DanskHåndbold Syd
Mail: Danskhaandboldsyd@danskhaandbold.dk
Telefon: 70 27 47 47
CVR nummer: 43855204
Kontor - Odense
Stadionvej 50 C
5200 Odense V
Telefoniske åbningstider:
Mandag: Kl. 10.00 - 15.30
Tirsdag: Kl. 09.00 - 15.30
Onsdag: Kl. 09.00 - 15.30
Torsdag: Kl. 09.00 - 15.30
Fredag: Kl. 09.00 - 13.00
Lørdag: Lukket
Søndag: Lukket
Vagttelefon:
Tlf.: 70 27 47 47
Dommervagt: Lørdag og søndag kl. 09.00 - 11.00
- Hvis en dommer skal melde afbud / besked om aflyste kampe, manglende dommere el. lign.)
Medarbejdere
Foreningskonsulenter
Se hvilken foreningskonsulent der er tilknyttet dit område
Vores foreningskonsulenter i DanskHåndbold Syd, har alle en primær opgave med at sikre support, støtte og hjælp til vores foreninger, og arbejder alle med opgaver og projekter der relatere mod jeres drift.
Foreningskonsulenterne har nogle kommuner, hvor de vil være den primære konsulent I har kontakten til, og som vil komme på besøg hos jer.
Der er specifikke områder, hvor vi har valgt at udnytte de tre foreningskonsulenters spidskompetencer, så på flere områder vil en af konsulenterne varetage hele regionen, så I vil også kunne få besøg af en af de konsulenter, som ikke er jeres primære konsulent.
Vi håber, at I vil tage godt imod foreningskonsulenterne, og tøv endelig ikke med at kontakte konsulenten i jeres område, hvis driften driller eller I har brug for råd, vejledning eller hjælp med en specifik opgave hos jer.
Kontakt endelig jeres foreningskonsulent, hvis I har brug for råd, vejledning eller hjælp - ellers vil foreningskonsulenten formodentlig også finde vejen til jer, for at høre hvordan det går hos jer.
Oversigt over foreningskonsulent pr. kommune i DanskHåndbold Syd
Bestyrelse
Turneringsudvalg
Børneudvalg
Medlem
Thomas Brandt Nyegaard
Ungeudvalg
Medlem
Mette Sjøberg
Dommerudvalg
Uddannelsesudvalg
Medlem
Chris Yamato Sawaguchi
Medlem
Lars Lynge Larsen
Talentudvalg
Turneringer
Her finder du alle regionens turneringer. Du kan også bruge søgefunktionen på forsiden, til at finde specifikke rækker i en turnering.
Turnering 2024-25
Fra tre til to turneringstilbud.
I DanskHåndbold Syd tilbyder vi til den kommende sæson (2024/2025)
”Dobbelt-kamps-turnering” for U9 og U11.
Baggrunden for indførsel af Dobbelt-kamps-turnering
I sæson 23/24 havde vi i DanskHåndbold Syd tre former for turneringstilbud til
U9- og U11-årgangen. Det var:
- Enkelt-kamps-turnering
- Stævneturnering
- Børnestævner
At ”sprede” alle U9- og U11-hold ud over de tre turneringsformer har været med til at udtynde puljerne, hvorfor der automatisk vil være længere til modstanderne, end hvis holdene var samlet færre steder.
Derfor er der truffet den beslutning, at vi sammenkobler ”Stævneturnering” og ”børnestævner” i ét turneringsprodukt, som kaldes for Dobbelt-kamps-turnering.
Det betyder, at vi for U9 og U11 i den kommende sæson 24/25 tilbyder:
- Enkelt-kamps-turnering.
- Dobbelt-kamps-turnering.
Forklaring af Enkelt-kamps-turnering og Dobbelt-kamps-turnering:
Enkelt-kamps-turneringen:
- Er uændret ift. forrige sæson, hvor der er fri tilmelding i de enkelte rækker.
- De tilmeldte hold samles som udgangspunkt i 6 holds puljer, hvor hvert hold spiller mod alle modstanderne i puljen to gange på en halvsæson, og får derfor 5 hjemmebanekampe og 5 udebanekampe.
- Kampredigeringsperioden laves i samme periode, hvor foreningens andre holds kampe også tidsplaceres.
- For U9-rækkerne vil der ikke være en slutstilling og ej heller mulighed for at se målscoren i de spillede kampe. For U11-rækkerne vil der være en slutstilling, men der er heller ikke hér mulighed for at se målscoren i de spillede kampe.
Dobbelt-kamps-turneringen:
- Struktureres efter samme grundprincip som både Stævneturneringen og Børnestævnerne, hvor holdene spiller to kampe på samme weekenddag.
- De tilmeldte hold spiller kampe med et fast interval på hver anden weekend, hvor kampene som udgangspunkt spilles om lørdagen.
- Drengene og pigerne kommer til at spille skiftevis af hinanden, hvilket betyder, at drengene spiller den første weekend og pigerne i weekenden efter. Drenge starter i uge 39, og pigerne starter i uge 40.
- I Dobbelt-kamps-turneringen anvendes der ikke låste puljer, hvilket var tilfældet i Stævneturneringen. Det betyder, at der for U11-årgangen ikke er nogen slutstilling. Til gengæld giver de åbne puljer en stor fleksibilitet ifm. turneringsplanlægningen, hvor trækninger eller eftertilmeldinger af hold ikke får nogen indflydelse på de andre holds mulighed for at spille to kampe per dag.
Skulle der f.eks. være et hold, som må melde et afbud til en stævnedag, så er det nemt og hurtigt for administrationen at lave en justering i kampprogrammet, uden det får synderlig stor indflydelse på de andre hold i puljen. Dette scenarie gør sig også gældende, hvis der kommer en eftertilmelding af et nyt hold.
- De fleksible puljer skaber også mulighed for, at - hvis et hold er fejltilmeldt i en række med enten det er for højt eller for lavt niveau - så kan dette hold uden problemer placeres i en passende række, uden det får indflydelse på de andre hold i rækken.
- Ved turneringsplanlægningen anvendes samme metode som ved Stævneturneringen, hvor alle foreninger bedes udfylde en formular, så vi i administrationen kan se, hvornår I har ledig haltid, så vi herefter kan placere hjemmebanekampe hos jer. Denne formular er klar til udfyldelse i starten af september måned.
Når man tilmelder et hold i Dobbelt-kamps-turneringen via Håndoffice, kan det gøres på en af følgende to måder:
1. Man tilmelder sig én gang i en såkaldt tilmeldingsrække, hvilket betyder, at holdet automatisk er tilmeldt til at skulle spille samtlige stævner.
2. Alternativt tilmelder man holdet direkte ind i de rækker, der navngives med en specifik dato, hvor man gerne vil have at holdet skal spille. En mere uddybende beskrivelse af tilmeldingsproceduren udsendes til alle foreninger, senere på året – dog i god tid inden tilmeldingsperioden starter.
Slutteligt skal man være opmærksom på, at man som udgangspunkt i Dobbelt-kamps-turneringen hele tiden ”kun” kender kampprogrammet én måned frem i tiden. Det vil sige, at når et hold har spillet, så kender de i forvejen kampprogrammet til næste gang (2 uger senere), mens planlægningen af det efterfølgende kampprogram starter om mandagen og offentliggøres senest om onsdagen, så man herfra igen kender kampprogrammet til den efterfølgende gang (3,5 uge senere).
Igen i år udbyder DanskHåndbold Syd en turnering for ”4+1”, U13 C og U9 Mix, hvor holdene spiller 2 kampe pr. stævnedag i gennemsnit hver 2. weekend.
”4+1” bliver tilbudt som én række for U13 og U15. Spillet foregår på fuldbane og efter standard håndboldregler. Dog er der kun 4 markspillere på banen af ganen, samt en målmand.
Turneringen er målrettet de klubber, hvor der er nye spillere, der skal i gang med at spille kamp for første gang, og som derfor får god plads på banen til at udfolde sig. Turneringen er også for de klubber, der ikke har nok spillere til at have et helt hold til den ordinære turnering, og som fortsat ønsker at kunne tilbyde de få spillere et kamptilbud.
U13 C rækken skal ses som en ”indslusningsturnering”, hvor begynderhold får en god oplevelse med at spille håndboldkampe, uden at de skal spille hver weekend hen over en halvsæson.
U9 Mix er for hold, der er en sammensætning af både pige- og drengepillere.
Turneringsstruktur og tilmeldingsprocedure:
4+1, U13 C og U9 Mix planlægges og arrangeres efter samme præmisser, som står beskrevet under ”Dobbelt-kamps-turneringen” for U9 og U11.
Nærmere information om dette format kan ses på vores hjemmeside, hvor detaljerne er uddybet.
Kontakt:
- ptm@danskhaandbold.dk
- 70274747
I dette skema noteres hvilke tidsrum jeres hal er ledig til afholdelse af kampe til Dobbelt-kamps-turnering for U9 og U11, samt 4+1, U13 og U9 Mix.
Hermed fremsendes indbydelse til Ungdomsdivisions Cup Vest. Alle hold der i turneringen har Liga, 1. og 2. Division i U-19 & U-17, kan tilmelde sig Ungdomsdivisions Cup Vest.
I kan tilmelde alle hold I har i hver aldersgruppe
Sidste frist for rettidig tilmelding er søndag den 6. oktober 2024.
Tilmelding: Tilmelding til Ungdomsdivisions Cup Vest foregår via HåndOffice. Når I søger efter rækkerne, skal I vælge ”DanskHåndbold Midt”.
Datoer: Datoerne for de enkelte runder vil fremgå af hjemmesiden i forbindelse med lodtrækning til 1. runde.
Lodtrækning: Der foretages lodtrækning til 1. runde i uge 41.
Informationer: Alle informationer vedrørende Ungdomsdivisions Cup Vest vil løbende blive opdateret på hjemmesiden under hver region. Her vil I også kunne se ændringer i propositionerne for Ungdomsdivisions Cup Vest.
Husk: Førstehold fra den løbende turnering skal være hold 1 i Ungdomsdivisions Cup Vest.
Kontakt pers: U17 piger (Jens Henriksen) U17 drenge (Peter-Tommas Theilmann Møss) U19 piger (Lisbeth W. Sadolin) U19 drenge (Edvard M. Buus)
Pris: 400 kr., pr deltagende hold.
Hermed indbyder DanskHåndbold Syd alle dens U13- og U-15 hold til at deltage i Pokalturneringen for Ungdom:
Rækketype:
”Ungdomspokalturnering”:
Primært forbeholdt højtrangeret hold, der er tilmeldt i følgende rækker fra den ordinære turnering:
- U15: 1. og 2. division.
- U13: A-rækken.
- Alle andre underliggende hold må dog gerne tilmelde sig heri.
”Ungdoms Cup”:
Kun hold(!), som er tilmeldt i følgende rækker fra den ordinære turnering, kan tilmeldes heri:
- U15: A, B og C-rækken.
- U13: B og C-rækken.
Lodtrækning:
I de første runder bliver alle hold grupperet efter geografi, der er defineret af administrationen, så de får relativt kort kørselsafstand til mulige modstandere. Ved senere runder tages der mindre og mindre forbehold for geografi, så alle tilbageværende hold indgår i samme lodtrækning.Medlem af DanskHaandbold og Danmarks Idrætsforbund
Finale:
Ungdomspokalturneringen afsluttes med et Final4-stævne for alle rækker, hvor der både spilles semifinalekampe samt bronze-, og finalekampe lørdag d. 8. marts 2025.
- Informationer om finalestævnet kommer på et senere tidspunkt.
Reglement:
• Der kan tilmeldes flere hold i samme række.
• Spillere må kun anvendes på ét hold i en årgang og er ”låst” på dette hold.
• Almindelig spiludvikling i ældre årgang må anvendes.
• Hold med dispensation i den ordinær turnering kan frit deltage i både Ungdomspokalturneringen og Ungdoms Cup.
• En række aflyses, hvis der er mindre end 6 hold tilmeldt samlet for hele regionen.
• Der henvises og spilles efter propositionerne for Pokalturnering for ungdom 24/25
Spilletider:
- 2 x 20 minutter for alle U13 rækker.
- 2 x 25 minutter for alle U15 rækker.
Der påsættes 1 dommer på alle kampe - på nær finalekampene, hvor der som udgangspunkt påsættes 2 dommere.
- Dog påsættes der 2 dommere på alle kampe for U-15 i Ungdomspokalturneringen.
Tilmelding:
Tilmelding foregår kun via HåndOffice.
– Tilmeldingsfrist: d. 6. oktober 2024.
Tilmeldingsgebyr:
Det koster kr. 400,
- at tilmelde sig DanskHåndbold Syd’ Ungdomspokalturnering.
Hjemmeholdet afholder dommerudgifter for den enkelte kamp.
Eventuelle spørgsmål rettes til Peter-Tommas fra administrationen i DanskHåndbold Syd.
I dette dokument findes relevante datoer for turneringen 2024-25. Dokumentet opdateres løbende.
DanskHåndbold Syds Propositioner for sæson 2024/2025 kan læses her
Proportioner for U-15 1. div. for piger og drenge 2024-2025
Der er fri tilmelding til U-15 1. div. før ombrydningen.
Tilmeldingsfristen koordineres på tværs af regionerne.
Før ombrydning:
U-15 1. div. spilles som udgangspunkt med hold fra egen region. Dog kan der udveksles hold på tværs af regionerne, hvis det giver mening set i forhold til antal tilmeldte hold, geografi mv. i rækken.
Efter ombrydning:
De hold, der har deltaget i U-15 1. div. før ombrydningen, kan inden d. 1. december angive, om de ønsker at spille i U-15 1. div. A efter ombrydningen. Der laves et passende antal puljer i U-15 1. div. A på tværs af regionerne efter ombrydningen. Dog skeles der både til geografien samt holdenes niveau ved puljedannelsen.
De øvrige hold i U-15 1. div. går over i U-15 1. div. B efter ombrydningen sammen med vinderne fra U-15 2. div. i regionerne.
U-15 1. div. B laves som udgangspunkt i egen region. Dog kan der udveksles hold på tværs af regionerne, hvis det giver mening set i forhold til antal tilmeldte hold, geografi mv. i rækken.
Der spilles ikke frem til en samlet vinder med puljevinderne efter ombrydningen i U-15 1. div. A, da formålet med rækken er, at holdene får nye udfordringer mod ligesindede hold i turneringen.
Afgørelse af pokalkampe og forlænget spilletid / straffekastskonkurrence læs her
Stævner
Her finder du alle DanskHåndbold Syds stævner.
Du kan også bruge søgefunktionen på forsiden, til at finde specifikke rækker.
Børnestævner i DanskHåndbold Syd
DanskHåndbold Syd tilbyder stævner for børnehåndboldhold fra U5 - U8. U9 og U13 C tilbydes i den kommende sæson 24/25 Enkelt-kamps-turnering og Dobbelt-kamps-turnering.
Hallerne til børnestævner 2024/2025 er på plads og der er åbnet op for tilmelding.
Det er muligt at tilmelde sig via Håndoffice (Link til guide her) og via vores formular
Prisen til et børnestævne er i sæson 2024/2025 200 kr.
Beløbet er inkl. udgifter til stævnearrangører, erindringsgave til jul og medaljer ved sæsonens sidste stævne.
Se oversigt over stævnedatoer, tilmeldingsfrister og haller her
Oversigten er sidst opdateret d. 30. september 2024
Arrangørforpligtelser
Hvis I ønsker at være arrangør for et af stævnerne, er det følgende opgaver I skal varetage:
- Sørge for at hal og baner er klar
- Bolde til at spille med
- Adgang til måltavle til at styre tid
- En stævneansvarlig fra foreningen
- Den stævneansvarlige skal være klar til at hjælpe med ændringer i programmet, hvis et hold melder afbud efter kontorets lukketid fredag, eller et hold udebliver
- styre haluret
Five-a-side stævner
Datoer for 2024/25
4. Oktober Taulov-Skærbæk
1. November Ribe HK
29. November Taulov-Skærbæk
11.-12. Januar* (Comeback Cup bliver afholdt i Vejen)
24. Januar Broagerlands U & IF
21. Februar Lægum IF
21. Marts Broagerlands U & IF
11. April Vejen HK
*Varetages ikke af DanskHåndbold Syd, men af DanskHåndbold.
Forpligtelser for arrangøren
Kortbane klar til start
Bolde og overtræksveste
Tidtager
Ved afbud eller ændringer af anden art, at være kontakt for de deltagende hold
Stå for al praktisk i forbindelse med 3. halvleg - Skal holdes på en pris a’ kr. 75,- pr. person
I forbindelse med tildeling af et hjemmestævne har I sagt ja til;
Forestår I selv betaling af evt. halleje
Påtager I jer forpligtelsen til at være stævneansvarlig. Se ovenfor.
Hallen bookes fra kl. 18 til 21
Cafeteria / Klublokale til 3. havleg fra ca. kl. 21
Håndboldkaravanen
Vi har et fornyet karavanekoncept til foreningerne i DanskHåndbold Syd. Konceptet er målrettet børn i 0. - 3. klasse. I år vil vi sammen have et øget fokus på rekruttering af medlemmer og hvordan vi fastholder nye medlemmer. Karavanen er et endagsevent, hvor skolerne kommer på besøg i hallen og eleverne får en god oplevelse med håndbolden. Der er gode muligheder for at rekruttere nye spillere til din forening.
Din forening kan nu blive en del af et godt koncept, som giver gode oplevelser til både børn, skole og forening i dit nærområde.
Pris for første besøg er 0 kr - herefter 1000 kr pr. besøg.
Sidste dag for ansøgning til Håndboldkaravanen er d. 5. maj
Håndbold i skolen
Håndbold i skolen er et nyt koncept, hvor DanskHåndbold Syd sørger for idrætsundervisningen i 4 uger, for 4.,5., eller 6. klasse på jeres lokale skole. DanskHåndbold Syd sørger for en instruktør til alle 4 uger, enten 3 gange af 2 timer eller 4 gange af 1½ time med håndbold i idrætsundervisningen. Foreningen får desuden en stor synlighed på skolen, et øget rekrutteringsgrundlag og et samarbejde med skolen og DanskHåndbold Syd. Prisen for forløbet er 5500 kr. Skolen får desuden også et start-kit til håndbold undervisning, bestående af bolde, kegler og overtrækstrøjer
Her finder I yderligere, vigtig, information og ansøgningsformular
Håndboldens Dag 365
Håndboldens Dag giver jeres forening mulighed for at vise alle jeres gode håndboldaktiviteter frem til alle i byen.
Læs mere om Håndboldens Dag 365
Har din forening en Uddannelsesambassadør?
Klik her og læs mere om uddannelsesambassadør
Træneruddannelser
DanskHåndbold tilbyder en lang række træneruddannelser:
Vi har også samlet alle uddannelses- og kursustilbud i en samlet kursuskalender.
Turneringstilmelding- og deltagelse i 2. halvsæson 24/25.
Læs mere her.
Turneringstilmelding
For information om tilmelding, priser og andre gebyrer til turnering kontakt kontoret.
Årgangsinformation
Dette er gældende for sæson 2024-25
Spilletid og dommerbemanding
Kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
1. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommere: 2
2. division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
3. Division kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommere: 2
Serie Region + 1 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
Serie 2 kvinder
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 1
Serie 3 + 4 kvinder
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-19 kvinde Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-19 kvinde A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-17 Pige Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommere: 2
U-17 Pige A og B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-15 Pige 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-15 Pige A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 1
U-15 Pige C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-13 Pige AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommere: 2
U-13 Pige A, B + C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-11 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Pige A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommere: 1
U-9 Piger (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommere: 1
Herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
1. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer: 2
2. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 80 minutter
- Dommer: 2
3. division herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 90 minutter
- Dommer:
Serie Region + 1 + 2 herrer
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
Serie 3 + 4 herrer
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-19 herre Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-19 herre A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge Liga
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 75 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X30 min.
- Tid i alt: 70 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-17 Drenge B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-15 Drenge 1. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division A
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 1. Division B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge 2. Division
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-15 Drenge A + B
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 1
U-15 Drenge C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-13 Drenge AA
- Spilletid: 2X25 min.
- Tid i alt: 60 minutter
- Dommer: 2
U-13 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge AA
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-11 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge A, B og C
- Spilletid: 2X20 min.
- Tid i alt: 45 minutter
- Dommer: 1
U-9 Drenge (flere kampe samme dag)
- Spilletid: 2X13 min.
- Tid i alt: 30 minutter
- Dommer: 1
Flytning af kamp eller afbud
Flytning af kampe på en forenings begæring kan finde sted såfremt, der i enighed med modstanderforeningen foreligger en udfyldt flytteanmodning hos den administrative turneringsledelse senest kl. 12.00 sidste hverdag før kampdato.
Ingen kamp kan flyttes til et senere tidspunkt end otte dage før sidste spillerunde. En flyttet kamp kan tidligst afvikles 72 timer efter anmodning om flytning.
Gebyr for flytning iht. gebyrlisten opkræves efterfølgende foreningen, der har begæret flytningen.
Link: Vejledning om kampflytning (se under HåndOffice for foreninger)
Ved afbud til kamp er det altid foreningens ansvar at give besked til modstander og udfylde afbudsblanketen nedenfor.
Der opkræves et gebyr for afbud.
Obs! Ved afbud til dobbelt-kamps-turnering skal der altid meldes afbud til Peter-Tommas på ptm@danskhaandbold.dk, så kampprogrammet for resterende hold kan tilpasses.
Tidtager og sekretær ved dommerbord
Dispensation
Alle dispensationer søges igennem HåndOffice.
Link: Find vejledning om dispensationer (se under HåndOffice for foreninger)
Læs mere om dispensationer i Turneringsreglementet §3.4.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Protest
Der er ofte spørgsmål til hvorledes man protesterer over hændelser i en kamp.
Kort kan det siges, at en protest skal nedlægges umiddelbart i forbindelse med hændelsen.
Protester over brug af ulovlig spillere kan dog ske indtil 10 dage efter kampen, dog senest 3 dage efter sidste spillerunde.
Såfremt foreningen ikke får medhold i protesten, vil der blive opkrævet et protestgebyr for behandlingen.
Læs mere op protester i Turneringsreglementer for øvrige rækker §8.16.
Link: Turneringsreglement for øvrige rækker (se under Reglementer)
Takster og gebyrer
Nedenfor finder I oversigt over holdgebyr og dommerudgifter for den kommende sæson.
Turneringsudgifter sæson 2024/2025
- opdateret 5/8 vedr. takster for divisionshold
Gebyrliste
Vi følger i DanskHåndbold Syd den generelle gebyrliste for øvrige rækker, men der er nogle få gebyrer hvor vi afviger fra den samlede liste, disse finder I her i dokumentet.
Børnestævner
U-5, U-6 U-7 og U-8
Prisen til et børnestævne er i sæson 2024/2025 200 kr.
- Beløbet er inkl. udgifter til stævnearrangører, erindringsgave til jul og medaljer ved sæsonens sidste stævne.
Der laves i denne sæson en beregning af dommerudgifterne på baggrund af et estimat.
Afregning af dommere til:
Takster fra sæson 2024/2025, nye takster opdateres primo juni måned
Turneringskampe:
- se oversigt
Private stævner:
- 6,00 kr. pr. minut pr. dommer
Trænings- og pokalkampe:
- 6,75 kr. pr. minut pr. dommer
Trænings- og pokalkampe:
- 7,75 kr. pr. minut (senior 2. div. og U-19 DL) pr. dommer
Pokalkampe i slutrunder med hold fra liga og 1. div.:
- Afregnes faktisk udgift.
Påsætningsgebyrer
Gældende fra 21/5
Påsætning af stævner og kampe for medlemsforeninger i DanskHåndbold Syd:
- 30 kr.
Påsætningsgebyrer for ikke medlemsforeninger
- Kampe: 50 kr. pr. kamp
- Stævner: 35 kr. pr. kamp
Kampe i DGI regi, afregnes efter gældende aftale.
Dommerbestilling
Vi hjælper gerne med dommere til jeres træningskampe og har I et stævne, så er vi også her behjælpelige med dommere. Ved bestilling af dommere til stævner, vil vi gerne have jeres bestilling ca. 14 dage før stævnet, så dommerne kan få besked i god tid. I må også gerne "varsko" os med jeres stævne tidligre, så vi kan tage højde for det i de øvrige påsætninger vi har i den givne periode Har I dommere i jeres egen forening, kan I selvfølgelig benytte dem til jeres kampe, og her behøver I ikke bestille via. DanskHåndbold Syd, det kan I aftale internt i foreningen. Det skal præciseres, at foreningerne kun må kontakte og bruge dommere, som har klubtilhørsforhold til den pågældende forening. Afregning Dommerne modtaget afregning for kampe / stævner fra DanskHåndbold Syd - og I vil modtage en faktura på dommerudgifter efter kampen / stævnet.
Du kan bestille dommere til jeres træningskampe ved at udfylde vedhæftede formular.
Har I mere end to sammenhængende kampe, skal dommerne bestilles under fanen "stævner"
Har I stævne i jeres forening, så kan I bestille dommere ved at udfylde vedhæftede fil. Filen indlæses i vores systemer, så det er derfor vigtigt at felterne er udfyldt jf. vejledningen nedenfor.
Filen skal være os i hænde 14 dage før stævnet - giver det udfordringer, så kontakt kontoret.
Hent filen her: Dommerbestilling stævner
Vejledning i forhold til udfyldelse af skema
- Udfyld et ark pr. række i afvikler
- Her finder du ark til at taste kampe i
- Eksempel på udfyldt ark
- Følgende felter skal udfyldes (markeret med grøn i arket)
- Spilledato
- Skal skrives på følgende måde: 01-01-2024
- Spilletid
- Skal skrives på følgende måde: 12:00:00
- Hjemmehold
- Her skal navn blot tastes
- Udehold
- Her skal navn blot tastes
- Spillested
- Har skriver I halnavn
- Bane
- Her skriver I om kampen spilles i hal 1, hal 2 ect.
- Spilletid inkl. pause
- Her noterer I spilletid + 5 min pause (f.eks. kamp på 2x20 = 45 min)
- Køn
- Noteres Mand / Kvinde
- Årgang
- Her noteres hvilken årgang der er tale om
- Antal dommere
- Vi har brug at vide, om I ønsker en eller to dommere til jeres kampe - skriv det gerne i mailen når I bestiller.
- Spilledato
- Følgende felter skal ikke udfyldes (markeret med rødt)
- Kampnummer
- Runde
- D1, D2, ED
Filerne skal sendes til os på dommersyd@danskhaandbold.dk
Dommerne modtager deres afregning for kampe og stævner fra DanskHåndbold Syd.
I vil modtage en faktura fra DanskHåndbold syd på dommerudgift for jeres kamp / stævne.
Se hvad prisen for dommere til stævner og træningskampe er her: Dommerudgifter 2024/2025
Spiludviklingsreglerne
Spiludviklingsreglerne er af stor betydning for jer ude i foreningerne, og vi har derfor samlet det hele på siden herunder, som forhåbentligt kan svare på langt de fleste af jeres spørgsmål. Der er rigtig meget god information om reglen at finde herinde, og forskellige cases vil I også kunne finde.
Skulle I stadig have spørgsmål, så må I meget gerne ringe ind indenfor kontorets åbningstider, så vil vi altid gerne hjælpe med afklaring.
Regional træning
Der inviteres løbende til regional træning og nationale samlinger. Se mere information samt datoer for træningerne her.
Kommende samlinger:
2024
Onsdag den 25. september 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
Informationsmøde:
Ifbm. denne Talentsamling den 25. september, inviteres alle klubtrænere, forældre til spillere samt øvrige interesserede til informationsmøde om talentsamlingerne i DanskHåndbold.
Mødet vil blive afviklet i FIC. i tidsrummet kl. 18,40 – 19,20
Tirsdag den 29. oktober 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
Fredag den 29. november 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
2025
Onsdag den 15. januar 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U15 Piger - 19.00 - 21.00 (årg. 2010)
Informationsmøde:
Ifbm. denne Talentsamling den 15. januar, inviteres alle klubtrænere, forældre til spillere samt øvrige interesserede til informationsmøde om talentsamlingerne i DanskHåndbold.
Mødet vil blive afviklet i FIC. - "Klubhuset" i tidsrummet kl. 18,40 – 19,20
Fredag den 28. februar 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
Onsdag den 2. april 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2010)
- U17 Piger - 19.00 - 21.00
Torsdag den 22. maj 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Piger - 17.00 - 19.00 (årg. 2009)
- U15 Piger - 19.00 - 21.00 (årg. 2010)
Kommende samlinger:
2024
Onsdag den 25. september 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,00 - 21,00 (årg. 2009)
- U17 Drenge - 17,00 - 19,00
Informationsmøde:
Ifbm. denne Talentsamling den 25. september, inviteres alle klubtrænere, forældre til spillere samt øvrige interesserede til informationsmøde om talentsamlingerne i DanskHåndbold.
Mødet vil blive afviklet i FIC. i tidsrummet kl. 18,40 – 19,20
Tirsdag den 29. oktober 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,00 - 21,00 (årg. 2009)
- U17 Drenge - 17,00 - 19,00
Fredag den 29. november 2024 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,15 - 20,45 (årg. 2009)
- U17 Drenge - 17,00 - 18,45
2025
Onsdag den 15. januar 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 17,00 - 18,45 (årg. 2009)
- U15 Drenge - 19,15 - 20,45 (årg. 2010)
Informationsmøde:
Ifbm. denne Talentsamling den 15. januar, inviteres alle klubtrænere, forældre til spillere samt øvrige interesserede til informationsmøde om talentsamlingerne i DanskHåndbold.
Mødet vil blive afviklet i FIC.- "Mødelokale 1" i tidsrummet kl. 18,40 – 19,20
Fredag den 28. februar 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,15- 20,45 (årg. 2009)
- U17 Drenge - 17,00 - 18,45
Onsdag den 2. april 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 19,15 - 20,45 (årg. 2010)
- U17 Drenge - 17,00 - 18,45
Torsdag den 22. maj 2025 - Fredericia Idrætscenter
- U15 Drenge - 17,00 - 18,45 (årg. 2009)
- U15 Drenge - 19,15 - 20,45 (årg. 2010)
Talenttrænere
Talentansvarlige: | Telefon | Mail: |
Martin Hjortshøj | 28 60 17 23 | marh@danskhaandbold.dk |
Rasmus Thiemer-Jensen | 28 25 79 28 | rtje@danskhaandbold.dk |
Talenttrænere: | ||
Kim Torp Petersen | ||
Mads Pehrson | ||
Jesper Bruhn | ||
Thomas Toft | ||
Mark Bendixen | ||
Målvogtertrænere: | ||
Dennis Klinge | ||
Sundhedsstab: | ||
Mathias "Luffe" Herlufsen | ||
Administration: | ||
Lars Skytte | 70 27 47 47 | lsk@danskhaandbold.dk |
Teamleder: | Telefon: | Mail: |
Flemming "Tuborg" Larsen | 20 65 80 50 | fdl@danskhaandbold.dk |
Talentansvarlige: | ||
Søren Olsen | 42 74 13 11 | sool@danskhaandbold.dk |
Talenttrænere: | ||
Simon Færgemann | ||
Troels Petersen | ||
Niels Sell | ||
Joakim Pedersen | ||
Mette Sjøberg Kroman | ||
Victor Rohr | ||
Målvogtertrænere: | ||
Lars Sune Petersen | ||
Gitte Sunesen | ||
Sundhedsstab: | ||
Johanne Lotzkat Matz | ||
Administration: | ||
Lars Skytte | 70 27 47 47 | lsk@danskhaandbold.dk |
Invitationskriterier
Som led i målet om at dyrke forskelligheden og holde tragten så bred som muligt forsøger vi os med såkaldte invitationskriterier ift. de regionale træninger. Det vil fremgår på invitationen hvilket invitationskriterie, der er gældende for den enkelte træning.
1. års U15
Uge 3/4 |
Uge 12/13 |
Uge 21 |
Inspirations-træning |
Inspirations-træning |
Inspirations-træning |
2. års U15
Uge 38/39 |
Uge 43/44 |
Uge 48/49 |
Uge 3/4 |
Uge 8/9 |
Uge 21 |
Inspirations-træning |
Pladsspecifik træning |
Pladsspecifik træning |
Skjult potentiale |
Inspirations-træning |
Inspirations-træning |
U17
Uge 38/39 |
Uge 43/44 |
Uge 48/49 |
Uge 8/9 |
Uge 13/14 |
Inspirations-træning |
Ikke med på NS |
Inspirations-træning |
Ikke med på NS |
Inspirations-træning |
Et åbent kriterie, som defineres af de talentansvarlige i den givne region, men her ønsker vi som udgangspunkt at give så mange forskellige spillere inspiration til deres træning hjemme i klubben. Disse er ofte placeret i enten starten eller slutningen af en sæson.
Her vil vi prioritere at invitere spillere på en given position i kombinationen bagspiller/streg/målvogter og bagspiller/fløj/målvogter
Dette kriterie dækker over spillere der fx har lav træningsalder, sent fødselskvartal, lille fysisk mm. Det kan også være spillere der spiller i en lille klub, eller i en lavere række.
Dette kriterie er kun aktuelt for U17. Tre gange på en sæson indkaldes der spillere til nationale samlinger og her vil der typisk blive indkaldt ca. 50-55 spillere. Spillere der ikke bliver indkaldt til den nationale samling, vil blive prioriteret til den regionale træning der er placeret omkring de nationale samlinger.