Velkommen til DanskHåndbold Nord
Vi dækker det nordlige Jylland
På denne side finder du information om turneringer, stævner og andre aktiviteter. Samt hvem du skal ringe til, hvis en kamp skal rykkes, I har brug for hjælp i foreningen eller ønsker at vide mere om de mange uddannelsesmuligheder.
Mandag: Kl. 10.00 - 15.00
Tirsdag: Kl. 10.00 - 15.00
Onsdag: Kl. 10.00 - 15.00
Torsdag: Kl. 10.00 - 15.00
Fredag: Kl. 10.00 - 13.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket
Drejer din henvendelse sig om afbud til kamp - og er kontoret lukket - skal du forholde dig som følger:
Er du fra en forening
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen! I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen.
Adelgade 54, 1. sal
9500 Hobro
76 93 90 00
Herunder finder du seneste referat fra DanskHåndbold Nords bestyrelse:
Referat fra bestyrelsesmøde 6. juni 2023
Referat fra bestyrelsesmøde 28. september 2023
Referat fra bestyrelsesmøde 28. oktober 2023
Referat fra bestyrelsesmøde 23. november 2023
Referat fra bestyrelsesmøde 12. december 2023
Referat fra bestyrelsesmøde 29. januar 2024
Referat fra bestyrelsesmøde 27. februar 2024
Med henvisning til ”Lov for DanskHåndbold Nord” § 9, indkaldes herved til ordinært repræsentantskabsmøde i DanskHåndbold Nord.
Lørdag den 27. april 2024, kl. 10.00 – 12.00 i Hobro Idrætscenter, Amerikavej 22, 9500 Hobro
Dagsorden for repræsentantskabsmødet jf. §9.3 i ”Lov for DanskHåndbold Nord”.
Forslag til emner der ønskes optaget på dagsordenen skal jf. Lovenes § 9.4, være regionen i hænde senest 23 dage før afholdelse af repræsentantskabsmødet, hvilket vil sige den 4. april 2024.
Ændringsforslag skal jf. Lovenes §9.6 være regionen i hænde senest én uge før afholdelse af repræsentantskabsmødet, hvilket vil sige den 20. april 2024.
Såvel ønskede emner, som ændringsforslag bedes indsendt til regionschef, Jørn Thomsen på mail: joth@danskhaandbold.dk
Fra kl. 9.00 serveres der kaffe og rundstykker og der er her mulighed for at hilse på DanskHåndbold Nords medarbejdere. Når mødet slutter, vil der blive serveret en sandwich samt en øl/sodavand.
Tilmelding til repræsentantskabsmødet skal ske via mail til joth@danskhaandbold.dk senest 13. april 2024. Oplys venligst hvilken forening I repræsenterer, samt antal og navne på deltagere.
Indkaldelse til det ordinære repræsentantskabsmøde bilagt dagsorden, forslag, beretning mv., vil jf. Lovenes § 9.5 blive udsendt senest to uger før mødets afholdelse. Inden for samme frist vil de nævnte dokumenter blive offentliggjort på DanskHåndbold Nords hjemmeside.
Samlet Årsberetning - DanskHåndbold Nord
Medarbejdere
Bestyrelse
Børneudvalget
Dommerudvalg
Talentudvalg
Turneringsudvalg
Uddannelsesudvalg
Ungeudvalg
Turneringstilmelding
For information om tilmelding, priser og andre gebyrer til turnering kontakt kontoret.
Vigtige datoer - DanskHåndbold Nord
I det nedenstående er der samlet nogle vigtige datoer for den kommende periode:
I det nedenstående er der samlet vigtige datoer for den kommende periode:
- Onsdag den 26. juni: Haandoffice åbner for påsætning af tider til kampe i 2. division
- Lørdag den 3. august: Sidste frist for ansøgning om holdfællesskab til niveauspil for U-17/U-19
- Tirsdag den 6. august: Sidste frist for ansøgning om holdfællesskab til forturnering for U-15 1. division
- Torsdag den 8. august: Sidste tilmelding til niveauspil for U-17 1. division samt U-19 Liga og 1. division
- Søndag den 11. august: Sidste tilmelding til forturnering for U-15 1. division
- Tirsdag den 20. august: Spilleplan for niveauspil/forturnering (U-15 1. division) kan ses på HaandboldInfo.
Sidste frist for ansøgning om holdfællesskab til forturnering for åbne rækker - Søndag den 25. august: Sidste tilmelding til forturneringen
- Lørdag den 31. august: Piger niveauspil (U-17/U-19) og forturnering U-15 (1. division) – 1. runde.
- Søndag den 1. september: Drenge niveauspil (U-17/U-19) og forturnering U-15 (1. division) – 1. runde.
Sidste tilmelding for nye hold til forturneringens 2. runde – åbne rækker - Tirsdag den 3. september: 2. division skal have påført tider på deres hjemmekampe
- Lørdag den 7. september: Piger evt. niveauspil (U-17/U-19) og forturnering (U-15 1. division) – 2. runde.
Forturnering piger – åbne rækker - Søndag den 8. september: Drenge evt. niveauspil (U-17/U-19) og
forturnering (U-15 1. division) – 2. runde.
Forturnering drenge – åbne rækker - Lørdag den 14. september: Forturnering piger 2. runde.
- Søndag den 15. september: Forturnering drenge 2. runde.
Sidste tilmeldingsfrist åbne ungdomsrækker. - Torsdag den 19. september: Haandoffice åbner for påsætning af tider.
- Lørdag den 21. september: Samtlige kampe skal være påført et spilletidspunkt.
- Søndag den 22. september: Gratis flytteperiode starter.
Første spillerunde 2. division - Mandag den 23. september: Haandoffice lukker for påsætning af tider.
- Tirsdag den 24. september: Endelig turneringsplan kan trækkes.
- Søndag den 28./29. september: Første spillerunde 3. division og nedad
Har I spørgsmål, er I mere end velkommen til at kontakte Regionskontoret.
Turnering 2024/2025 - Planlægning i forbindelse med turneringen før jul
DanskHåndbold Nord har hermed fornøjelsen af at fremsende retningslinjer/tidsplan vedrørende turneringsplanlægningen i 2. division damer og herrer i forbindelse med turneringsplanlægning før jul 2024.
HåndOffice er åbnet for fastlæggelse af tider. Foreningerne kan rette hjemmekampe i henhold til nedenstående:
- der kan frit ændres mellem lørdag/søndag inden for samme weekend uden modstanderaccept.
- kampe på søndage kan flyttes til en hverdagsaften fra tirsdag til fredag i den samme uge uden modstanderaccept
- eksempel: Kamp den 22. september 2024 kan flyttes tilbage mellem tirsdag den 17. september og fredag den 20. september 2024. Kampene skal starte tidligst kl. 19.00 og senest kl. 20.00 (ved dobbeltkampe kl. 18.45 og kl. 20.15).
- foreninger, der har flere haller til rådighed, kan frit vælge hvilken hal, kampen skal afvikles i.
- bemærk - ingen kampe må placeres senere end sidste spilledato
6. april 2025. Dog kan ingen kampe flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde (kun én kamp i sidste uge). - håndOffice er åben i tidsrummet 26. juni 2024 til den 3. september 2024 kl. 23.59 for ovennævnte rækker.
- der skal kun påsættes tider på kampene i 1. halvdel indtil 31. december 2024.
I perioden 19. – 22. september 2021 (hvor øvrige kampe fastlægges) kan foreninger uden modstanderaccept justere på spilletiderne på allerede placerede kampe efter den 22. september 2024. Denne mulighed gives for at få stævner rykket sammen, og for at undgå spildtid. En justering vil kunne foretages plus / minus 1 time (kl.14.00 kan flyttes til tidligst kl. 13.00 og senest kl.15.00).
Turneringen er endelig tirsdag den 24. september 2024 kl. 16.00. For planlagte kampe i 2. halvdel skal der først påsættes tider medio december 2023.
Har I spørgsmål, er I mere end velkommen til at kontakte Regionskontoret.
Turnering
Download: Turneringskalender 2023-24
I forbindelse med den nye struktur som er besluttet gennemføres i Dansk Håndbold fra 1. juli 2023, vil der fra sæson 2023/2024 ikke længere være muligt at afvikle en Jyllandsserie, Fynsserie eller Kvalifikationsrække, som vi kender det i dag.
Disse tre rækker vil til den nye sæson få et ”nyt” fælles navn Danmarksserien. Der er ligeledes igangsat en proces, hvor rækkerne vil blive afviklet ud fra fælles propositioner og retningslinjer uanset hvor i landet man bor.
Hvad får det af konsekvenser?
Sportsligt vil den nye ændring ikke få konsekvenser for de hold, som til den kommende sæson 2023/2024 vil være kvalificeret til at deltage i Fynsserie eller jyllandsserie. Holdene vil automatisk blive overflyttet til Danmarksserien.
Der vil dog være ændringer i forhold til den geografi puljerne vil blive sammensat ud fra, da vi nu har hold fra både Jylland og Fyn at fordele, så nogle foreninger vil komme til at møde nye hold.
Vi har erfaret fra enkelte foreninger, at ændringen kan give udfordringer i forhold til at fastholde spillere på holdet i de respektive foreninger, og således har en bekymring for den nye geografi i puljerne.
Turneringsudvalget har drøftet dette dilemma, og besluttet at der ekstraordinært frem mod den nye sæson gives mulighed for, at man kan frasige sig pladsen i Danmarksserien uden konsekvens, både hvad angår de hold der i dag spiller i rækkerne, og de hold der vil være oprykkere fra serie 1. Det er vigtigt for turneringsudvalget, at den nye geografiske fordeling ikke vil være en belastning for foreninger eller hold, så derfor er denne ændring ekstraordinært besluttet frem mod den nye sæson.
Såfremt man frasiger sig muligheden for pladsen i Danmarksserien, vil man blive indplaceret i de nye serie 1 puljer i den region man er tilhørende. Der vil ikke være konsekvens ved at frasige sig pladsen, hvilket betyder, at man ikke får gebyr for ”trækningen”, og der vil heller ikke være oprykningsforbud for holdet i sæson 2023/2024.
Cup- & Pokal turneringer
Tilmeldingen til Ungdomsdivisions Cup Vest er nu åben.
Alle hold der i turneringen har Liga, 1. og 2. Division i U-19 & U-17, kan tilmelde sig Ungdomsdivisions Cup Vest. I kan tilmelde alle hold I har i hver aldersgruppe
Sidste frist for rettidig tilmelding er mandag den 30. oktober 2023.
Tilmelding:
Tilmelding til Ungdomsdivisions Cup Vest foregår via HåndOffice. Når I søger efter rækkerne, skal I vælge ”DanskHåndbold Midt”.
Datoer:
Datoerne for de enkelte runder vil fremgå af hjemmesiden i forbindelse med lodtrækning til 1. runde
Lodtrækning:
Der foretages lodtrækning til 1. runde i uge 44.
Informationer:
Alle informationer vedrørende Ungdomsdivisions Cup Vest vil løbende blive opdateret på hjemmesiden under hver region. Her vil I også kunne se ændringer i propositionerne for Ungdomsdivisions Cup Vest.
Husk:
Førstehold fra den løbende turnering skal være hold 1 i Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kontakt pers:
U17 piger (Jens Henriksen)
U17 drenge (Peter-Tommas Theilmann Møss)
U19 piger (Lisbeth W. Sadolin)
U19 drenge (Edvard M. Buus)
Pris: 400 kr., pr deltagende hold.
Regions Pokal Nord er en pokalturnering for alle U-13 samt U-15 i regionen og man kan tilmelde alle de hold man har i disse rækker.
Der spilles efter Turneringsreglement for øvrige rækker samt propositioner for Regions Pokal som kan ses på hjemmesiden.
Region Pokal Nord afsluttes med et finalestævne for alle 4 rækker i foråret 2024.
Regions Cup Nord
Der oprettes en Regions Cup Nord, hvor de tabene hold fra 1. og 2. runde i Regions Pokal Nord overføres til.
Regions Cup Nord afsluttes ligeledes med et finalestævne i foråret 2024.
Regions Pokal Nord - Reglement
- Der kan tilmeldes flere hold i samme årgang.
- Spillerne må kun anvendes på ét hold i egen årgang og er ”låst” på dette hold efter 1. kamp.
- Almindelig spiludvikling i ældre årgang må anvendes.
- Hold med dispensation i den ordinær turnering kan frit deltage i både Regions Pokal Nord samt i Regions Cup Nord
- En række aflyses hvis der er mindre end 6 hold tilmeldt samlet for hele regionen.
Se i øvrigt propositioner for Regions Pokal Nord på hjemmesiden, under propositioner for Regions Pokal Nord.
Spilletider:
U-13 drenge / piger: 2 x 20 min.
U-15 drenge / piger: 2 x 25 min.
Der påsættes 1 dommer i alle indledende kampe for U-13.
Der påsættes 2 dommere i alle slutkampe for U-13.
Der påsættes 2 dommere i samtlige U-15 kampe – i Regions Cup Nord dog kun 1 enkelt dommer.
Der påsættes 2 dommere i alle slutspilskampe for U-15 i Regions Cup Nord.
Tilmelding:
Tilmelding foregår via HaandOffice senest den 31. oktober 2023.
Spilleterminer:
Runderne bliver offentliggjort sammen med lodtrækningen til første runde.
Tilmeldingsgebyr:
Det koster kr. 400,- at tilmelde sig Regions Pokal Nord
Husk at dommere automatisk er bestilt når hjemmehold har indtastet kamptidspunktet i HaandOffice. Arrangøren sørger for reglementeret spilleplads og afholder alle stævneudgifter. Dommerne afregnes via regionen, som efterfølgende fremsender en faktura til foreningen. Helt på samme måde som I kender fra pokalturnering for voksne samt træningskampe.
Niveauspil & Forturnering sæson 2023/2024
Tilmeldingen til Niveauspillet forud den kommende sæson for U-19 Liga og 1. division, U-17 1. division.
For hold i de nævnte rækker er der krav om tilmelding til Niveauspillet, som afvikles i fællesskab for DanskHåndbold SYD, MIDT og NORD, medens DanskHåndbold ØST afvikler deres eget Niveauspil.
Niveauspillet afvikles over disse to weekender:
- Lørdag d. 31. august og lørdag d. 1. september (uge 35).
- Lørdag d. 7. september og søndag d. 8. september (uge 36).
- I begge weekender spiller pigerne om lørdagen, mens drengene spiller om søndagen
Tilmeldingsfrist:
- Torsdag d. 8. august (uge 32).
I forbindelse med Niveauspillet nedsættes der et seedningsudvalg på vegne af begge køn i de respektive rækker bestående af trænere/ledere med en stor og bred viden om de enkelte deltagende foreninger, hold, trænere og spillere, suppleret med talenttrænere. Det er udvalgets opgave at seede alle tilmeldte hold i de nævnte rækker, og efterfølgende komme med en indstilling til Turneringsudvalget i DanskHåndbold om hvilke hold, der burde være forhåndsudtaget til vinterturneringen, samt hvordan de respektive rækker skal struktureres i både Niveauspillet og den ordinære turnering. Det betones dog at det i sidste ende er Turneringsudvalget i DanskHåndbold som træffer de endelige beslutninger herom.
Det er vigtigt at påpege, at hold, der er tilmeldt Niveauspillet, ikke er garanteret en plads i dén respektive række i den ordinære turnering. Det er ligeledes Turneringsudvalget i DanskHåndbold, som på baggrund af indstillingen fra seedningsudvalgene, der afgør hvilke hold der tilbydes en plads i de nævnte rækker. Seedningsudvalgene mødes både før og efter de to Niveauspilsweekender, hvor de slutteligt udarbejder den omtalte indstilling. Ingen resultater fra Niveauspilskampene vil derfor have nogen direkte sportslige konsekvens for et holds deltagelse i den tilmeldte række, da
kampresultaterne kun vil indgå som en del af den vurdering, som seedningsudvalgene
netop udarbejder.
KONTAKTPERSONER
For både drenge og piger i de to årgange vil der blive tilkoblet én administrativ
medarbejder, udvalgt fra de forskellige regionskontorer, som får det overordnet ansvar
for kampplanlægningen i de respektive rækker, og som samtidig bliver den primære
kontaktperson. Disse personer er:
U-19 drenge: Edvard Buus, NORD, emp@danskhaandbold.dk, 76939001
U-19 piger: Lisbeth Sadolin, NORD, lwm@danskhaandbold.dk, 76939004
U-17 drenge: Peter-Tommas Møss, SYD, ptm@danskhaandbold.dk, 70274747
U-17 piger: Jens Henriksen, MIDT, jhi@danskhaandbold.dk, 96260824
TILMELDING AF HOLD
Tilmeldingen til Niveauspillet skal ske via HåndOffice efter de normale procedurer.
Tilmeldingen åbner onsdag den 26. juni.
Vi opfordrer jer alle om at være realistiske og refleksive, når I tilmelder hold til
Niveauspillet. I bedes overveje grundigt, om I har holdet og spillerne, der passer overens
med jeres tilmelding. Jo mere bevidste I er om disse forhold når I tilmelder jeres
respektive hold, jo færre udtrækninger vil der være og dermed grundlag for en bedre
turnering.
- Bemærk at rækkerne findes under ”Nord”, når der skal tilmeldes i Haandoffice.
DELTAGERGEBYR
Tilmeldingsgebyr per hold: 450 kroner eksklusivt dommerudgifter, som efterfølgende
afregnes solidarisk jf. de faktiske afgifter hertil.
DIVERSE INFORMATIONER
ALDERSGRÆNSER
Vær opmærksom på at de spillere som kan deltage i kvalifikationsspillet, er spillere,
som skal opfylde aldersbetingelserne for turneringen 2024-25.
- U19 er spillere, der er født i 2005 og 2006
- U17 er spillere, der er født i 2007 og 2008
SPILLETID
- U19 liga - 2x25 min. (max. 2 kampe pr. dag)
- U19 1. division - 2x25 min. (max. 2 kampe pr. dag)
- U17 1. division - 2x25 min. (max. 2 kampe pr. dag)
HOLDFÆLLESSKABER
Anmeldelse af holdfællesskaber skal ske via HaandOffice, senest 5 dage før
tilmeldingsfristen (altså senest den 3. august). Hold kan først tilmeldes når ansøgning
om holdfællesskab er godkendt af den region hvori foreningen tilhører. Hvis et
holdfællesskab ikke at kvalificere sig til den dertil tilmeldte række, og derfor ønsker
ophævelse af holdfællesskabsaftalen, skal en sådan meddelelse sendes skriftligt til
regionskontoret lige efter Niveauspillets afslutning.
SPILUDVIKLING, DISPENSATION OG E-CERTIFIKAT
I Niveauspillet er det for en person ikke tilladt at spille på mere end ét hold. Efterskoler
skal selv sørge for at anmode om E-certifikater på de spillere, som er tiltænkt at skulle
spille for det tilmeldte hold. Spilleren er ikke spilleberettiget for efterskoleholdet, før denne ansøgning er godkendt af regionskontoret. Vær opmærksom på, at aldersdispensationer jf. turneringsreglementet ikke kan anvendes i hverken Niveauspillet eller i den ordinære turnering for U-19 Liga eller før ombrydningen i U-17 1. division.
Tilmeldingen til Forturnering forud for den kommende sæson for U-15 1. division.
For hold i de nævnte rækker er der krav om tilmelding til Forturnering, som afvikles på nedenstående weekender:
- Lørdag d. 31. august og søndag d. 1. september (uge 35). -
- Lørdag d. 7. september og søndag d. 8. september (uge 36).
I begge weekender spiller pigerne om lørdagen, mens drengene spiller om søndagen
Tilmeldingsfrist: søndag d. 11. august (uge 32).
Efter tilmeldingsfristen planlægger DanskHåndbold Nord formen på det endelige spil og sammensætningen af dette.
Ligeledes vil man efterfølgende i DanskHåndbold Nord kigge på puljesammensætning og formen på såvel turneringen inden ombrydning samt turneringen efter ombrydning.
KONTAKTPERSONER
For både drenge og piger i de to årgange vil der blive tilkoblet én administrativ medarbejder, som får det overordnet ansvar for kampplanlægningen i de respektive rækker, og som samtidig bliver den primære kontaktperson. Disse personer er:
U-15 drenge: Edvard Buus, emp@danskhaandbold.dk, 76939001
U-15 piger: Lisbeth Sadolin, lwm@danskhaandbold.dk, 76939004
TILMELDING AF HOLD
Tilmeldingen til Forturneringen skal ske via HåndOffice efter de normale procedurer. Der åbnes for tilmeldingen onsdag den 26. juni.
Vi opfordrer jer alle om at være realistiske og refleksive, når I tilmelder hold til Forturneringen. I bedes overveje grundigt, om I har holdet og spillerne, der passer overens med jeres tilmelding. Jo mere bevidste I er om disse forhold når I tilmelder jeres respektive hold, jo færre udtrækninger vil der være og dermed grundlag for en bedre turnering.
- Rækkerne findes under ”Nord”, når de skal findes i Håndoffice.
DELTAGERGEBYR
Tilmeldingsgebyr per hold: 450 kroner eksklusivt dommerudgifter, som efterfølgende afregnes solidarisk jf. de faktiske afgifter hertil.
DIVERSE INFORMATIONER
ALDERSGRÆNSER
Vær opmærksom på at de spillere som kan deltage i forturneringen, er spillere, som skal opfylde aldersbetingelserne for turneringen 2024-25. Se dog nedenfor vedr. dispensation.
- U15 er spillere, der er født i 2009 og 2010
SPILLETID
- U15 1. division - 2x20 min. (max. 2 kampe pr. dag)
HOLDFÆLLESSKABER
Anmeldelse af holdfællesskaber skal ske via HåndOffice, senest 5 dage før tilmeldingsfristen (senest den 6. august). Hold kan først tilmeldes når ansøgning om holdfællesskab er godkendt af den region hvori foreningen tilhører.
Hvis et holdfællesskab under Forturneringen erfarer, at man ikke ønsker at deltage i 1. division, og derfor ønsker ophævelse af holdfællesskabsaftalen, skal en sådan meddelelse sendes skriftligt til regionskontoret lige efter Forturneringens afslutning.
SPILUDVIKLING, DISPENSATION
I Forturneringen for U-15 1. division er det for en person ikke tilladt at spille på mere end ét hold.
Vær opmærksom på, at aldersdispensationer jf. turneringsreglementet godt kan anvendes i Forturneringen for U-15 1. division.
Hermed har DanskHåndbold Nord’ Turneringsudvalg fornøjelsen af at invitere til Forturnering for alle de ”åbne rækker”.
Formålet med Forturnering er at skabe den ”gode håndboldkamp”, ved at kampene i den ordinære turnering bliver så jævnbyrdige som overhovedet muligt, og vi derved undgår store niveauforskelle mellem de kampdeltagende hold. Målsætningen er derfor at undgå flest mulige fejlplacerede hold i de åbne rækker.
Det er vigtigt, at I internt i foreningerne er med til at overveje, hvilke rækker jeres respektive hold tilmeldes i. Denne drøftelse burde primært ske mellem foreningsledelsen og de tilknyttede trænere, som selvfølgelig kan tage de enkelte spillere med til råds ved nødvendighed. Et forslag givet af Turneringsudvalget er tilmed, at der udpeges en ”tilmeldingsansvarlig” i foreningen, som sikrer, at der er overensstemmelse mellem holdenes deltagelse i Forturneringen og holdets egentlig tilmelding i den ordinære turnering.
- Alle trænere opfordredes ligeledes til at indgå i dialog med alle andre trænere, når I mødes ved Forturnering, hvor I sammen kan drøfte de relevante tilmeldingsforhold.
Generelt om Forturnering:
- Tilmeldingen til Forturnering åbner onsdag den 26. juni og foregår via HaandOffice, hvor I skal finde rækkerne under ”Nord” i HaandOffice.
- Der spilles som udgangspunkt i 3 eller 4 holds-puljer med 2 kampe pr. hold
- Der påsættes dommere af regionskontoret til alle kampe.
- Op/nedrykning af spillere: - Det er muligt at rykke op/ned på spillere til Forturnering uden hensyntagen til de normale op/nedrykningsbestemmelser - Dog er det ikke muligt at spille på to forskellige hold i samme årgang samme dag.
- Tilmeldingsgebyret er 300 kroner for alle tilmeldte hold eksklusivt dommerudgifter, som efterfølgende afregnes solidarisk mellem alle hold i rækkerne med samme antal dommere i den respektive årgang.
- DanskHåndbold Nord’ Turneringsudvalg opfordrer på det kraftigste, at alle hold som tilmeldes vinterturneringen i de nævnte rækker, deltager i Forturnering.
Forturnering 1: 07.09 – 08.09 / Tilmeldingsfrist: søndag den 25. august.
- Program offentliggøres onsdag den 28. august.
U-19: 2. div. & A-rækker piger, lørdag 07.09
U-19: 2. div. & A-rækker drenge, søndag 08.09
U-17: 2. div., A- & B-rækker piger, lørdag 07.09
U-17: 2. div., A- & B-rækker drenge, søndag 08.09
U-15: 2. div., A- & B-rækker piger, lørdag 07.09
U-15: 2. div., A- & B-rækker drenge, søndag 08.09
U-13: A, B & C-række piger, lørdag 07.09
U-13: A, B & C-række drenge, søndag 08.09
Vigtigt!:
Hold der er tilmeldt Forturnering 1 overføres automatisk til Forturnering 2, medmindre foreningen aktivt kontakter det respektive forbund for at trække holdet ud af Fortuering.
Forturnering 2: 14.09 – 15.09 / Tilmeldingsfrist (Nye hold): søndag den 1. september.
- Program offentliggøres onsdag den 4. september
U-19: 2. div. & A-rækker piger, lørdag 14.09
U-19: 2. div. & A-rækker drenge, søndag 15.09
U-17: 2. div., A- & B-rækker piger, lørdag 14.09
U-17: 2. div., A- & B-rækker drenge, søndag 15.09
U-15: 2. div., A- & B-rækker piger, lørdag 14.09
U-15: 2. div., A- & B-rækker drenge, søndag 15.09
U-13: A, B & C-række piger, lørdag 14.09
U-13: A, B & C-række drenge, søndag 15.09
U-11: A, B & C-række (Kortbane) piger, lørdag 14.09
U-11: A, B & C-rækker (Kortbane) drenge, søndag 15.09
U-9: A, B & C-række (Kortbane) piger, lørdag 14.09
U-9: A, B & C-række (kortbane) drenge, søndag 15.09
Vigtigt!:
Hold der deltager i 2. runde af Forturneringen overføres automatisk til den ordinære vinterturnering i den række, som holdet deltog i til Forturneringen, medmindre foreningen aktivt kontakter det respektive forbund for at placere holdet i en anden række.
Spilletid:
- U-17 og U-19 2. division: 2x25 min.
- U-17 og U-19 øvrige: 2x20 min.
- U-11, U-13 & U-15: 2x20 min.
- U-9: 2x13 min.
Ved spørgsmål bedes I rette henvendelse til de turneringsansvarlige på kontoret i Hobro:
- Lisbeth Winther Sadolin, lwm@danskhaandbold.dk, 76939004
- Edvard Buus, emp@danskhaandbold.dk, 76939001
HUSK! Tilmeldingen af hold til Forturnering foregår kun via Håndoffice.
- Rækkerne for forturneringsstævnerne skal søges frem under region ”Nord”.
Flytning af kamp eller afbud
Flytning af kampe på en forenings begæring kan finde sted såfremt, der i enighed med modstanderforeningen foreligger en udfyldt flytteanmodning hos den administrative turneringsledelse senest kl. 12.00 sidste hverdag før kampdato.
Ingen kamp kan flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde. En flyttet kamp kan tidligst afvikles 72 timer efter anmodning om flytning.
Gebyr for flytning iht. gebyrlisten opkræves efterfølgende foreningen, der har begæret flytningen.
Tidsfrister:
Tidligere end 30 dage før kampdato
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga: Intet gebyr
Øvrige rækker: Intet gebyr
Indtil 2 uger før kampdato
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga: 1.873 kr.
Øvrige rækker: 541 kr.
Indtil 1 uge før kampdato:
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga:1.873 kr.
Øvrige rækker: 756 kr.
Mindre end 1 uge før kampdato:
2. og 3.div., U17/19, 1.div/Liga:1.873 kr.
Øvrige rækker: 1.132 kr.
Link: Vejledning om kampflytning (se under HåndOffice for foreninger)
Har I behov for at sende afbud til en kamp, så kontakt kontoret. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage samt fredag og inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så sørger vi efterfølgende for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen. I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen. Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Afbud til kampe udenfor DanskHåndbold Nord bedes sendt til den region, hvor kampen skal spilles, og skal derfor ikke laves på nedenstående blanket.
Dispensation
Alle dispensationer søges igennem HåndOffice.
Link: Find vejledning om dispensationer (se under HåndOffice for foreninger)
Læs mere om dispensationer i Turneringsreglementet §3.4.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Spilletid og dommerbemanding
Kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
1. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
2. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
3. Division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
Serie Region + 1 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
Serie 2 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 1
Serie 3 + 4 kvinder
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-19 kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-17 Pige Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-15 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-13 Pige AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-13 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Piger (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommere: 1
Herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
1. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
2. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommer: 2
3. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer:
Serie Region + 1 + 2 herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
Serie 3 + 4 herrer
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-19 herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-15 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-13 Drenge AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-13 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommer: 1
Tidtager og sekretær ved dommerbord
Protest
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Retningslinjer i forbindelse med afvikling af træningskampe
Ved stævner, hvor der er en egentlig turneringsledelse, som behandler protester og idømmer karantæner, skal dommerne benytte følgende fremgangsmåde:
- Ved diskvalifikation- eller indberetning af spillere efter kampen - for forseelser over for modspiller afleveres indberetningen til stævnets turneringsledelse, som derefter tager stilling til eventuel kampkarantæne.
- Ved diskvalifikation af leder - eller indberetning af spiller/leder efter kampen - for forseelser over for dommer afleveres indberetningen til stævnets turneringsledelse, som derefter tager stilling til eventuel kampkarantæne.
- Ved grove forseelser over for dommer afleveres indberetningen til stævnets turneringsledelse, som derefter tager stilling til eventuel kampkarantæne. Samtidig sendes en kopi/afskrift af indberetningen til Jydsk Håndbold Forbund med angivelse af den straf, som blev idømt ved stævnet.
Jydsk Håndbold Forbunds forretningsudvalg kan skærpe straffen ud fra gældende praksis.
Samme fremgangsmåde anvendes, hvis det drejer sig om en træner/leder, som har udsat dommeren for fysisk overlast (håndgribeligheder).
Ved enkeltkampe, hvor der ikke er en egentlig turneringsledelse, kan dommeren indsende indberetningen til Jydsk Håndbold Forbund.
Ændringer til ovenstående retningslinjer kan foretages af bestyrelsen.
Takster og gebyrer
Prisliste for sæsonen 2023/2024 - Priserne er pr. halvsæson - DanskHåndbold Nord
Foreningsinfo
Har du spørgsmål om håndbold-tilbud eller foreningsdrift, så tøv ikke med at kontakte din lokale foreningskonsulent - det er ganske gratis.
Konsulenten har ingen bestemte træffetider, og kan derfor kontaktes når det passer foreningerne. DanskHåndbold Nords foreningskonsulenter er:
Jens Ulnits
Frederikshavn-, Læsø-, Hjørring-, Brønderslev og Aalborg kommune
Henrik Elkjær
Randers-, Norddjurs-, Syddjurs-, Morsø-, Thisted og Jammerbugt kommune
Andreas Kronborg
Viborg-, Vesthimmerland-, Mariagerfjord-, Rebild- og Skive kommune
Dommerbestilling
Bestilling af dommere til alle kampe i DanskHåndbold Nord skal ske via formularen på regionens hjemmeside - se nedenfor. Det gælder træningskampe, stævner og lignende.
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er regionen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Foreningerne har dog ret til at bruge egne dommere (gebyrfrit) i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det gælder også i 2-dommerkampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Dommerbestilling flere kampe / Stævner
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er kredsen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Forlæng håndboldsæsonen med den mest underholdende sommeraktivitet i sandet. Beach Handball er en sjov, kreativ og taktisk sport, hvor du kan kaste dig ud i sandet efter bolden og udforske forskellige teknikker og tricks under den varme sol.
Nedenfor kan du finde en liste over lokale Beach Handball-stævner, der finder sted i løbet af 2024. Listen bliver løbende opdateret i takt med, at foreningerne melder deres stævner ind.
Besøg tilmeldingssiden nedenfor for at finde de stævner, der passer til dit hold – der er noget for alle, uanset størrelse og niveau 😊
Hvis Beach Handball ikke er tilgængeligt i din forening lige nu, så er vi mere end villige til at give råd og vejledning, så din klub kan komme i gang. Kontakt en af vores regionale foreningskonsulenter på mail eller telefon.
God fornøjelse i sandet denne sommer 😊
Beach Handball, også kendt som strandhåndbold, er et kreativt og taktisk håndboldspil, der adskiller sig markant fra traditionel indendørshåndbold.
I modsætning til almindelig håndbold fokuserer Beach Handball mindre på hårde tacklinger og komplekse spilsystemer og mere på elegant teknisk spil. Spillet udspiller sig på sandstranden og er kendetegnet ved spektakulære elementer som 360 graders piruetter, flyvende redninger og kreative afleveringer til medspillere.
Hvis du ønsker at lære mere om Beach Handball og opleve den spændende verden af strandhåndbold, kan du læse mere på DanskHåndbold's Beach Handball side
Kom og bliv en del af denne dynamiske og underholdende sportsgren!
Uddannelse
DanskHåndbold tilbyder en lang rækker uddannelser:
Vi har også samlet alle uddannelses og -kursustilbud i en samlet kursuskalender.
Foreningskurser
Hvis I har svært ved at passe de fastlagte uddannelsesdage ind i en travl kalender, så kommer vi gerne til jer. Hvis I i foreningen samler et passende antal deltagere, så afholder vi gerne kurser og hele uddannelsesmoduler hos jer.
Kontakt konsulenten for mere information.
Dommerpåsætning
Retningslinjer for påsætning af dommere under DanskHåndbold Nord
Påsætningen skal følge den gældende dommergrupperingsoversigt.
Kampe i 3DH er forbeholdt 3. div. dommerne, så de minimum får 10 kampe i 3DH i løbet af en sæson.
En dommer bør maksimalt dømme ca. 3 til 3,5 timer i effektiv spilletid pr. dag, alt efter kampenes niveau. I et stræk bør en dommer ikke dømme mere end ca. 2 timer i effektiv spilletid. Det vil eks. vis. være i orden, at en breddedommer dømmer 3 kampe á 2 x 20 min. og så holder en pause og så senere på dagen igen dømmer eks. vis 2 breddekampe á 2 x 20 min.
På kredsniveau bør en dommer ikke dømme mere end 2 timer i effektiv spilletid pr. dag.
HåndOffice skal altid være ajourført. Afbud bedes givet snarest dommeren bliver klar over, at vedkommende ikke kan fløjte, og senest 8 dage før. Par bør koordinere afbud sekundært orientere hinanden om fremtidige forhåndsafbud (primært hele par påsættes).
Afbud skal ske via telefon 5075 7000 på hverdage kl. 10.00 – 12.00 med begrundelse (statistik), og med mulighed for at få en anden ledig påsætning ved samme lejlighed.
Påsætningen i træningskampe bør ske i henhold til de gældende dommergrupperinger. Dog vil det være tilladt at gå et niveau under i henhold til den normale dommergruppering. Det er vigtigt at være opmærksom på, at alle dommere som udgangspunkt også får træningskampe på det niveau, som de dømmer på. Her skal også tænkes på splitpar på tværs af kredsene, så de også bliver tilgodeset, når det er hensigtsmæssigt rent geografisk.
Såfremt det er 2 DH hold mod 2DH hold, så skal påsætningen formidles af Styregruppe Danmarks dommerpåsætter.
Såfremt der deltager et hold fra 1. div. eller ligaen, så skal påsætningen formidles via DHF’s kontor.
Ved stævner under DanskHåndbold Nord kan der pr. dag kun udbetales op til 500 kr. skattefrit uanset om man dømmer til mere end et stævne samme dag.
Såfremt en region har brug for dommere uden for egen region for at dække sine kampe, gælder også ved stævner, så skal evt. udveksling af dommere på tværs af regioner altid koordineres via dommerpåsætterne. Som udgangspunkt så påsættes dommerne af en påsætter fra egen region via Hånd@, så kampene er synlige i Håndoffice.
DanskHåndbold og Styregruppe Danmark kan i forbindelse med udvikling af talent- og indstillingsdommere udvælge kampe på alle niveauer. Det betyder, at det kan blive nødvendigt at tage allerede påsatte dommere af en eller flere kampe i den forbindelse.
Vagtordning
I vagtordningen sidder vi klar på skift ved telefonen på nr. 50757030
Afbud til vagttelefonen er alene til afbud ved sygdom. Hver mandag behandles de indkomne afbud i forhold til relevans.
Lørdag kl. 8.00 – 9.00
Søndag kl. 8.00 – 9.00
Der vil ikke være mulighed for at ringe til kontoret efter lukketid fredag.
Dommeruddannelse
Vil du være håndbolddommer skal du:
- kunne træffe afgørelser her og nu
- have personlighed og myndig fremtræde
- kunne tage ansvar for dine handlinger
- have kendskab til håndboldsporten
- have et positivt livssyn
- være fyldt 15 år
Til gengæld lover vi:
- en gratis lederuddannelse
- et ekstra plus til dit CV
- gode dommerkolleger
- gratis dommertøj
- skattefrit honorar og betalt kørsel
- god vejlederordning
- gode muligheder for at avancere
- at du kan bevare kontakten til håndboldsporten
- et spændende fritidsjob i udvikling
Er du interesseret i at deltage i et kursus, så kan du enten tilmelde dig kurset direkte igennem din forening eller kontakte administrationen i din region.
Stævner
Her finder du alle beach-, indslusnings- og børnestævner i DanskHåndbold Nord
Det er muligt at deltage frit i stævner i hele DanskHåndbold Nord
Pris Børnestævner:
Der opkræves et gebyr på kr. 200,- pr. hold for en sæson 2023/2024, for deltagelse i børnestævnerne, uanset årgang eller niveau. Gebyret udregnes efter det højeste antal hold, klubben har tilmeldt et stævne.
Pris Indslusningsstævner:
Det er Gratis at deltage i DanskHåndbold Nords Indslusningsstævner.
Pris Trille Trolle event:
Det er Gratis at deltage i DanskHåndbold Nords Trille Trolle Events.
Kreds kontoret opkræver gebyr mv.
Trille Trolle event
Kom til Trille og Trolle festival i DanskHåndbold Nord
Datoer og steder vil blive opdateret løbende.
Trille og Trolle Event er U2 - U5´s ”stævnedag”, hvor de har mulighed for at komme ud med holdet til en sjov dag sammen. Der er Trille og Trolle aktiviteter og lege på programmet, alle deltagere får en lille overraskelse på dagen.
Vi håber i vil bakke op om disse dage. Tilbuddet er GRATIS – og tag gerne potentielle kommende Trille og Trolle trænere med. Hver klub skal selv stille med voksne ansvarlige for foreningens børn. Tilmelding skal ske til danskhaandboldnord@danskhaandbold.dk senest 7 dage før eventet med forventede antal deltagere opdelt i børn og voksne. Altså eks. 7 børn og 5 voksne.
Børnestævner
Udgangspunktet for stævner i U6 - U8 er totalhåndbold.
- Spilletid:
-
- U6 årgang 2017 spiller 3 kampe af 2x7 minutter
- U7 årgang 2016 spiller 3 kampe af 2x7 minutter
- U8 årgang 2015 spiller 3 kampe af 2x7 minutter
-
Kampbold:
- U6 spiller med streetbolden str. 42
- U7 spiller med streetbolden str. 47
- U8 spiller med Skumbold str. 00
- Skulle der være trænere som er enige om en anden bold er det i orden f.eks. at spille med streetbolden i U-8 kampe
- Niveauinddeling:
- U6 – Opdeles i øvet, letøvet eller uøvet for drengehold, pigehold og mixhold.
- Øvet bør hovedsageligt bestå af:
- Spillere, som sikkert kan kaste, løbe og gribe.
- Letøvet bør hovedsageligt bestå af:
- Spillere, som er usikre i at kaste, løbe og gribe.
- Uøvet bør hovedsageligt bestå af:
- Spillere, som er nybegyndere. U5 hold må også deltage i denne række
- Øvet bør hovedsageligt bestå af:
- U7 og U8 – Opdeles i øvet, letøvet eller uøvet for drengehold, pigehold og mixhold.
- Øvet bør hovedsageligt bestå af:
- Spillere, som har fine færdigheder og viser god forståelse for spillet.
- Hold, som har været overlegne i letøvet-rækken til foregående stævner.
- Letøvet bør hovedsageligt bestå af:
- Spillere, som sikkert kan kaste, løbe og gribe.
- Hold, som har været overlegne i deres kampe i Uøvet-rækken til foregående
stævner.
- Uøvet bør hovedsageligt bestå af:
- Spillere, som er nybegyndere.
- Øvet bør hovedsageligt bestå af:
Kampene spilles på børnenes præmisser – kun en positiv tilgang fra voksne understøtter den gode oplevelse.
Før tilmelding til børneudvalgets stævner er det vigtigt at alle sætter sig ind i reglerne og vi opfordrer kraftigt til at alle trænere der skal deltage i en totalhåndboldkamp er bekendt med gældende retningslinjer og regler.
Stævnearrangør
Som stævnearrangør er der en række opgaver, som vi har delt op i skal og bør/kan.
Skal:
- Booke hal og faciliteter
- Finde tidtagere fælles for en hal
- Sørge for overtrækstrøjer og bolde
- Opsætning af baner og mål
- Oprydning efter stævnet
Bør/kan:
- Finde en vejledere pr. bane
- Speake i mikrofonen, hvem der skal spille næste kamp.
- Oprette legeområde
- Fælles opvarmning
Tilmelding
Tilmelding til stævner i DanskHåndbold Nord skal ske til Marc Sønderriis på mail mpe@danskhaandbold.dk
Følgende skal fremgå
- Forening
- Dato og spillested
- Antal hold og rækker
- Køn, grad af niveau
- Navn og mobilnummer på kontaktperson
Sidste frist for tilmelding er 21 dage før stævnet.
Stævneplan vil blive tilsendt på mail ca. 10 dage før stævnet, da der er mulighed for at til- og afmelde hold gennem hele sæsonen.
Ændringer til stævnerne skal være BUU i hænde senest 14 dage før stævnet afholdes. Ved udeblivelse eller for sent afbud, ser BUU sig nødsaget til at opkræve bøde iht. gældende regler.
Her har du mulighed for at se alle Børnestævnedatoer i de 7 områder i DanskHåndbold Nord.
Område 1 - Frederikshavn, Hjørring og Brønderslev kommune
Område 2 - Jammerbugt og Aalborg kommune
Område 3 - Thisted og Morsø kommune
Område 4 - Vesthimmerland og Rebild kommune
Område 5 - Skive og Viborg kommune
Område 6 - Mariagerfjord og Randers kommune
Område 7 - Norddjurs og Syddjurs kommune
OBS: HUSK DU MEGET GERNE MÅ DELTAGE I STÆVNER PÅ TVÆRS AF DE FORSKELLIGE OMRÅDER.
2024
Efterår
Lør. d. 5. okt. 2024, kl. 10.00-14.00 - Taars/Ugilt IF, Taars Hallen, U6-U8
Lør. d 26. okt. 2024 - Løkken GVL Håndbold, Løkken Idrætscenter, U6-U8
Lør. d. 16. nov. 2024 - Tolstrup-Stenum IF, Stenumhallen, U6-U8
Lør. d. 7. dec. 2024 - Frederikshavn FI, Arena Nord, U6-U8
Forår
Lør. d. 18. / Søn. d. 19. jan. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 1. / Søn. d. 2. feb. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 22. / Søn. d. 23. feb. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 8. mar. 2025 - Tolstrup-Stenum IF, Stenumhallen, U6-U8
Lør. d. 22. / Søn. d. 23. mar. 2025 - Mangler værtsforening
Er der ønske til afholdelse af børnestævne andre datoer end der er angivet, er I meget velkomne til at kontakte kontoret og aftale nærmere.
2024
Efterår
Lør. d. 2. nov. 2024 - Vadum IF, Vadumhallen, U6-U8
Lør. d. 2. nov. 2024 kl. 9.30-13.30 - Nibe HK, Nibe Idræts- & KulturCenter, U6-U8
Lør. d. 9. nov. 2024, kl. 13.00-18.00 - Aabybro HK, DGI Huset Aabybro, U6-U8
Lør. d. 23. nov. 2024 - Farstrup BK, Farstruphallen, U6-U8
Lør. d. 7. dec. 2024, kl. 9.00-14.00 - Svenstrup/Godthåb IF, Svenstruphallen, U6-U8
Forår
Lør. d. 11. / Søn. d. 12. jan. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 25. / Søn. d. 26. jan. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 8. / Søn. d. 9. feb. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 8. mar. 2025 - Farstrup BK, Farstruphallen, U6-U8
Lør. d. 15. / Søn. d. 16. mar. 2025 - Mangler værtsforening
Er der ønske til afholdelse af børnestævne andre datoer end der er angivet, er I meget velkomne til at kontakte kontoret og aftale nærmere.
2024
Efterår
Lør. d. 5. / Søn. d. 6. okt. 2024 - Mangler værtsforening
Lør. d. 2. nov. 2024, kl. 9.00-14.30 - Thisted IK, Thyhallerne, U6-U8
Lør. d. 23. nov. 2024 - VIF Mors, Sydvestmors Kultur & Fritidscenter, U6-U8
Lør. d. 7. dec. 2024, kl. 10.00-13.00, Hurup HK, Huruphallerne, U6-U8
Forår
Lør. d. 11. jan. 2024 - IF Nordthy, Nordthyhallen, U6-U8
Lør. d. 25. jan. 2024 - Sjørring HK, Sjørring hallen, U6-U8
Lør. d. 22. / Søn. d. 23. feb. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 8. mar. 2024, kl. 9.00-14.30 - Thisted IK, Thyhallerne, U6-U8
Lør. d. 22. / Søn. d. 23. mar. 2025 - Mangler værtsforening
2024
Efterår
Lør. d. 5. okt. 2024, kl. 10:30-15:00 - Aars HK, Idrætscenter Østermarken, U6-U8
Lør. d. 26. okt. 2024 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne, U6-U8
Søn. d. 10. nov. 2024, kl. 10.00-14.00 - IK Frem Sønd.-Suld., Stensbohallen, U6-U8
Lør. d. 16. nov. 2024 - Løgstør HK, Lanternen, U6-U8
Lør. 23. nov. 2024 - Farstrup BK, Farstruphallen, U6-U8
Lør. d. 1. dec. 2024, kl. 10.00-14:00 - Mejlby/Haverslev KFUM, Haverslevhallen, U6-U8
Søn. d. 15. dec. 2024, kl. 9.30-14.00 - Støvring Håndbold, Støvring Hallen, U6-U8
Forår
Lør. d. 18. jan. 2025, kl. 10:30-15:00 - Aars HK, Idrætscenter Østermarken, U6-U8
Søn. d. 2. feb. 2025, kl. 10.00-14.00 - IK Frem Sønd.-Suld., Stensbohallen, U6-U8
Lør. 8. marts 2025 - Farstrup BK, Farstruphallen, U6-U8
Lør. d. 22. mar. 2025 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne, U6-U8
Lør. d. 8./2. mar. 2025 - Mangler værtsforening.
2024
Efterår
Lør. 16. nov. 2024 - Nr. Søby IF, Søby-Højslev Arena, U6-U8
Lør. 19. okt. 2024, kl. 9.00-15.00 - Skive iF, Kulturcenter Skive, U6-U8
Forår
Lør. 1. feb. 2025, kl. 9.00-15.00 - Skive iF, Kulturcenter Skive, U6-U8
Lør. d. 1. / Søn. d. 2. mar. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 15. / Søn. d. 16. mar. 2025 - Mangler værtsforening
Er der ønske til afholdelse af børnestævne andre datoer end der er angivet, er I meget velkomne til at kontakte kontoret og aftale nærmere.
2024
Efterår
Lør. d. 5. / Søn. d. 6. mar. 2024 - Mangler værtsforening
Søn. d. 6. okt. 2024 - SIF Assentoft, Assentofthallerne, U6-U8
Lør. d. 23. nov. 2024 - IF Alliancen, Munkholmhallen, U6-U8
Lør. d. 7. / Søn. d. 8. mar. 2024 - Mangler værtsforening
Forår
Lør. d. 25. jan. 2025 - Onsild IF, Onsildhallen, U6-U8
Lør. d. 22. feb. 2025 - IF Alliancen, Munkholmhallen, U6-U8
Lør. d. 8. / Søn. d. 9. mar. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 15. / Søn. d. 16. mar. 2025 - Mangler værtsforening
Er der ønske til afholdelse af børnestævne andre datoer end der er angivet, er I meget velkomne til at kontakte kontoret og aftale nærmere.
2024
Efterår
Lør. d. 26. okt. 2024, kl. 9.30-14.00 - Nørager Boldklub, Nørager Multihal, U6-U8
Lør. d. 2. nov. 2024 - Trustrup-Ålsrode IF, Toubrohallen, U6-U8
Lør. d. 9. nov. 2024 - IF Ådalen, Ådalshallen, U6-U8
Lør. d. 30. nov. 2024 - Kolind-Perstrup IF, Kolind + Sport og Kultur, U6-U8
Lør. d. 14. dec. 2024 - Nørre Djurs HK, Nørre Djurshallen, U6-U8
Forår
Lør. 11. / Søn. 12. jan. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 1. feb. 2025 - Trustrup-Ålsrode IF, Toubrohallen, U6-U8
Lør. d. 1. mar. 2025 - IF Ådalen, Ådalshallen, U6-U8
Lør. 22. / Søn. 23. jan. 2025 - Mangler værtsforening
Lør. d. 22. mar. 2025, kl. 10.00-14.00 - Hornslet IF, Hornslethallerne, U6-U8
Indslusningsstævner
Vær Med i Håndboldfesten hos DanskHåndbold Nord!
Det er med stor begejstring, at vi inviterer jer til vores festlige indslusningsstævner for U9 og U11 nybegynderhold! Det er her, det sjove og spændende håndboldeventyr begynder!
Dette er jeres chance for at møde ligesindede spillere og opleve den unikke glæde ved at spille håndbold i et støttende og inkluderende miljø. Vi har skræddersyet stævnerne med geografisk hensyn, så I kan deltage og nyde den spændende oplevelse tættere på jeres hjemby.
Deltagelse er naturligvis GRATIS !!!
Tilmelding:
Tilmeld jer nu ved at kontakte, Marc Sønderriis, på mail: mpe@danskhaandbold.dk
Datoer for U9 indslusningsstævner:
Efterår
Område 3: Lør. d. 16. nov. 2024 - Thisted IK, Thyhallerne
Område 4: Lør. d. 26. okt. 2024 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne
Forår
Område 4: Lør. d. 22. mar. 2025 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingridhallerne
Datoer for U11 indslusningsstævner:
Efterår
Område 3: Lør. d. 16. nov. 2024 - Thisted IK, Thyhallerne
Beach Handball
Beach Handball er et sjovt alternativ i sommermånederne, hvor der ikke bliver spillet så meget indendørs håndbold. Beach handball er håndboldens showroom. Spillet er for dig, der elsker at det spektakulære, legen med bold og sand mellem tæerne.
På hvert hold spiller tre markspillere og en målvogter. Kampen består af to halvlege på hver ti minutter, og for at vinde kampen skal man vinde to halvlege eller, hvis begge hold vinder en halvleg, vinde "solo-mod-målvogter"-runden. En kamp vindes derfor 2-0 eller 2-1.
Lokale stævner 200 kr. pr. hold for sæsonen.
Tilmeldingen lukker torsdag ugen inden stævnet - Hvilket vil sige 10 dage inden et lørdags stævne og 11 dage inden et søndags stævne.
Håndboldkaravane
Håndboldkaravanen er DanskHåndbolds rullende PR- og inspirationsenhed.
I samspil med den lokale klub kommer Håndboldkaravanen ud til den lokale folkeskole og præsenterer håndboldspillet, lege og aktiviteter for børn i alderen 7-12 år. På Håndboldkaravanen kan børnene prøve kræfter med præcisionskast på lærred med Niklas Landin eller Sandra Toft, skyde på fartmåler, gennemføre motorikbane, trylle med bolden og selvfølgelig skal der også spilles håndbold.
Skal I have besøg af Håndboldkaravanen? - kontakt jeres lokale foreningskonsulent her:
Håndboldkaravaneførere
Har du lyst til at skabe bevægelse og glæde gennem håndbolden for 0-4. klasses elever rundt omkring på skoler i regionen? Så er det NU, du har muligheden!
DanskHåndbold Nord søger karavaneførere/undervisere i perioden fra uge 35 til og med uge 37 (i hverdagene). Med mulighed for at fortsætte frem til uge 40.
Vi søger en profil, som gerne vil vise børn, hvad håndbold er og kan. Du skal synes, at det er sjovt at lege med en håndbold, og du vil gerne være med til at skabe gode oplevelser for børn.
Din baggrund og alder er underordnet. Bare du har lysten til at udbrede håndbolden til skolebørnene.
Du skal kunne:
- Lide at stå foran en stor flok børn og voksne
- Organisere og igangsætte håndboldrelevante aktiviteter
- Være smilende og glad for håndbold og få folk til at føle sig godt tilpas.
- Fremvise et gyldigt kørekort
- Have adgang til egen bil
Du får hjælp af én af vores konsulenter til selve planlægningen af dagene og aktiviteterne. Bare du har lysten, evnerne og overblikket.
Hvis ovenstående lyder spændende og som noget, du godt kunne se dig selv i, så send gerne en ansøgning til foreningskonsulent Henrik Elkjær på hek@danskhaandbold.dk og fortæl lidt om dig selv.
Læs mere om Håndboldkaravanen her
Du aflønnes for jobbet, og der er mulighed for at få andre undervisningsopgaver efterfølgende, hvis du er interesseret i dette. Arbejdstiden ligger cirka mellem 8-14 i hverdagene alt efter aftalen med den enkelt skole.
Ansøgningsfrist er den 27. juni 2024.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Henrik Elkjær på 4242 4423 eller hek@danskhaandbold.dk.
Vi glæder os til at høre fra dig
Jobopslag - Håndboldkaravanefører
Håndboldens Dag
Håndboldens Dag giver jeres forening mulighed for at vise alle jeres gode håndboldaktiviteter frem til alle i byen.
Læs mere om Håndboldens Dag 365
Regionens regler
Download: DanskHåndbold Nords love
Talenttræning
Der inviteres løbende til regional træning og nationale samlinger. Se mere information samt datoer for træningerne her.
Kommende samlinger Drenge Nord efterår:
23. september 2024 - Aalestrup Idrætscenter (Årgang 2008 og 2009)
29. oktober 2024 - Idrætscenter Østermarken (Årgang 2008 og 2009)
2. december 2024 - Aalestrup Idrætscenter (Årgang 2008 og 2009)
Kommende samlinger Drenge Nord forår:
Nord-Nord
24. januar 2025 - Dronninglund Hallerne (Årgang 2009 og 2010)
24. februar 2025 - Aalestrup Idrætscenter (Årgang 2008 og 2009)
24. marts 2025 - Tornhøjhallen (Årgang 2008 og 2010)
21. maj 2025 - Flauenskjoldhallen (Årgang 2009 og 2010)
Nord-Syd
8. januar 2025 - KCL Skive (Årgang 2009 og 2010)
24. februar 2025 - Aalestrup Idrætscenter (Årgang 2008 og 2009)
26. marts 2025 - KCL Skive (Årgang 2008 og 2010)
21. maj 2025 - KCL Skive (Årgang 2009 og 2010)
Kommende samlinger Piger Nord:
Nord-Nord
16. september 2024 - Tornhøjhallen (Årgang 2008 og 2009)
23. oktober 2024 - Flauenskjoldhallen (Årgang 2008 og 2009)
6. december 20024 - Dronninglund Hallerne (Årgang 2008 og 2009)
15. januar 2025 - Flauenskjoldhallen (Årgang 2009 og 2010)
17. februar 2025 - Gistruphallen (Årgang 2008 og 2009)
2. april 2025 - Flauenskjoldhallen (Årgang 2008 og 2010)
19. maj 2025 - Vestbjerghallen (Årgang 2009 og 2010)
Nord-Syd
23. september 2024 - BIOCIRC Arena, Viborg (Årgang 2008 og 2009)
30. oktober 2024 - BIOCIRC Arena, Viborg (Årgang 2008 og 2009)
27. november 20024 - BIOCIRC Arena, Viborg (Årgang 2008 og 2009)
20. januar 2025 - BIOCIRC Arena, Viborg(Årgang 2009 og 2010)
26. februar 2025 - BIOCIRC Arena, Viborg(Årgang 2008 og 2009)
2. april 2025 - BIOCIRC Arena, Viborg(Årgang 2008 og 2010)
21. maj 2025 - KCL Skive (Årgang 2009 og 2010)
Talenttrænere
Talentansvarlige
Martin Holmgaard
Søren Baadsgaard
Talenttræner
Jesper Korsgaard
Malthe Carstensen
Rasmus Herbst Andersen
Morten Wessel
Nicolai Mikkelsen
Målvogtertræner
Nicolas Birke Nielsen
Talentansvarlige
Peter Jagd
Søren Nørgaard
Talenttrænere
Lennart Skovgaard
Stine Fonseca
Kenneth Hedegaard
Søren Mortensen
Målvogtertræner
Anders Grøn
Invitationskriterier
Som led i målet om at dyrke forskelligheden og holde tragten så bred som muligt forsøger vi os med såkaldte invitationskriterier ift. de regionale træninger.
Et åbent kriterie, som defineres af de talentansvarlige i den givne region, men her ønsker vi som udgangspunkt at give så mange forskellige spillere inspiration til deres træning hjemme i klubben. Disse er ofte placeret i enten starten eller slutningen af en sæson.
Her vil vi prioritere at invitere spillere på en given position i kombinationen bagspiller/streg/målvogter og bagspiller/fløj/målvogter
Som overskriften indikerer, vil vi prioritere at invitere spillere, som er født sent på året eller der ikke har spillet håndbold i lang tid. Derudover vil vi prioritere spillere hvor den fysiske ramme (fx højde eller generel størrelse) ikke er helt udviklet endnu.
Dette kriterie er kun aktuelt for U17. Tre gange på en sæson indkaldes der spillere til nationale samlinger og her vil der typisk blive indkaldt ca. 50-55 spillere. Spillere der ikke bliver indkaldt til den nationale samling, vil blive prioriteret til den regionale træning der er placeret omkring de nationale samlinger.
Genvejen til vigtige formularer i DanskHåndbold Nord
Bestilling af dommere til alle kampe i DanskHåndbold Nord skal ske via formularen på regionens hjemmeside - se nedenfor. Det gælder træningskampe, stævner og lignende.
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er regionen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Foreningerne har dog ret til at bruge egne dommere (gebyrfrit) i forbindelse med afviklingen af træningskampe. Det gælder også i 2-dommerkampe. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening.
Dommerne må i træningskampe mm. dømme en række højere, end de normalt gør i turneringen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Bestillingen 1-9 træningskampe skal ske mindst 5 hverdage før (det betyder i praksis, at man mandag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til træningskampe til lørdag/søndag, og at man onsdag inden kl. 12:00 kan bestille dommere til kommende tirsdag aften).
Bestilling af 10-25 træningskampe (Små til mellemstore stævner) skal være kontoret i hænde senest 14 dage (10 hverdage) inden kamp afvikling.
Bestilling af 26 træningskampe & opefter (store stævner) skal være kontoret i hænde 3 uger (15 hverdage) inden stævnestart.
Såfremt bestillingen ikke er kredsen i hænde i tide, kan man ikke forvente at få dommere til kampen.
Afregning
Dommerafregningen foregår via kontoret på samme måde som turneringskampe.
Har I behov for at sende afbud til en kamp, så kontakt kontoret. Gerne så tidlig som muligt og meget gerne inden kl. 14.00 på hverdage samt fredag og inden kl. 12.00 for kampe i weekenden, så vi ikke har dommere og hold til at stå ude ved kampe, der ikke bliver spillet.
Såfremt afbuddet kommer inden for kontorets åbningstid, så sørger vi efterfølgende for at give modstanderne og dommerne besked om, at kampen er aflyst. Hvis afbuddet kommer så sent, at vi ikke har mulighed for at få dommerne taget af, så kan der efterfølgende opkræves dommerhonorarer samt kørsel til dommerne ud over afbudsgebyret.
I forhold til pludselig opståede afbud til lørdag og søndag uden for kontorets åbningstid, bedes formular udfyldt senest kl. 08:30 om morgenen. I bedes desuden orientere modstanderholdet om, at I ikke møder op, så de ikke står og venter ude i hallen. Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Et hold kan melde afbud til kamp op til 2 gange i en turneringsrunde. Ved flere afbud i samme turneringsrunde kan turneringsledelsen udelukke holdet af turneringen.
Afbud til kampe udenfor DanskHåndbold Nord bedes sendt til den region, hvor kampen skal spilles, og skal derfor ikke laves på nedenstående blanket.
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Her kan du som instruktør søge om honorar og godtgørelse til transport.
Forlæng håndboldsæsonen med den mest underholdende sommeraktivitet i sandet. Beach Handball er en sjov, kreativ og taktisk sport, hvor du kan kaste dig ud i sandet efter bolden og udforske forskellige teknikker og tricks under den varme sol.
Nedenfor kan du finde en liste over lokale Beach Handball-stævner, der finder sted i løbet af 2024. Listen bliver løbende opdateret i takt med, at foreningerne melder deres stævner ind.
Besøg tilmeldingssiden nedenfor for at finde de stævner, der passer til dit hold – der er noget for alle, uanset størrelse og niveau 😊
Hvis Beach Handball ikke er tilgængeligt i din forening lige nu, så er vi mere end villige til at give råd og vejledning, så din klub kan komme i gang. Kontakt en af vores regionale foreningskonsulenter på mail eller telefon.
God fornøjelse i sandet denne sommer 😊