Organisationsnyt
02.01.2024

Norlys forlænger hovedsponsorat for Håndboldherrerne

Energi- og telekoncernen vil i yderligere to år pryde landsholdstrøjerne på de danske verdensmestre i herrehåndbold.
Af Jens Jacob Juulsager

Foto: IHF

”Never change a winning team,” lyder et klassisk sportsudtryk. Et mantra som DanskHåndbold og Norlys nikker genkendende til.

Et af landets største sportsbrands og Danmarks største energi- og telekoncern er nemlig blevet enige om at fortsætte samarbejdet om hovedsponsoratet af Håndboldherrerne for yderligere to år, så kontrakten nu løber helt frem til 30. juni 2026.

Norlys har været fast inventar på landsholdstrøjerne siden 2021, og det samarbejde er virksomheden, der leverer elektricitet og internet til over en million adresser, glade for at fastholde.

- I Norlys er vi stolte over, at Håndboldherrerne også skal bære Norlys-logoet de kommende to år. Samarbejdet har været et perfekt match, fordi vores værdier om et stærkt fællesskab og høje ambitioner også kendetegner Håndboldherrerne. Det sås allertydeligst, da VM-guldet blev sikret for et år siden, og den rejse sendte også kendskabet til Norlys i vejret, siger kommerciel direktør i Norlys, Claus Flyger Pejstrup.

Adm. direktør i DanskHåndbold, Henrik M. Jacobsen, er ligeledes begejstret for Norlys’ nye håndslag med håndbolden.

- Vi er stolte over og glade for, at det stærke samarbejde med Norlys fortsætter i yderligere to år. Sammen med Norlys har vi et solidt værdifællesskab, og lige netop det betyder, at det ikke blot er et navn på brystet af vores håndboldherrer, det er så meget mere, og jeg glæder mig til, at vi sammen skal udfolde det til gavn for både Norlys og håndbolden, siger Henrik M. Jacobsen.

Nikolaj Jacobsens mandskab skrev håndboldhistorie, da de for et år siden vandt det tredje VM-guld i træk. Men også i de kommende år venter der nye store mål for Håndboldherrerne, som Norlys ser frem til at være en del af.

- Nu kigger vi ind i et 2024 med både EM og OL på programmet, og i 2025 og 2026 er der VM og EM på hjemmebane. Det bliver en folkefest, som vi gerne vil bidrage til, og vi har store forventninger til, at den unikke platform vil cementere Norlys’ navn i danskernes bevidsthed, siger koncernens kommercielle direktør, Claus Flyger Pejstrup.

Den nye kontrakt mellem DanskHåndbold og Norlys træder formelt i kraft 1. juli i år, og til den tid vil sponsoratet have løbet i fem år.