Organisationsnyt
11.12.2025

DanskHåndbold og Håndboldherrerne søger ny hovedsponsor

Norlys har meddelt, at de ikke forlænger partnerskabet som hovedsponsorer for herrelandsholdet og DanskHåndbold, når den nuværende aftale udløber den 30. juni 2026.
Af Ann Lykke Davidsen

Foto: Dejan Obretkovic

De snart fem års partnerskab med DanskHåndbold og Håndboldherrerne har for Norlys været vigtigt i arbejdet med at øge kendskabet til energi- og telekoncernens brand, men Norlys har valgt at afslutte sponsoratet for fremover at prioritere andre indsatser i brandarbejdet. Det betyder et farvel til et værdsat samarbejde for begge parter.

Norlys har været en uvurderlig partner for DanskHåndbold, både i forhold til at styrke herrelandsholdets profil og skabe værdi for dansk håndbold generelt. Partnerskabet har bidraget til markante resultater, stærke oplevelser for fans og en synlighed, der har løftet sporten til nye højder.

Det er et stort partnerskab, der nu afvikles, men det giver også muligheden for at skabe noget nyt, og den mulighed ser DanskHåndbold frem til at gribe. Arbejdet med at finde en ny hovedsponsor går i gang allerede nu, for det tager tid at finde det rette match.

Et stort partnerskab i håndbolden kræver mere end økonomi, det kræver fælles værdier, potentiale for begge parter og en stærk kemi mellem mennesker. Det har DanskHåndbold forfinet gennem årene, og netop disse elementer har været afgørende for den fælles succes, som både Norlys og DanskHåndbold har oplevet i deres partnerskab.

Vi er stolte af det stærke samarbejde med Norlys, som har været med til at skabe fantastiske rammer for Håndboldherrerne og for DanskHåndbold generelt. Vi har haft en partner, der har engageret sig helhjertet i partnerskabet og håndbolden, og det betyder noget for os. Derfor ser vi nu også frem til at bygge videre på et stærkt værdifællesskab sammen med en ny hovedsponsor, for det ved vi skaber stor værdi for begge parter, udtaler Henrik M. Jacobsen, direktør i DanskHåndbold.

Partnerskabet har ikke kun været vigtigt for DanskHåndbold, det har også haft stor betydning for Norlys. Den massive eksponering og tilstedeværelse omkring herrelandsholdet har øget kendskabet til Norlys markant og bidraget til stolthed og værdi internt i virksomheden. Det er et partnerskab, man har været stolt af og som er blevet til i en stærk fælles indsats.

- Da vi for snart fem år siden indgik samarbejdet med DanskHåndbold, var Norlys et helt ungt brand, som vi skulle gøre kendt bredt i befolkningen. Her har samarbejdet med herrelandsholdet og deres flotte sportslige resultater spillet en central rolle i at løfte vores kendskab. Samtidig har aftalen med DanskHåndbold løftet sammenhængskraften og skabt stolthed internt i Norlys. Nu er vi nået til et nyt sted i vores brandrejse, og i de kommende år får vi et andet strategisk fokus i vores brandarbejde, siger Brian Borella Wulf, der er kommerciel direktør i Norlys.

Sidste mesterskab med Norlys på trøjen bliver med et brag ved EM på hjemmebane til januar.

Kontaktoplysninger:

DanskHåndbold – direktør Henrik M. Jacobsen – 28 11 60 60

Norlys – pressechef Michelle Hald – 72 10 83 54