Organisationsnyt
14.06.2023

Lidl forlænger og udvider samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund

Samarbejdet mellem dagligvarekæden og Dansk Håndbold Forbund fortsætter de næste tre år. Aftalen udvides endda til også at omfatte et sponsorat for kvindelandsholdet.
Af Maria-Teresa Faurhøj

Lidl bliver Official Fresh Food Partner og ærmesponsor for Håndboldkvinderne. Foto: Lidl

Lidl teamede for første gang op med Dansk Håndbold Forbund tilbage i foråret 2017, da Lidl blev Official Fresh Food Partner for herrelandsholdet. Sidenhen er samarbejdet flere gange blevet forlænget og udvidet. Først med tilføjelsen af et sponsorat på håndboldskolerne og siden større sponsorater for herrelandsholdet.

Nu tilføjes der så endnu et kapitel til den efterhånden gode og lange historie om dagligvarekædens engagement i dansk håndbold. Lidl og Dansk Håndbold Forbund har nemlig indgået en aftale, der løber frem til 30. juni 2026, og udover at forlænge de eksisterende aftaler bliver Lidl også ny Official Fresh Food Partner for kvindelandsholdet.  

Lidl vil derfor fremover være synlige på ærmet af landsholdstrøjen, og det nye sponsorat gør det også muligt for Lidl at bruge spillerne på kvindelandsholdet i deres markedsføring, ligesom de i dag, med stor succes, gør det med herrelandsholdet.

- Vi er utrolig begejstrede for at udvide vores samarbejde med Dansk Håndbold Forbund til nu også at være Official Fresh Food Partner for Danmarks håndboldkvinder. I Lidl ønsker vi at bidrage til et øget fokus på fællesskabet i og passionen for sport og herunder håndbold, og her er vi glade for at støtte et hold af internationale topatleter – og også til at være en stor del af VM på hjemmebane til december, siger Jens Stratmann, adm. direktør for Lidl og tilføjer:

- Udover udvidelsen af vores sponsorat har vi forlænget vores samlede aftale med Dansk Håndbold Forbund, hvilket betyder, at vi er Official Fresh Food Partner for både Håndboldherrerne og Håndboldkvinderne indtil 31. juni 2026 – og det er vi meget glade for.

At samarbejdet fortsætter glæder naturligvis også Henrik M. Jacobsen, direktør i Dansk Håndbold Forbund:

- Vi har været på en fantastisk rejse sammen med Lidl siden 2017, og vi ser frem til at bygge videre på det gode samarbejde i de kommende tre år. At Håndboldkvinderne nu også bliver en del af samarbejdet, vidner om, at vi har med et rigtig attraktivt kvindelandshold at gøre, og at Lidl og landsholdene deler nogle fælles værdier, siger Henrik M. Jacobsen og uddyber:

- Lidl kender vi jo qua vores samarbejde som en seriøs, dedikeret og nytænkende leverandør indenfor dagligvarer, og netop de værdier afspejler sig også på landsholdene. Så jeg er ikke i tvivl om, at også det bliver et rigtig godt samarbejde mellem alle parter.

Første gang, at Lidls logo skal pryde Håndboldkvindernes landsholdstrøje, bliver den 12. oktober, hvor landsholdet spiller EM-kvalifikationskamp mod Kosovo i Forum Horsens.

Kontakt
Maria-Teresa Faurhøj, presseansvarlig, kvindelandsholdet, tlf. 23 27 12 94 / mtf@dhf.dk