Kamptilbud
Følg med her på siden, hvor et vidensunivers om kamptilbud i dansk håndbold udfolder sig i takt med, at projektet skrider fremad.
Projektbeskrivelse
Emnet kamptilbud er en del af DanskHåndbolds revideret forretningsstrategi fra 2023, og er beskrevet: DanskHåndbold skal have et moderne kamptilbud, der motiverer og udvikler vores spillere. Vores medlemmer skal både have lyst og mulighed for at spille kampe. Det gøres via fem initiativer, der bl.a. omhandler 360 graders eftersyn, projektet: Nye spilformer, strategi og handlingsplan og kommunikationsindsats. Indsatsen måles på holdtilmeldinger, medlemstal og tilfredshed.
Tilbuddet om at spille håndboldkampe i et struktureret format, er kerneproduktet i DanskHåndbold. Det er her sporten bliver aktiveret, og det er omdrejningspunktet for store dele af økonomien. Derfor skal DanskHåndbold stræbe efter, at kamptilbuddene til de mange håndboldhold, er det bedste produkt, der overhovedet er muligt at tilbyde.
Virkeligheden er, at kamptilbud i dansk håndbold i bred udstrækning bliver afviklet som det altid har været gjort. Det på trods af, at krav fra udøvere, danskernes livsfaser og forskellige supertrends er i konstant bevægelse i samfundet rundt omkring.
På den baggrund sætter DanskHåndbold fokus på udviklingen af kamptilbud i de kommende år.
Projektet startes i en tid, hvor der sker stor udvikling i den måde vi anskuer håndbold. Vidensgrundlaget, Rigtig, sjov håndbold har fundet sine fødder, udviklingsprojektet Nye Spilformer er gennemført, Ungeudvalget har arbejdet med tilpasning af konkurrencestruktur via retningslinjer fra DIF. DanskHåndbold er blevet til efter en organisatorisk omstrukturering, der også har givet anledning til at diskutere administrationen af kamptilbud, og om man kan gøre arbejdet anderledes.
Alt det gode arbejde, der allerede er i gang, skal selvfølgelig omfavnes i projektet om kamptilbud.
De problemstillinger vi ønsker at få afklaret i projektet er:
- Hvad er det bedste kamptilbud til den enkelte række? (opdelt på årgang og niveau. Herunder, hvilke kriterier stiller vi til grund for at arbejde med begreberne ’den bedste organisering af kamptilbud’ og ’den gode kampoplevelse'?
- Hvordan sikre vi, at økonomimodellen bag kamptilbud er holdbar både nu og i fremtiden?
- Hvordan tester vi nye koncepter for kamptilbud af, uden at gå på kompromis med det nuværende produkt?