Børnestævner sæson 2025/26

U6, U7 & U8 Totalhåndbold

    For at alle får den bedste dag til vores børnestævner, er det vigtigt at trænere, forældre og børnene ved, hvilke regler og rammer der er, når vi spiller Totalhåndbold for U6-U8.

    Derfor opfordrer vi alle, der skal deltage i børnestævnerne til at læse
    U6, U7 & U8 Totalhåndbold - regler og rammer 

    Samtidig opfordrer vi også trænerne før og under kampen til at drøfte individuelle behov på holdene, således alle spiller går fra banen med en super god oplevelse. 

    Boldstørrelser

    Til vores børnestævner bedes I følge vores anvisninger ift. boldstørrelser

    • U6 & U7 spiller med streetbold str. 42 / 00
    • U8 spiller med skumbold str. 0

    OBS: Hvis U8 møder U7 bruges streetbold med mindre andet aftales trænerne imellem.

    Er der brug for mere dybdegående kendskab til reglerne for totalbanehåndbold findes disse på DanskHåndbolds hjemmeside. 

    Læs mere om Totalhåndbold

    Stævneplanen er i øjeblikket igang med at blive udarbejdet for sæson 2025/26. 

    Skulle du/I have lyst til at være vært, så findes overblikket over manglende foreninger under Tilmelding & Stævneplaner.

    Ellers kontakt en af vores børnestævneansvarlige, som findes nederes på siden.

    Det skal være sjovt at spille håndbold og tage til stævne, derfor er det rigtig vigtigt, at I tilmelder jer den række, der passer jeres hold bedst muligt. 

    A - Øvet

    B - Let øvet

    C - Nybegyndere/Uøvet

    Alle rækker udbydes i alle årgange samt i pige, drenge og mix puljer.

    Har I specifikke ønsker bedes dette noteres på jeres tilmeldingsformular. Samme gælder for mix-hold, hvor vi meget gerne høre fordelingen af drenge og piger på holdene. 

    Download her en oversigt over Rækker, årgange og niveauer:
    Udgangspunkt for Totalhåndbold U6, U7 & U8.

    Tilmelding

    Tilmelding til stævner i DanskHåndbold Nord skal ske via formularer, som findes i oversigten over stævner FOR SÆSON 2025/26, der findes længere nede på siden. 

    De er opdelt i områder for overblikkets skyld, så derfor er alle selvfølgelig meget velkomne til at deltage i stævner i hele regionen. Det kan være med til at give nye muligheder og modstandere. 

    Tilmeldingsfristen er 14 dage før stævnedagen, og I vil modtage stævneplanen 10 dage før. 

    Kontakt endelig vores børnestævneansvarlige ved spørgsmål angående tilmeldingen eller hvad end det må handle om. Find kontaktoplysninger nederst på siden.

    Pris

    Der opkræves et gebyr på kr. 200,- pr. hold for en sæson 2025/26, for deltagelse i børnestævnerne, uanset årgang eller niveau. Gebyret udregnes efter det højeste antal hold, klubben har tilmeldt et stævne gennem sæsonen. 

    Ved deltagelse til børnestævner i Dansk Håndbold Nord får alle spillere til sit første stævne et diplom, som gennem sæsonen kan udfyldes med håndboldklistermærker, som de vil få ét af til stævnerne de deltager i. 

     

    Idéer til brug af diplomer & klistermærker

    Der er ingen skabelon for, hvordan disse kan bruges til jeres spillere. Alligevel har vi nogle idéer man er hjertelig velkommen til at benytte sig af.

    • Børnene får diplom med hjem efter første stævne. Efter hvert stævne vil spilleren modtage et klistermærke at tage med hjem, hvor der er mulighed for at forældrene kan være nysgerrige og høre ind til barnets oplevelse til børnestævne og hjælpe med at placere klistermærket.
        
    • Træneren indsamler diplomer og opbevarer dem sæsonen igennem. Træneren samler holdet og tager fælles afsked med spillerne til stævnet ved at snakke om, hvordan stævnet har været og sammen kan de sætte et klistermærke på samlet som hold eller individuelt.
        
    • Print og laminer en taktiktavle. Diplomet kan bruges som en taktiktavle, hvor træneren forud for hver kamp, kan sætte fokus på en af de 6 værdier fx at være gode til at heppe på sine holdkammerater. Dette kan skabe dialog for, hvordan man hepper på hinanden - både når det går godt og når der sker fejl og efter kampen er det muligt at børnene kan sætte ord på, hvordan det gik til kampen. 

    Stævnerne har fået tilsendt materialerne forud for stævnet, og det er forskelligt, hvordan klistermærker og diplomer uddeles. Derfor er det op til det enkelte hold at være opsøgende for at få disse med hjem. Ofte vil det ligge ved tidtagerbordet.

    Ønsker I at printe et eller flere eksemplarer, findes diplomet her .

    Som værtsforening er der en række opgaver, som vi har delt op I skal og bør/kan.

    Skal:

    • Booke hal og faciliteter
    • Finde tidtagere fælles for en hal 
    • Sørge for overtrækstrøjer og bolde
    • Opsætning af baner og mål samt skiltning
    • Oprydning efter stævnet

    Bør/kan:

    • Finde en vejleder pr. bane
    • Speake i mikrofonen, hvem der skal spille næste kamp
    • Oprette legeområde
    • Fælles opvarmning

     

    Skal I være værtsforening for børnehåndbold?

    Vi er igang med planlægningen af Børnestævner for sæson 2025/2026.
    Ønsker I at være vært, så tøv ikke med at melde ind via formularen.

    Bliv værtsforening for børnehåndbold sæson 2025/2026 - K L I K  H E R 

    Tilmelding & Stævneplaner

    Område 1: Frederikshavn, Hjørring & Brønderslev kommune
    Område 2: Jammerbugt & Aalborg Kommune
    Område 3: Thisted & Morsø kommune
    Område 4: Vesthimmerland & Rebild Kommune
    Område 5: Skive & Viborg Kommune
    Område 6: Mariagerfjord & Randers Kommune
    Område 7: Nord- & Syddjurs kommune

    HAR DU SPØRGSMÅL?

    Vores medarbejdere står klar til at hjælpe med at svare på spørgsmål om børnestævner.

    Børnestævneansvarlig
    Emma Steffin
    Børnestævneansvarlig
    Jannie Stougård Hunniche