Nu kan du købe den nye landsholdstrøje
Håndboldherrerne og Håndboldkvinderne er klar til at spille i nye landsholdstrøjer. Foto: Casper Horsnæs Larsen.
Danske håndboldfans kan godt begynde at glæde sig. Det er nemlig nu muligt at købe de nye landsholdstrøjer, som både Håndboldkvinderne og Håndboldherrerne fremover skal spille i. Trøjerne er til salg på Boozt.com. Du køber håndboldkvindernes trøje her, mens Håndboldherrernes kan findes her.
Trøjerne er de samme, som holdene optrådte i ved sommerens OL, dog med den tilføjelse, at de nu har DanskHåndbolds logo, sponsorlogoer og hashtagget #sammenforholdet på, der repræsenterer vores 700+ foreninger og hylder fællesskabet i hele håndbold-Danmark.
Designet på de nye landsholdstrøjer tager udgangspunkt i de streger på en håndboldbane, der har været kendetegnende for sporten i over 100 år. Stregerne repræsenterer håndboldens fysiske rammer, hvor 40x20 meter udgør den sportslige arena, som skaber en rød tråd fra landsholdsspillerne til foreningslivet og alle, der spiller håndbold.
Dermed er de nye landsholdsdragter ikke blot et stykke sportstøj, men også en symbolsk ramme for fællesskab, begejstring og sammenhold.
- Vi er glade for, at PUMA har lyttet til vores ønsker for trøjen. Den er en hyldest til vores sport og de mange passionerede håndboldspillere, frivillige og fans i Danmark. Alle dem, der skaber gode oplevelser og stærke fællesskaber. Den symboliserer vores værdier, som vi ønsker at formidle både på og uden for banen og vil forhåbentlig vil være en del af vores rejse mod nye triumfer. Vi håber, at de danske håndboldfans vil tage godt imod, siger direktør i DanskHåndbold, Henrik M. Jacobsen.
Hos PUMA er begejstringen over landsholdstrøjen også stor:
- Vi er meget stolte af at lancere denne trøje sammen med DanskHåndbold. Trøjens design er dybt rodfæstet i håndboldens DNA og inkluderer samtidig en flot hyldest til alle supportere, frivillige og spillere i Danmark. Med fokus på bæredygtighed er trøjen produceret i 100% genanvendt materiale. Vi er sikre på, at denne kampdragt vil være en del af en meget succesfuld periode for dansk håndbold, lyder det fra Oskar Valdmaa, Teamhead Sports Marketing Nordic hos PUMA.
Endelig glæder man sig hos Boozt over at kunne være med til at gøre de danske håndboldfans klar til kamp på tribunerne.
- Det er en stor fornøjelse, at vi i samarbejde med DanskHåndbold kan tilbyde håndbold-Danmark de flotte nye landsholdstrøjer eksklusivt hos Boozt. Vi er glade for at kunne sikre de mange supportere af dansk håndbold en let og ligetil adgang til at trække i rødt og hvidt, og bidrage til en endnu stærkere fællesskabsfølelse både på og uden for banen, siger Rasmus Fermann, salgsdirektør hos Boozt.