Børnestævner sæson 2025/26
U6, U7 & U8 Totalhåndbold
For at alle får den bedste dag til vores børnestævner, er det vigtigt at trænere, forældre og børnene ved, hvilke regler og rammer der er, når vi spiller Totalhåndbold for U6-U8.
Derfor opfordrer vi alle, der skal deltage i børnestævnerne til at læse
U6, U7 & U8 Totalhåndbold - regler og rammer
Samtidig opfordrer vi også trænerne før og under kampen til at drøfte individuelle behov på holdene, således alle spiller går fra banen med en super god oplevelse.
Boldstørrelser
Til vores børnestævner bedes I følge vores anvisninger ift. boldstørrelser
- U6 & U7 spiller med streetbold str. 42 / 00
- U8 spiller med skumbold str. 0
OBS: Hvis U8 møder U7 bruges streetbold med mindre andet aftales trænerne imellem.
Er der brug for mere dybdegående kendskab til reglerne for totalbanehåndbold findes disse på DanskHåndbolds hjemmeside.
Stævneplanen er i øjeblikket igang med at blive udarbejdet for sæson 2025/26.
Skulle du/I have lyst til at være vært, så findes overblikket over manglende foreninger under Tilmelding & Stævneplaner.
Ellers kontakt en af vores børnestævneansvarlige, som findes nederes på siden.
Det skal være sjovt at spille håndbold og tage til stævne, derfor er det rigtig vigtigt, at I tilmelder jer den række, der passer jeres hold bedst muligt.
A - Øvet
B - Let øvet
C - Nybegyndere/Uøvet
Alle rækker udbydes i alle årgange samt i pige, drenge og mix puljer.
Har I specifikke ønsker bedes dette noteres på jeres tilmeldingsformular. Samme gælder for mix-hold, hvor vi meget gerne høre fordelingen af drenge og piger på holdene.
Download her en oversigt over Rækker, årgange og niveauer:
Udgangspunkt for Totalhåndbold U6, U7 & U8.
Tilmelding
Tilmelding til stævner i DanskHåndbold Nord skal ske via formularer, som findes i oversigten over stævner FOR SÆSON 2025/26, der findes længere nede på siden.
De er opdelt i områder for overblikkets skyld, så derfor er alle selvfølgelig meget velkomne til at deltage i stævner i hele regionen. Det kan være med til at give nye muligheder og modstandere.
Tilmeldingsfristen er 14 dage før stævnedagen, og I vil modtage stævneplanen 10 dage før.
Kontakt endelig vores børnestævneansvarlige ved spørgsmål angående tilmeldingen eller hvad end det må handle om. Find kontaktoplysninger nederst på siden.
Pris
Der opkræves et gebyr på kr. 200,- pr. hold for en sæson 2025/26, for deltagelse i børnestævnerne, uanset årgang eller niveau. Gebyret udregnes efter det højeste antal hold, klubben har tilmeldt et stævne gennem sæsonen.
Ved deltagelse til børnestævner i Dansk Håndbold Nord får alle spillere til sit første stævne et diplom, som gennem sæsonen kan udfyldes med håndboldklistermærker, som de vil få ét af til stævnerne de deltager i.
Idéer til brug af diplomer & klistermærker
Der er ingen skabelon for, hvordan disse kan bruges til jeres spillere. Alligevel har vi nogle idéer man er hjertelig velkommen til at benytte sig af.
- Børnene får diplom med hjem efter første stævne. Efter hvert stævne vil spilleren modtage et klistermærke at tage med hjem, hvor der er mulighed for at forældrene kan være nysgerrige og høre ind til barnets oplevelse til børnestævne og hjælpe med at placere klistermærket.
- Træneren indsamler diplomer og opbevarer dem sæsonen igennem. Træneren samler holdet og tager fælles afsked med spillerne til stævnet ved at snakke om, hvordan stævnet har været og sammen kan de sætte et klistermærke på samlet som hold eller individuelt.
- Print og laminer en taktiktavle. Diplomet kan bruges som en taktiktavle, hvor træneren forud for hver kamp, kan sætte fokus på en af de 6 værdier fx at være gode til at heppe på sine holdkammerater. Dette kan skabe dialog for, hvordan man hepper på hinanden - både når det går godt og når der sker fejl og efter kampen er det muligt at børnene kan sætte ord på, hvordan det gik til kampen.
Stævnerne har fået tilsendt materialerne forud for stævnet, og det er forskelligt, hvordan klistermærker og diplomer uddeles. Derfor er det op til det enkelte hold at være opsøgende for at få disse med hjem. Ofte vil det ligge ved tidtagerbordet.
Ønsker I at printe et eller flere eksemplarer, findes diplomet her .
Som værtsforening er der en række opgaver, som vi har delt op I skal og bør/kan.
Skal:
- Booke hal og faciliteter
- Finde tidtagere fælles for en hal
- Sørge for overtrækstrøjer og bolde
- Opsætning af baner og mål samt skiltning
- Oprydning efter stævnet
Bør/kan:
- Finde en vejleder pr. bane
- Speake i mikrofonen, hvem der skal spille næste kamp
- Oprette legeområde
- Fælles opvarmning
Skal I være værtsforening for børnehåndbold?
Vi er igang med planlægningen af Børnestævner for sæson 2025/2026.
Ønsker I at være vært, så tøv ikke med at melde ind via formularen.
Bliv værtsforening for børnehåndbold sæson 2025/2026 - K L I K H E R
Tilmelding & Stævneplaner
Efterår 2025
Lørdag den 1. november, kl. 10:00-16:00, Flauenskjold Hallen
Lørdag den 8. november, kl. 10:00-15:00, Hirtshals Idrætscenter
Lørdag den 22. november, kl. 10:00-16:00, Højenehallen
Lørdag den 29. november / Søndag den 30. november
Værtsforening mangler
Lørdag den 6. december / Søndag den 7. december
Værtsforening mangler
Forår 2026
Lørdag den 10. januar / Søndag den 11. januar
Værtsforening mangler
Lørdag den 24. januar, kl. 10:00-15:00, Hirtshals Idrætscenter
Lørdag den 31. januar, kl. 10:00-16:00, Flauenskjold Hallen
Lørdag den 28. marts / Søndag den 1. marts
Værtsforening mangler
Lørdag den 7. marts / Søndag den 8. marts
Værtsforening mangler
Lørdag den 14. marts / Søndag den 15. marts
Værtsforening mangler
Lørdag den 22. marts, kl. 10:00-16:00, Højenehallen
Efterår 2025
Lørdag den 25. oktober, tidspunkt kommer, KFUM-Hallerne
Lørdag den 8. november, tidspunkt kommer, Thorup-Klimhallen
Lørdag den 15. november / Søndag den 16. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 22. november, 10:00-15:00, ØAH Hallen, Halvrimmen
Lørdag den 29. november / Søndag den 30. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 6. december / Søndag den 7. december - Værtsforening mangler
Lørdag den 13. december, tidspunkt kommer, Vadumhallen
Forår 2026
Lørdag den 10. januar / Søndag den 11. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 17. januar, 10:00-15:00, ØAH Hallen, Halvrimmen
Lørdag den 24. januar, tidspunkt kommer, Klaruphallen
Lørdag den 7. februar / Søndag den 8. februar - Værtsforening mangler
Lørdag den 28. februar / Søndag den 1. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 7. marts, tidspunkt kommer, Thorup-Klimhallen
Lørdag den 14. marts, tidspunkt kommer, KFUM-Hallerne
Lørdag den 21. marts / Søndag den 22. marts - Værtsforening mangler
Efterår 2025
Lørdag den 25. oktober, tidspunkt kommer - Morsø HK, Midtmors Sport
Lørdag den 1. november, kl. 09:30-16:30 - Thisted IK, Thyhallerne
Lørdag den 15. november, kl. 10:00-15:00, Sjørring HK, Sjørringhallen
Lørdag den 22. november, tidspunkt kommer - Midtthy HK, Snedstedhallen
Lørdag den 6. december / 7. december - Værtsforening mangler
Lørdag den 13. december, tidspunkt kommer - HF Mors, Sparekassen Thy Arena
Forår 2026
Lørdag den 10. januar, kl. 09:00-16:00, IF Nordthy, Nordthyhallen
Lørdag den 17. januar / Søndag den 18. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 24. januar / Søndag den 25. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 31. januar / Søndag den 1. februar - Værtsforening mangler
Lørdag den 21. februar, kl. 09:30-16:30 - Thisted IK, Thyhallerne
Lørdag den 28. februar, kl. 10:00-15:00 - Sjørring HK, Sjørringhallen
Lørdag den 14. marts/ Søndag den 15. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 21. marts, tidspunkt kommer, Morsø HK, Midtmors Sport
Efterår 2025
Lørdag den 4. oktober, kl. 10:30-14:00 - Aars HK, Østermarken Idrætscenter
Lørdag den 25. oktober, tidspunkt kommer - Aalestrup IF, Aalestrup Idrætscenter
Lørdag den 8. november, tidspunkt kommer - Løgstør HK, Lanternen
Lørdag den 15. november / Søndag 16. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 29. november / Søndag den 30. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 6. december / Søndag den 7. december - Værtsforening mangler
Lørdag den 13. december, kl. 10:00-16:00 - Farsø KFUM HK, Dronning Ingrid Hallerne
Forår 2026
Lørdag den 10. januar / Søndag den 11. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 17. januar / Søndag den 18. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 24. januar / Søndag den 25. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 31. januar / Søndag den 1. februar - Værtsforening mangler
Lørdag den 7. februar, tidspunkt kommer - Aalestrup IF, Aalestrup Idrætscenter
Lørdag den 28. februar / Søndag den 1. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 7. marts / Søndag den 8. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 14. marts/ Søndag den 15. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 21. marts / Søndag den 22. marts - Værtsforening mangler
Efterår 2025
Lørdag den 1. november, tidspunkt kommer - Nr. Søby IF, Søby-Højslev Arena
Lørdag den 15. november / Søndag den 16. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 22. november / Søndag den 23. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 6. december / Søndag den 7. december - Værtsforening mangler
Lørdag den 13. december / Søndag den 14. december - Værtsforening mangler
Forår 2026
Lørdag den 10. januar / Søndag den 11. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 17. januar / Søndag den 18. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 24. januar / Søndag den 25. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 31. januar / Søndag den 1. februar - Værtsforening mangler
Lørdag den 21. februar / Søndag den 22. februar - Værtsforening mangler
Lørdag den 28. februar / Søndag den 1. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 7. marts / Søndag den 8. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 14. marts/ Søndag den 15. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 21. marts / Søndag den 22. marts - Værtsforening mangler
Efterår 2025
Lørdag den 1. november / Søndag den 2. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 8. november, tidspunkt kommer - IF Alliancen, Munkholmhallen
Lørdag den 15. november / Søndag den 18. november - Værtsforening mangler
Lørdag den 29. november, tidspunkt kommer, Hornbæk SF, Hornbækhallen
Lørdag den 13. december, tidspunkt kommer - SIF Assentoft, Assentofthallen
Forår 2026
Lørdag den 10. januar / Søndag den 11. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 24. januar / Søndag den 25. januar - Værtsforening mangler
Lørdag den 31. januar / Søndag den 1. februar - Værtsforening mangler
Lørdag den 28. februar / Søndag den 1. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 7. marts / Søndag den 8. marts - Værtsforening mangler
Lørdag den 14. marts/ Søndag den 15. marts - Værtsforening mangler
Vi arbejder på et afslutningsstævne i Arena Randers den 21. eller 22. marts.
Efterår 2025
Lørdag den 25. oktober, tidspunkt kommer - Trustrup-Ålsrode IF, Toubro hallen
Lørdag den 8. november, tidspunkt kommer - Nørager BK, Nørager Multihal
Lørdag den 22. november, 09:00-14:00 - Hornslet IF, Hornslethallen
Lørdag den 6. december, tidspunkt kommer, Auning IF, Auning Idrætscenter
Forår 2026
Lørdag den 17. januar, 10:00-15:00 - IF Ådalen, Ådalshallen
Lørdag den 31. januar / Søndag den 1. februar
Værtsforening mangler
Lørdag den 21. februar, 09:00-14:00 - Hornslet IF, Hornslethallen
Lørdag den 7. marts / Søndag den 8. marts
Værtsforening mangler
Vi arbejder på et afslutningsstævne i Arena Randers den 21. eller 22. marts.
HAR DU SPØRGSMÅL?
Vores medarbejdere står klar til at hjælpe med at svare på spørgsmål om børnestævner.

