til første runde.
Tilmeldingsgebyr
Det koster kr. 400,- at tilmelde sig Regions Pokal Nord/Regions Cup Nord
Husk at dommere automatisk er bestilt når hjemmehold har indtastet kamptidspunktet i HaandOffice.
Arrangøren sørger for reglementeret spilleplads og afholder alle stævneudgifter. Dommerne afregnes via regionen, som efterfølgende fremsender en faktura til foreningen. Helt på samme måde som I kender fra pokalturnering for voksne samt træningskampe.
Eventuelle spørgsmål rettes til Regionskontoret.
Ungdomsdivisions Cup Vest U-19 og U-17
Ungdomsdivisions Cup Vest afvikles efter disse propositioner samt DanskHåndbolds turneringsreglement for øvrige rækker.
Generelle regler:
DanskHåndbold region Nord, Midt og Syd udskriver Ungdomsdivisions Cup Vest for U-19 og U-17 i både Pige- og Drengerækken.
For deltagelse i turneringen gælder følgende:
U-19: (2005 og 2006): Ligahold samt hold fra 1. og 2. division
U-17: (2007 og 2008): 1. og 2. divisions hold
Foreningerne kan godt tilmelde flere hold i hver aldersgruppe.
Førstehold fra den løbende turnering skal angives som hold 1 i cup-turneingen.
En spiller kan kun deltage på ét hold i Ungdomsdivisions Cup Vest i samme årgang, det vil sige, at man er låst til det hold, hvor man spiller den første kamp. Almindelig spiludvikling til en overliggende årgang kan anvendes. Dog med følgende ændringer:
- Man kan kun åbne på ét hold i Ungdomsdivisions Cup Vest.
- Når underliggende hold i cupperne er slået ud, så kan spillere rykke op på overliggende hold. En oprykning ”låser” spilleren.
De i turneringsreglementet for øvrige rækkes stk. 4 anførte bestemmelser vedr. spilletilladelser og regler for klubskifte er også gældende for spillere, der har deltaget i Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kampe i Ungdomsdivisions Cup Vest kan ikke “løse eller binde” en spiller i forhold til turneringskampe.
Tilmeldte hold vil blive opkrævet kr. 400 i henhold til indbydelse.
Spilletiden i både U-17 og U-19 rækkerne er 2 x 30 min. Der påsættes 2 dommere i alle kampe. Ved uafgjort henvises til stk. 10.7/10.8 i turneringsreglement for øvrige rækker.
I hver række spilles om en pokal, der udleveres til vinderen til ejendom.
Til deltagerne på de vindende hold i finalerunden udleveres 16 medaljer i guld.
Til deltagerne på de tabende hold i finalerunden udleveres 16 medaljer i sølv.
Turneringen begynder i efteråret og slutter i et samlet finalestævne senest med udgangen af marts måned.
Finalerunden forventes afviklet for samtlige 4 aldersgrupper samme dag og spillested.
Evt. UDEBLIVELSE / AFBUD til en kamp behandles i henhold til gældende gebyrer.
Hvis et hold udgår af den ordinære turnering, udgår holdet også af Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kampene i denne turnering hverken ”løser eller binder” en spiller.
Turneringen fastlægges og ledes af DanskHåndbold Nord, Midt og Syds turneringsudvalg / administration, og lodtrækningen til hver runde er offentligt. Dato og tidspunkt vil blive offentliggjort i god tid, inden lodtrækningen finder sted på de respektive regionskontorer. Ved lodtrækning får lavest rangerende hold altid hjemmebane ved niveauforskel (rækkeforskel).
Indledende runder:
De indledende runder spilles i geografiske områder i det antal, der findes hensigtsmæssigt.
Der foretages lodtrækning mellem holdene for hver runde, og den region, som hjemmeholdet hører under, sørger for, at der påsættes dommere til kampene.
Førstnævnte hold er arrangør af kampen og har ansvaret for, at den afvikles inden for den fastsatte tidsfrist.
Arrangørforeningen har ansvaret for, at den afvikles inden for den af turneringsudvalgene fastsatte frist, og kamptidspunktet skal være aftalt i løbet af 10 dage fra offentliggørelsen af lodtrækning. Hvis foreningerne ikke kan blive enige, skal hjemmeklubbens regionskontor underrettes.
Arrangøren sørger for reglementeret spilleplads og afholder alle stævneudgifter.
Finalestævnet:
Ved finalestævnet spilles finaler i alle 4 rækker/aldersgrupper
Tidspunkt og spillested for finalestævnet fastsættes af de tre regioners respektive turneringsudvalg.
Den arrangerende region sørger for, at der udpeges dommere til kampene.
Hvis spilleregler / turneringsreglement ikke er i overensstemmelse med propositionerne, er propositionernes bestemmelser gældende.
Med venlig hilsen
Turneringsudvalgene i DanskHåndbold Nord, Midt og Syd
____________________________
DanskHåndbold, Syd, Midt & Nord
Flytning af kamp eller afbud
Flytning af kampe på en forenings begæring kan finde sted såfremt, der i enighed med modstanderforeningen foreligger en udfyldt flytteanmodning hos den administrative turneringsledelse senest kl. 12.00 sidste hverdag før kampdato.
Ingen kamp kan flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde. En flyttet kamp kan tidligst afvikles 72 timer efter anmodning om flytning.
Gebyr for flytning iht. gebyrlisten opkræves efterfølgende foreningen, der har begæret flytningen.
Tidsfrister:
Tidligere end 30 dage før kampdato
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga: Intet gebyr
Øvrige rækker: Intet gebyr
Indtil 2 uger før kampdato
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga: 1.873 kr.
Øvrige rækker: 541 kr.
Indtil 1 uge før kampdato:
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga:1.873 kr.
Øvrige rækker: 756 kr.
Mindre end 1 uge før kampdato:
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga:1.873 kr.
Øvrige rækker: 1.132 kr.
Link: Vejledning om kampflytning (se under HåndOffice for foreninger)
Har I behov for at sende afbud til en kamp, så kontakt kontoret. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage samt fredag og inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så sørger vi efterfølgende for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen. I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen. Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Afbud til kampe udenfor DanskHåndbold Nord bedes sendt til den region, hvor kampen skal spilles, og skal derfor ikke laves på nedenstående blanket.
Dispensation
Alle dispensationer søges igennem HåndOffice.
Link: Find vejledning om dispensationer (se under HåndOffice for foreninger)
Læs mere om dispensationer i Turneringsreglementet §3.4.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Spilletid og dommerbemanding
Kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
1. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
2. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
3. Division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
Serie Region + 1 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
Serie 2 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 1
Serie 3 + 4 kvinder
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-19 kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-17 Pige Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-15 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 50 minutter
- Dommere: 1
U-13 Pige AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-13 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Piger (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommere: 1
Herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
1. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
2. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommer: 2
3. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer:
Serie Region + 1 + 2 herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
Serie 3 + 4 herrer
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-19 herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-15 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge A, B + C
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 50 minutter
- Dommer: 1
U-13 Drenge AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-13 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommer: 1
Tidtager og sekretær ved dommerbord
Protest
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Retningslinjer i forbindelse med afvikling af træningskampe
Ved stævner, hvor der er en egentlig turneringsledelse, som behandler protester og idømmer karantæner, skal dommerne benytte følgende fremgangsmåde:
- Ved diskvalifikation- eller indberetning af spillere efter kampen - for forseelser over for modspiller afleveres indberetningen til stævnets turneringsledelse, som derefter tager stilling til eventuel kampkarantæne.
- Ved diskvalifikation af leder - eller indberetning af spiller/leder efter kampen - for forseelser over for dommer afleveres indberetningen til stævnets turneringsledelse, som derefter tager stilling til eventuel kampkarantæne.
- Ved grove forseelser over for dommer afleveres indberetningen til stævnets turneringsledelse, som derefter tager stilling til eventuel kampkarantæne. Samtidig sendes en kopi/afskrift af indberetningen til Jydsk Håndbold Forbund med angivelse af den straf, som blev idømt ved stævnet.
Jydsk Håndbold Forbunds forretningsudvalg kan skærpe straffen ud fra gældende praksis.
Samme fremgangsmåde anvendes, hvis det drejer sig om en træner/leder, som har udsat dommeren for fysisk overlast (håndgribeligheder).
Ved enkeltkampe, hvor der ikke er en egentlig turneringsledelse, kan dommeren indsende indberetningen til Jydsk Håndbold Forbund.
Ændringer til ovenstående retningslinjer kan foretages af bestyrelsen.
Takster og gebyrer
DanskHåndbold Nords prisliste for sæsonen 2024/2025 - Priserne er pr. halvsæson
Foreningsinfo
Har du spørgsmål om håndbold-tilbud eller foreningsdrift, så tøv ikke med at kontakte din lokale foreningskonsulent - det er ganske gratis.
Konsulenten har ingen bestemte træffetider, og kan derfor kontaktes når det passer foreningerne. DanskHåndbold Nords foreningskonsulenter er:
Jens Ulnits
Frederikshavn-, Læsø-, Hjørring-, Brønderslev og Aalborg kommune
Henrik Elkjær
Randers-, Norddjurs-, Syddjurs-, Morsø-, Thisted og Jammerbugt kommune
Andreas Kronborg
Viborg-, Vesthimmerland-, Mariagerfjord-, Rebild- og Skive kommune
Dommerbestilling
Bestilling af dommere til alle kampe i DanskHåndbold Nord skal ske via formularen på regionens hjemmeside - se nedenfor. Det gælder træningskampe, stævner og lignende.
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er regionen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Foreningerne har dog ret til at bruge egne dommere (gebyrfrit) i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det gælder også i 2-dommerkampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Dommerbestilling flere kampe / Stævner
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er kredsen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Uddannelse
DanskHåndbold tilbyder en lang rækker uddannelser:
Vi har også samlet alle uddannelses og -kursustilbud i en samlet kursuskalender.
Foreningskurser
Hvis I har svært ved at passe de fastlagte uddannelsesdage ind i en travl kalender, så kommer vi gerne til jer. Hvis I i foreningen samler et passende antal deltagere, så afholder vi gerne kurser og hele uddannelsesmoduler hos jer.
Kontakt konsulenten for mere information.
Dommerpåsætning
Retningslinjer for påsætning af dommere under DanskHåndbold Nord
Påsætningen skal følge den gældende dommergrupperingsoversigt.
Kampe i 3DH er forbeholdt 3. div. dommerne, så de minimum får 10 kampe i 3DH i løbet af en sæson.
En dommer bør maksimalt dømme ca. 3 til 3,5 timer i effektiv spilletid pr. dag, alt efter kampenes niveau. I et stræk bør en dommer ikke dømme mere end ca. 2 timer i effektiv spilletid. Det vil eks. vis. være i orden, at en breddedommer dømmer 3 kampe á 2 x 20 min. og så holder en pause og så senere på dagen igen dømmer eks. vis 2 breddekampe á 2 x 20 min.
På kredsniveau bør en dommer ikke dømme mere end 2 timer i effektiv spilletid pr. dag.
HåndOffice skal altid være ajourført. Afbud bedes givet snarest dommeren bliver klar over, at vedkommende ikke kan fløjte, og senest 8 dage før. Par bør koordinere afbud sekundært orientere hinanden om fremtidige forhåndsafbud (primært hele par påsættes).
Afbud skal ske via telefon 5075 7000 på hverdage kl. 10.00 – 12.00 med begrundelse (statistik), og med mulighed for at få en anden ledig påsætning ved samme lejlighed.
Påsætningen i træningskampe bør ske i henhold til de gældende dommergrupperinger. Dog vil det være tilladt at gå et niveau under i henhold til den normale dommergruppering. Det er vigtigt at være opmærksom på, at alle dommere som udgangspunkt også får træningskampe på det niveau, som de dømmer på. Her skal også tænkes på splitpar på tværs af kredsene, så de også bliver tilgodeset, når det er hensigtsmæssigt rent geografisk.
Såfremt det er 2 DH hold mod 2DH hold, så skal påsætningen formidles af Styregruppe Danmarks dommerpåsætter.
Såfremt der deltager et hold fra 1. div. eller ligaen, så skal påsætningen formidles via DHF’s kontor.
Ved stævner under DanskHåndbold Nord kan der pr. dag kun udbetales op til 500 kr. skattefrit uanset om man dømmer til mere end et stævne samme dag.
Såfremt en region har brug for dommere uden for egen region for at dække sine kampe, gælder også ved stævner, så skal evt. udveksling af dommere på tværs af regioner altid koordineres via dommerpåsætterne. Som udgangspunkt så påsættes dommerne af en påsætter fra egen region via Hånd@, så kampene er synlige i Håndoffice.
DanskHåndbold og Styregruppe Danmark kan i forbindelse med udvikling af talent- og indstillingsdommere udvælge kampe på alle niveauer. Det betyder, at det kan blive nødvendigt at tage allerede påsatte dommere af en eller flere kampe i den forbindelse.
Vagtordning
I vagtordningen sidder vi klar på skift ved telefonen på nr. 50757030
Afbud til vagttelefonen er alene til afbud ved sygdom. Hver mandag behandles de indkomne afbud i forhold til relevans.
Lørdag kl. 8.00 – 9.00
Søndag kl. 8.00 – 9.00
Der vil ikke være mulighed for at ringe til kontoret efter lukketid fredag.
Dommeruddannelse
Vil du være håndbolddommer skal du:
- kunne træffe afgørelser her og nu
- have personlighed og myndig fremtræde
- kunne tage ansvar for dine handlinger
- have kendskab til håndboldsporten
- have et positivt livssyn
- være fyldt 15 år
Til gengæld lover vi:
- en gratis lederuddannelse
- et ekstra plus til dit CV
- gode dommerkolleger
- gratis dommertøj
- skattefrit honorar og betalt kørsel
- god vejlederordning
- gode muligheder for at avancere
- at du kan bevare kontakten til håndboldsporten
- et spændende fritidsjob i udvikling
Er du interesseret i at deltage i et kursus, så kan du enten tilmelde dig kurset direkte igennem din forening eller kontakte administrationen i din region.
Stævner
Her finder du alle beach-, indslusnings- og børnestævner i DanskHåndbold Nord
Det er muligt at deltage frit i stævner i hele DanskHåndbold Nord
Pris Børnestævner:
Der opkræves et gebyr på kr. 200,- pr. hold for en sæson 2024/25, for deltagelse i børnestævnerne, uanset årgang eller niveau. Gebyret udregnes efter det højeste antal hold, klubben har tilmeldt et stævne.
Kreds kontoret opkræver gebyr mv.
Pris Indslusningsstævner:
Det er Gratis at deltage i DanskHåndbold Nords Indslusningsstævner.
Pris Trille Trolle event:
Det er Gratis at deltage i DanskHåndbold Nords Trille Trolle Events.
Trille Trolle event
Kom til Trille og Trolle festival i DanskHåndbold Nord
Datoer og steder vil blive opdateret løbende.
Trille og Trolle Event er U2 - U5´s ”stævnedag”, hvor de har mulighed for at komme ud med holdet til en sjov dag sammen. Der er Trille og Trolle aktiviteter og lege på programmet, alle deltagere får en lille overraskelse på dagen.
Vi håber i vil bakke op om disse dage. Tilbuddet er GRATIS – og tag gerne potentielle kommende Trille og Trolle trænere med. Hver klub skal selv stille med voksne ansvarlige for foreningens børn. Tilmelding skal ske til via formularen senest 7 dage før eventet med forventede antal deltagere opdelt i børn og voksne. Altså eks. 7 børn og 5 voksne.
Trille Trolle Events - tilmeld her
Efterår:
3. november 2024, kl. 9:00-12:00 - IF Alliancen, Munkholmhallen, Stevnstrup
16. november 2024, kl. 9:00-12:00 - Taars-Ugilt IF, Taars Hallen
16. november 2024, kl. 9:00-12:00 - HF Mors, Sparekassen Thy Arena
24. november 2024, kl. 9:00-12:00 - St. Restrup IF, Frejlev Hallen
14. december 2024, kl. 9:00-12:00, Mejlby-Haverslev KFUM, Haverslevhallen
14. december 2024, kl. 9:00-12:00 - Skive fH, Kulturcenter Skive
Forår:
1. februar 2025, 10:00-12:00 - Fårup-Sønderbæk IF, Purhushallen
15. marts 2025, kl. 9:30-12:30 - SIF Assentoft, Assentofthallerne
Børnestævner
Info om Totalhåndbold U6-U8
Nederst findes information om rækker, niveauinddelinger, boldstørrelser mm. som for trænere og stævnearrangører vil være god at orientere sig i, således vi kan skabe fælles og ensformige rammer for træning og stævner
Download oversigten her: Udgangspunkt for Totalhåndbold U6 - U8
Før tilmelding til børnehåndboldstævner er det vigtigt at alle sætter sig ind i reglerne og vi opfordrer kraftigt til at alle trænere der skal deltage i en totalhåndboldkamp er bekendt med gældende retningslinjer og regler.
Som stævnearrangør er der en række opgaver, som vi har delt op i skal og bør/kan.
Skal:
- Booke hal og faciliteter
- Finde tidtagere fælles for en hal
- Sørge for overtrækstrøjer og bolde
- Opsætning af baner og mål samt skiltning
- Oprydning efter stævnet
Bør/kan:
- Finde en vejleder pr. bane
- Speake i mikrofonen, hvem der skal spille næste kamp
- Oprette legeområde
- Fælles opvarmning
Tilmelding til stævner i DanskHåndbold Nord skal ske via formularer, som findes i oversigten over stævner.
Sidste frist for tilmelding er 21 dage før stævnet.
Stævneplan vil blive tilsendt på mail ca. 10 dage før stævnet, da der er mulighed for at til- og afmelde hold gennem hele sæsonen.
Ændringer til stævnerne skal være BUU i hænde senest 14 dage før stævnet afholdes. Ved udeblivelse eller for sent afbud, ser BUU sig nødsaget til at opkræve bøde iht. gældende regler.
2024
Efterår
Se stævneplan - Lør. d. 5. okt., kl. 10:00-14:00 - Taars/Ugilt IF, Taars Hallen
Se stævneplan - Lør. d 26. okt., kl. 9:00-12:00 - Løkken GVL Håndbold, Løkken Idrætscenter
Se stævneplan - Lør. d. 16. nov., kl. 10:00-14:30 - Tolstrup-Stenum IF, Stenumhallen
Se Stævneplan - Lør. d. 23. nov., kl. 10:00-14:30 - Flauenskjold IF, Flauenskjold Hallen
Tilmeld - Lør. d. 7. dec., kl. 8:30-14:30 - Frederikshavn FI, Arena Nord
Børnestævne og indslusningsstævne.
Tilmeld - Lør. d. 14. dec., kl. 9:30-14:00 - Skibsby/Højene IF, Højenehallen
Forår
Søn. d. 12. jan., kl. 10:00-14:30 - Hjørring Håndbold, Hallen Park Vendia
Søn. d. 26. jan., kl. 10:00-14:00 - Hirtshals HH 80, Hirtshals Idrætscenter
Søn. d. 9. feb., kl. 9:30-14:30 - Østervrå IF, Østervrå Idræts- og kulturcenter
Lør. d. 1. mar., kl. 10:00-14:30 - Flauenskjold IF, Flauenskjold Hallen
Lør. d. 8. mar., kl. 10:00-14:30 - Tolstrup-Stenum IF, Stenumhallen
Lør. d. 22. mar., - Tidspunkt kommer - Skibsby/Højene IF, Højenehallen
Lør. d. 29. mar., kl. 10:00-14:00, Horne KFUM, Stendyssehallen
2024
Efterår
Se stævneplan - Lør. d. 26. okt., kl. 10:00-14:00 - Øland-Halvrimmen IK
Se stævneplan - Lør. d. 2. nov., kl. 9:30-14:00 - Vadum IF
Se stævneplan - Lør. d. 2. nov., kl. 9.30-13.30 - Nibe HK
Se Stævneplan - Lør. d. 9. nov., kl. 13.00-18.00 - Aabybro HK, DGI Huset Aabybro
Se Stæveplan - Lør. d. 23. nov., kl. 9:00-14:00 - Farstrup BK, Farstruphallen
Tilmeld Venteliste - Lør. d. 7. dec., kl. 9.00-14.00 - Svenstrup/Godthåb IF, Svenstruphallen
Forår
Lør. d. 11. jan., 10:00-15:00 - Fjerritslev IF, Idrætscenter Jammerbugt
Lør. d. 18. jan., kl. 13.00-18.00 - Aabybro HK, DGI Huset Aabybro
Lør. d. 25. jan., 10:15-15:00 - Nøvling IF, Klaruphallen
Søn. 9. feb., 10:00-14:00 - Gjøl GB, Gjølhallen
Lør. d. 8. mar., kl. 9.30-13.30 - Nibe HK, Nibe Idræts- & KulturCenter
Lør. d. 15. mar., kl. 9:30-14:00 - Vadum IF, Vadumhallen
Lør. d. 22. mar., kl. 10:00-14:00 - HK 89 Båndbyerne, Båndbyhallen, Storvorde
Lør. d. 29. mar. kl. 9:00-14:00 - Farstrup BK, Farstruphallen
Lør. d. 29. mar., kl. 10:00-14:00 - Øland-Halvrimmen IK, ØAH Hallen-
Børnestævne og indslusningsstævne.
2024
Efterår
Se stævneplan - Lør. d. 5. okt., kl. 9:00-14:00 - HF Mors, Sparekassen Thy Arena (U6-U8)
Se stævneplan - Lør. d. 2. nov., kl. 9.00-14.30 - Thisted IK, Thyhallerne
Se stævneplan - Lør. d. 9. nov., kl. 9.00-16.00 - Morsø HK, Midtmors Sport
Se Stævneplan - Lør. d. 23. nov., kl. 9:00-14:00 - VIF Mors, Sydvestmors Kultur & Fritidscenter
Tilmeld venteliste - Lør. d. 7. dec., kl. 10.00-14.00, Hurup HK, Huruphallerne
Forår
Lør. d. 11. jan. - tidspunkt kommer - IF Nordthy, Nordthyhallen
Lør. d. 25. jan., kl. 10:00-14:30 - Sjørring HK, Sjørring hallen
Lør. d. 1. feb, kl. 9:00-14:00 - HF Mors, Sparekassen Thy Arena (U6-U8)
14:00-17:00 afholdes U9 indslusningsstævne
Lør. d. 8. mar., kl. 9.00-14.30 - Thisted IK, Thyhallerne
Lør. D.15 mar., kl.9.00-15.00 - Nors BK, Norshallen
Lør. d. 22. mar., kl. 9.00-16.00 - Morsø HK, Midtmors Sport
2024
Efterår
Se stævneplan - Lør. d. 5. okt., kl. 10:30-15:00 - Aars HK, Idrætscenter Østermarken
Se stævneplan - Lør. d. 26. okt., kl. 9:30-14:00 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne
Se stævneplan - Lør. d. 16. nov., kl. 10:00-14:30 - Løgstør HK, Lanternen
Se Stævneplan - Søn. d. 1. dec., kl. 10.30-14:00 - Mejlby/Haverslev KFUM, Haverslevhallen
Tilmeld - Søn. d. 15. dec., kl. 9.30-14.00 - Støvring Håndbold, Støvring Hallen
Forår
Lør. d. 18. jan., kl. 10:30-15:00 - Aars HK, Idrætscenter Østermarken
Lør. d. 8. feb., kl. 9:00-12:00 - Aalestrup IF, Aalestrup Idrætscenter
Søn. d. 9. feb., kl. 10.00-14.00 - IK Frem Sønd.-Suld., Stensbohallen
Lør. 1. mar., kl. 9:30-15:00 - Gedsted forenede IK, Gedsted Hallen
Lør. d. 15. mar., kl. 10.00-15:00 - Mejlby/Haverslev KFUM, Haverslevhallen
Lør. d. 22. mar. kl. 9:30-14:00 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne
Lør. d. 29. mar., kl. 11:15-16:00 - Støvring Håndbold, Støvring Hallen
2024
Efterår
Se stævneplan - Lør. d. 2. nov., kl. 9:00-15:00 - Nr. Søby IF, Søby-Højslev Arena, Halloweenstævne
Se stævneplan- Lør. d. 19. okt., kl. 9.00-15.00 - Skive IF, Kulturcenter Skive
Forår
Lør. d. 18. jan., kl. 9:00-14:00 - Rødkærsbro IF, Rødkærsbrohallen
Lør. d. 1. feb., kl. 9.00-15.00 - Skive IF, Kulturcenter Skive
Lør. d. 15., kl. 9:00-15:00 - Hem.-Hindb.-Dølby IF, Hemhallen
Er der ønske til afholdelse af børnestævne andre datoer end der er angivet, er I meget velkomne til at kontakte kontoret og aftale nærmere.
2024
Efterår
Se stævneplan - Lør. d. 16. nov., kl. 9:30-14:30 - SIF Assentoft, Assentofthallerne
Se stævneplan - Lør. d. 23. nov., 9:00-14:00 - IF Alliancen, Munkholmhallen, Stevnstrup
Tilmeld - Lør. d. 7. dec., kl. 9:30-14:30 - Langå HK, Langå Idrætscenter
Forår
Lør. d. 22. feb., Tidspunkt kommer - IF Alliancen, Munkholmhallen, Stevnstrup
Lør. d. 8. mar., kl. 9:00-17:00 - HIK Rosendal Håndbold, Rosendal Idrætsforum
Lør. d. 15. mar., kl. 11:15-15:00 - Team Nord Øst, Korshøjhallen, Harridslev
Søn. d. 23. mar., kl. 9:00-15:00 - Langå HK, Arena Randers
Tjek også gerne stævneplanen for område 5 - Skive og Viborg kommune samt område 7 - Norddjurs og Syddjurs Kommune.
2024
Efterår
Se Stævneplan - Lør. d. 26. okt., kl. 9.30-14.00 - Nørager Boldklub, Nørager Multihal
Se stævneplan - Søn. d. 3. nov, kl. 10:00-15:00 - Trustrup-Ålsrode IF, Toubrohallen
Se stævneplan - Lør. d. 9. nov., kl. 9:00-14:00 - IF Ådalen, Ådalshallen
Se Stævneplan - Lør. d. 30. nov., kl. 10:00-14:30 - Kolind-Perstrup IF, Kolind+ Sport og Kultur
Tilmeld - Lør. d. 14. dec., kl. 10:00-16:00 - Nørre Djurs HK, Nørre Djurshallen
Forår
Lør. 1. feb., kl. 10:00-14:30 - Kolind-Perstrup IF, Kolind+ Sport og Kultur
Lør. d. 1. mar., kl. 9:00-14:00 - IF Ådalen, Ådalshallen
Lør. 8. mar., kl. 9:30-14:00 - Auning IF, Auning Idrætscenter
Lør. d. 22. mar., kl. 10.00-14.00 - Hornslet IF, Hornslethallerne
Tjek også gerne stævneplanen for område 6 - Mariagerfjord og Randers Kommune.
Indslusningsstævner
Det er med stor begejstring, at vi inviterer jer til vores festlige indslusningsstævner for U9 til U13 nybegynderhold! Det er her, det sjove og spændende håndboldeventyr begynder!
Dette er jeres chance for at møde ligesindede spillere og opleve den unikke glæde ved at spille håndbold i et støttende og inkluderende miljø. Vi har skræddersyet stævnerne med geografisk hensyn, så I kan deltage og nyde den spændende oplevelse tættere på jeres hjemby.
Deltagelse er naturligvis GRATIS !!!
Datoer for indslusningsstævner:
Efterår
Se Stævneplan - Søn. d. 3. nov., - Mariager IK, Mariagerhallen (U11)
Se Stævneplan - Søn. 24. nov., kl.13:00-16:00 - Hornslet IF, Hornslet Hallen (U9)
Tilmeld - Lør. d. 7. dec., kl. 8:30-14:30 - Frederikshavn FI, Arena Nord (U9)
Tilmeld - Søn. d. 8. dec., Fra kl. 10:00 - Nr. Søby IF, Søby-Højslev Arena (U13)
Tilmeld - Lør. d. 14. dec., kl. 10:00-15:00 - IF Midtdjurs, Auning idrætscenter
Forår
Lør. d. 11. jan., kl. 10:00 - 16:00 - Viborg HK, BIOCIRC Arena, Hal 2 (U11)
Lør. d. 1. feb., kl. 14:00-17:00 - HF Mors, Sparekassen Thy Arena (U9)
Lør. d. 22. mar. - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne (U9)
Lør. d. 26. okt., kl. 14:00-17:00 - Øland-Halvrimmen IK, ØAH Hallen (U9)
Håndboldkaravane
Håndboldkaravanen er DanskHåndbolds rullende PR- og inspirationsenhed.
I samspil med den lokale klub kommer Håndboldkaravanen ud til den lokale folkeskole og præsenterer håndboldspillet, lege og aktiviteter for børn i alderen 7-12 år. På Håndboldkaravanen kan børnene prøve kræfter med præcisionskast på lærred med Niklas Landin eller Sandra Toft, skyde på fartmåler, gennemføre motorikbane, trylle med bolden og selvfølgelig skal der også spilles håndbold.
Skal I have besøg af Håndboldkaravanen? - kontakt jeres lokale foreningskonsulent her:
Håndboldkaravaneførere
Har du lyst til at skabe bevægelse og glæde gennem håndbolden for 0-4. klasses elever rundt omkring på skoler i regionen? Så er det NU, du har muligheden!
DanskHåndbold Nord søger karavaneførere/undervisere i perioden fra uge 35 til og med uge 37 (i hverdagene). Med mulighed for at fortsætte frem til uge 40.
Vi søger en profil, som gerne vil vise børn, hvad håndbold er og kan. Du skal synes, at det er sjovt at lege med en håndbold, og du vil gerne være med til at skabe gode oplevelser for børn.
Din baggrund og alder er underordnet. Bare du har lysten til at udbrede håndbolden til skolebørnene.
Du skal kunne:
- Lide at stå foran en stor flok børn og voksne
- Organisere og igangsætte håndboldrelevante aktiviteter
- Være smilende og glad for håndbold og få folk til at føle sig godt tilpas.
- Fremvise et gyldigt kørekort
- Have adgang til egen bil
Du får hjælp af én af vores konsulenter til selve planlægningen af dagene og aktiviteterne. Bare du har lysten, evnerne og overblikket.
Hvis ovenstående lyder spændende og som noget, du godt kunne se dig selv i, så send gerne en ansøgning til foreningskonsulent Henrik Elkjær på hek@danskhaandbold.dk og fortæl lidt om dig selv.
Læs mere om Håndboldkaravanen her
Du aflønnes for jobbet, og der er mulighed for at få andre undervisningsopgaver efterfølgende, hvis du er interesseret i dette. Arbejdstiden ligger cirka mellem 8-14 i hverdagene alt efter aftalen med den enkelt skole.
Ansøgningsfrist er den 27. juni 2024.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Henrik Elkjær på 4242 4423 eller hek@danskhaandbold.dk.
Vi glæder os til at høre fra dig
Jobopslag - Håndboldkaravanefører
Håndboldens Dag
Håndboldens Dag giver jeres forening mulighed for at vise alle jeres gode håndboldaktiviteter frem til alle i byen.
Læs mere om Håndboldens Dag 365
Regionens regler
Download: DanskHåndbold Nords love
Proportioner
Ungdomsdivisions Cup Vest afvikles efter disse propositioner samt DanskHåndbolds turneringsreglement for øvrige rækker.
Generelle regler:
DanskHåndbold region Nord, Midt og Syd udskriver Ungdomsdivisions Cup Vest for U-19 og U-17 i både Pige- og Drengerækken.
For deltagelse i turneringen gælder følgende:
U-19: (2005 og 2006): Ligahold samt hold fra 1. og 2. division
U-17: (2007 og 2008): 1. og 2. divisions hold
Foreningerne kan godt tilmelde flere hold i hver aldersgruppe.
Førstehold fra den løbende turnering skal angives som hold 1 i cup-turneingen.
En spiller kan kun deltage på ét hold i Ungdomsdivisions Cup Vest i samme årgang, det vil sige, at man er låst til det hold, hvor man spiller den første kamp. Almindelig spiludvikling til en overliggende årgang kan anvendes. Dog med følgende ændringer:
- Man kan kun åbne på ét hold i Ungdomsdivisions Cup Vest.
- Når underliggende hold i cupperne er slået ud, så kan spillere rykke op på overliggende hold. En oprykning ”låser” spilleren.
De i turneringsreglementet for øvrige rækkes stk. 4 anførte bestemmelser vedr. spilletilladelser og regler for klubskifte er også gældende for spillere, der har deltaget i Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kampe i Ungdomsdivisions Cup Vest kan ikke “løse eller binde” en spiller i forhold til turneringskampe.
Tilmeldte hold vil blive opkrævet kr. 400 i henhold til indbydelse.
Spilletiden i både U-17 og U-19 rækkerne er 2 x 30 min. Der påsættes 2 dommere i alle kampe. Ved uafgjort henvises til stk. 10.7/10.8 i turneringsreglement for øvrige rækker.
I hver række spilles om en pokal, der udleveres til vinderen til ejendom.
Til deltagerne på de vindende hold i finalerunden udleveres 16 medaljer i guld.
Til deltagerne på de tabende hold i finalerunden udleveres 16 medaljer i sølv.
Turneringen begynder i efteråret og slutter i et samlet finalestævne senest med udgangen af marts måned.
Finalerunden forventes afviklet for samtlige 4 aldersgrupper samme dag og spillested.
Evt. UDEBLIVELSE / AFBUD til en kamp behandles i henhold til gældende gebyrer.
Hvis et hold udgår af den ordinære turnering, udgår holdet også af Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kampene i denne turnering hverken ”løser eller binder” en spiller.
Turneringen fastlægges og ledes af DanskHåndbold Nord, Midt og Syds turneringsudvalg / administration, og lodtrækningen til hver runde er offentligt. Dato og tidspunkt vil blive offentliggjort i god tid, inden lodtrækningen finder sted på de respektive regionskontorer. Ved lodtrækning får lavest rangerende hold altid hjemmebane ved niveauforskel (rækkeforskel).
Indledende runder:
De indledende runder spilles i geografiske områder i det antal, der findes hensigtsmæssigt.
Der foretages lodtrækning mellem holdene for hver runde, og den region, som hjemmeholdet hører under, sørger for, at der påsættes dommere til kampene.
Førstnævnte hold er arrangør af kampen og har ansvaret for, at den afvikles inden for den fastsatte tidsfrist.
Arrangørforeningen har ansvaret for, at den afvikles inden for den af turneringsudvalgene fastsatte frist, og kamptidspunktet skal være aftalt i løbet af 10 dage fra offentliggørelsen af lodtrækning. Hvis foreningerne ikke kan blive enige, skal hjemmeklubbens regionskontor underrettes.
Arrangøren sørger for reglementeret spilleplads og afholder alle stævneudgifter.
Finalestævnet:
Ved finalestævnet spilles finaler i alle 4 rækker/aldersgrupper
Tidspunkt og spillested for finalestævnet fastsættes af de tre regioners respektive turneringsudvalg.
Den arrangerende region sørger for, at der udpeges dommere til kampene.
Hvis spilleregler / turneringsreglement ikke er i overensstemmelse med propositionerne, er propositionernes bestemmelser gældende.
Talenttræning
Der inviteres løbende til regional træning og nationale samlinger. Se mere information samt datoer for træningerne her.
Kommende samlinger Drenge Nord - Efterår:
23. september 2024 - Aalestrup Idrætscenter
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
29. oktober 2024 - Idrætscenter Østermarken
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Pladsspecifiktræning
2. december 2024 - Aalestrup Idrætscenter
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirations- & pladsspecifiktræning
Kommende samlinger Drenge Nord - Forår:
Nord-Nord
24. januar 2025 - Dronninglund Hallerne
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning & skjult potentiale
24. februar 2025 - Aalestrup Idrætscenter
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
24. marts 2025 - Tornhøjhallen
Årgang 2007, 2008 og 2010 - Inspirationstræning
21. maj 2025 - Flauenskjoldhallen
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning
Nord-Syd
21. januar 2025 - KCL Skive, hal C
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning & skjult potentiale
24. februar 2025 - Aalestrup Idrætscenter
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
26. marts 2025 - KCL Skive
Årgang 2007, 2008 og 2010 - Inspirationstræning
21. maj 2025 - KCL Skive
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning
Kommende samlinger Piger Nord:
Nord-Nord
16. september 2024 - Tornhøjhallen
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
23. oktober 2024 - Flauenskjoldhallen
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Pladsspecifiktræning
6. december 20024 - Dronninglund Hallerne
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirations- & Pladsspecifiktræning
8. januar 2025 - Flauenskjoldhallen
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning & Skjult potentiale
17. februar 2025 - Gistruphallen
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
27. marts 2025 - Flauenskjoldhallen
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
19. maj 2025 - Vestbjerghallen
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning
Nord-Syd
23. september 2024 - BIOCIRC Arena, Viborg
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
30. oktober 2024 - BIOCIRC Arena, Viborg
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Pladsspecifiktræning
27. november 20024 - BIOCIRC Arena, Viborg
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirations- & Pladsspecifiktræning
20. januar 2025 - BIOCIRC Arena, Viborg
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning & Skjult potentiale
26. februar 2025 - BIOCIRC Arena, Viborg
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
2. april 2025 - BIOCIRC Arena, Viborg
Årgang 2007, 2008 og 2009 - Inspirationstræning
21. maj 2025 - KCL Skive
Årgang 2009 og 2010 - Inspirationstræning
Talenttrænere
Talentansvarlige
Benjamin Batsberg
Martin Holmgaard
Talenttræner Nord-nord
Jesper Korsgaard
Malthe Carstensen
Morten Thusholt
Talenttræner Nord-syd
Rasmus Herbst Andersen
Morten Wessel
Nicolai Mikkelsen
Målvogtertræner
Nicolas Birke Nielsen
Talentansvarlige
Peter Jagd
Søren Nørgaard
Talenttrænere Nord-nord
Lennart Skovgaard
Stine Fonseca
Kenneth Hedegaard
Søren Mortensen
Talenttrænere Nord-syd
Niklas Fast
Kenneth Bro Veilgaard
Målvogtertræner
Anders Grøn
Invitationskriterier
Som led i målet om at dyrke forskelligheden og holde tragten så bred som muligt forsøger vi os med såkaldte invitationskriterier ift. de regionale træninger. Det vil fremgår på invitationen hvilket invitationskriterie, der er gældende for den enkelte træning.
1. års U15
Uge 3/4 |
Uge 12/13 |
Uge 21 |
Inspirations-træning |
Inspirations-træning |
Inspirations-træning |
2. års U15
Uge 38/39 |
Uge 43/44 |
Uge 48/49 |
Uge 3/4 |
Uge 8/9 |
Uge 21 |
Inspirations-træning |
Pladsspecifik træning |
Pladsspecifik træning |
Skjult potentiale |
Inspirations-træning |
Inspirations-træning |
U17
Uge 38/39 |
Uge 43/44 |
Uge 48/49 |
Uge 8/9 |
Uge 13/14 |
Inspirations-træning |
Ikke med på NS |
Inspirations-træning |
Ikke med på NS |
Inspirations-træning |
Et åbent kriterie, som defineres af de talentansvarlige i den givne region, men her ønsker vi som udgangspunkt at give så mange forskellige spillere inspiration til deres træning hjemme i klubben. Disse er ofte placeret i enten starten eller slutningen af en sæson.
Her vil vi prioritere at invitere spillere på en given position i kombinationen bagspiller/streg/målvogter og bagspiller/fløj/målvogter
Dette kriterie dækker over spillere der fx har lav træningsalder, sent fødselskvartal, lille fysisk mm. Det kan også være spillere der spiller i en lille klub, eller i en lavere række.
Dette kriterie er kun aktuelt for U17. Tre gange på en sæson indkaldes der spillere til nationale samlinger og her vil der typisk blive indkaldt ca. 50-55 spillere. Spillere der ikke bliver indkaldt til den nationale samling, vil blive prioriteret til den regionale træning der er placeret omkring de nationale samlinger.
Genvejen til vigtige formularer i DanskHåndbold Nord
Bestilling af dommere til alle kampe i DanskHåndbold Nord skal ske via formularen på regionens hjemmeside - se nedenfor. Det gælder træningskampe, stævner og lignende.
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er regionen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Foreningerne har dog ret til at bruge egne dommere (gebyrfrit) i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det gælder også i 2-dommerkampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er kredsen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Har I behov for at sende afbud til en kamp, så kontakt kontoret. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage samt fredag og inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så sørger vi efterfølgende for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen. I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen. Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Afbud til kampe udenfor DanskHåndbold Nord bedes sendt til den region, hvor kampen skal spilles, og skal derfor ikke laves på nedenstående blanket.
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Her kan du som instruktør søge om honorar og godtgørelse til transport.
Forlæng håndboldsæsonen med den mest underholdende sommeraktivitet i sandet. Beach Handball er en sjov, kreativ og taktisk sport, hvor du kan kaste dig ud i sandet efter bolden og udforske forskellige teknikker og tricks under den varme sol.
Nedenfor kan du finde en liste over lokale Beach Handball-stævner, der finder sted i løbet af 2024. Listen bliver løbende opdateret i takt med, at foreningerne melder deres stævner ind.
Besøg tilmeldingssiden nedenfor for at finde de stævner, der passer til dit hold – der er noget for alle, uanset størrelse og niveau 😊
Hvis Beach Handball ikke er tilgængeligt i din forening lige nu, så er vi mere end villige til at give råd og vejledning, så din klub kan komme i gang. Kontakt en af vores regionale foreningskonsulenter på mail eller telefon.
God fornøjelse i sandet denne sommer 😊
Forlæng håndboldsæsonen med den mest underholdende sommeraktivitet i sandet. Beach Handball er en sjov, kreativ og taktisk sport, hvor du kan kaste dig ud i sandet efter bolden og udforske forskellige teknikker og tricks under den varme sol.
Nedenfor kan du finde en liste over lokale Beach Handball-stævner, der finder sted i løbet af 2024. Listen bliver løbende opdateret i takt med, at foreningerne melder deres stævner ind.
Besøg tilmeldingssiden nedenfor for at finde de stævner, der passer til dit hold – der er noget for alle, uanset størrelse og niveau 😊
Hvis Beach Handball ikke er tilgængeligt i din forening lige nu, så er vi mere end villige til at give råd og vejledning, så din klub kan komme i gang. Kontakt en af vores regionale foreningskonsulenter på mail eller telefon.
God fornøjelse i sandet denne sommer 😊
Beach Handball, også kendt som strandhåndbold, er et kreativt og taktisk håndboldspil, der adskiller sig markant fra traditionel indendørshåndbold.
I modsætning til almindelig håndbold fokuserer Beach Handball mindre på hårde tacklinger og komplekse spilsystemer og mere på elegant teknisk spil. Spillet udspiller sig på sandstranden og er kendetegnet ved spektakulære elementer som 360 graders piruetter, flyvende redninger og kreative afleveringer til medspillere.
Hvis du ønsker at lære mere om Beach Handball og opleve den spændende verden af strandhåndbold, kan du læse mere på DanskHåndbold's Beach Handball side
Kom og bliv en del af denne dynamiske og underholdende sportsgren!